Artista: Popol Vuh
Álbum: Die Nacht Der Seele
Año: 1979
Género: Krautrock
Duración: 36:05
Nacionalidad: Alemania
Año: 1979
Género: Krautrock
Duración: 36:05
Nacionalidad: Alemania
Lista de Temas:
1. Mantram der Erdberührung I
2. Engel der Luft
3. Mit Händen. Mit Fußen
4. "Wo bist Du, der Du überwunden hast?" / "Gesegnet Du, bei Deiner Ankunft"
5. Mantram der Erdberührung II
6. Im Reich der Schatten
7. Wanderer durch die Nacht
8. Mantram der Herzberührung I
9. Auf dem Weg
10. Mantram der Herzberührung II
11. In der Halle des Lernens
1. Mantram der Erdberührung I
2. Engel der Luft
3. Mit Händen. Mit Fußen
4. "Wo bist Du, der Du überwunden hast?" / "Gesegnet Du, bei Deiner Ankunft"
5. Mantram der Erdberührung II
6. Im Reich der Schatten
7. Wanderer durch die Nacht
8. Mantram der Herzberührung I
9. Auf dem Weg
10. Mantram der Herzberührung II
11. In der Halle des Lernens
Alineación:
- Florian Fricke / piano, vocals
- Daniel Fichelscher / guitars, percussion
- Djong Yun / vocal
- Renate Knaup / vocal
- Susan Goetting / oboe
- Alois Gromer / sitar
- Florian Fricke / piano, vocals
- Daniel Fichelscher / guitars, percussion
- Djong Yun / vocal
- Renate Knaup / vocal
- Susan Goetting / oboe
- Alois Gromer / sitar
Y lo último de la semana que comparto, un disco que nos trae Alberto a raíz de un comentario y pedido que dejaron en el chat, encargando justamente este disco. Aquí se los trae y no tengo mucho tiempo como para hacer grandes textos o presentaciones, así que les dejo el texto escrito por el propio Alberto y al disco...
Esta banda setentosa pedida en el chat, fue otra de las tantas que no tuvieron una gran difusión en su momento, pero el tiempo hizo su trabajo de redención y hoy esta acá presentándose en este blog, para el placer de algunos.Alberto
Popol Vuh fue una banda alemana que tuvo un desarrollo bastante interesante en los 70, su tecladista fue un precursor en armonías y arreglos en diversos teclados en aquellos años y su trabajo fue muy apreciado por otros músicos y productores, en su amplia discografía, se destacan trabajos muy disímiles entre sí, por cuanto podemos escuchar a una banda muy similar por sus intenciones a Oregon, en especial por esa mezcla de rock progresivo combinado con música étnica, con rasgos tántricos induístas (en proyectos como "Die Nacht Der Seele" es muy evidente), en cambio la óptica varía diametralmente cuando escuchamos los trabajos en las bandas de sonidos de varias películas del renombrado director alemán Werner Herzog, allí la banda se enfoca en desarrollar música acorde a la producción fílmica y se puede apreciar también lo polifacético que puede ser Florian Fricke en las teclas.
Hoy esta acá en el blog Cabezón "Die Nacht Der Seele", un disco quizás muy avanzado para la época y también muy referencial por cuanto debe ser quizás uno de los primeros proyectos que luego marcarían un género, y me refiero al World Music, el sonido del mismo es super avanzado, climático, profundo, religioso, tántrico, espacial, sí, todo esto y mucho más es Popol Vuh, los viejos dinosaurios conocen muy bien a este grupo, y si consigo en buena calidad los soundtracks de los trabajos de Herzog, seguro los compartiré en el blog porque se lo merecen.
A decir verdad sorprende muchísimas veces los pedidos de algunos cabezones, cuando leí el chat y lei Popol Vuh, me pregunté cuanta gente sabe de Popol Vuh? entonces fui al hard drive y allí había material, así que a los que refrescan el chat con estos pedidos, un saludo muy grande.
Seguramente abra mucho más Popol Vuh, que aprovecho y recomiendo ademas leer, el "Popol Vuh" es el libro religioso de los mayas, es pequeño y muy accesible para su lectura. Es impresionante leer un libro con tanta sabiduría. O sea grupo y libro ultra recomendado.
On first listens, Die Nacht der Seele appears to be a slight release. The songs are edited down to bite-size fragments, and reflect a variety of styles. Djong Yun inexplicably comes back for one track, the magnificent "Wo bist Du," which sounds like it was recorded around the time of Einsjager & Siebenjager. Other tracks hint at the vocal experiments of future releases. Perhaps this was stitched-together from multiple sessions? Nonetheless, repeated listens reveal this unassuming album to rank among the very best PV releases. It's probably the one I listen to the most.Phallus_Dei
Originally released in Germany under the title _Die Nacht Der Seele_; some of the USA editions of this album have been shortened from the original. Largely an acoustic album, with Fricke playing piano backed by Amon Duul II's Daniel Fischelsher and Renate Knaup on guitars and voice. Despite the presence of oboe and sitar on this album, it definitely isn't new-age fluff - these 11 tracks are very moody and eerie inner soundscapes.groonrikk
This album is steeped in Florian Fricke's fascination with ethnic musics, and his deep spirituality. The instrumentation is largely acoustic, with the exception of a few discreet electric guitar flourishes from Daniel Fichelscher, and the overall sound is closer to world music than to rock. Tracks 1 - 5 were side 1 of the original vinyl, and are bookended with Mantram der Erdberuhung, on which Fricke's vocal is multi tracked to sound like a temple full of Tibetan monks chanting. Engel der Luft is a beautiful, drifting melody (which also crops up in a slightly different version on Nosferatu) carried by oboe and cymbals. This leads us into the sitar dominated Mit Handen, Mit Fussen which draws on North indian classical music. The next track is the longest on the album, and here Fichelschers multi tracked guitars are to the fore with some of Popol Vuh's trademark vocals floating serenely above, before the reprise of track 1 brings us back to where we started. This short cycle (about 17 minutes) conjures up images of ancient temples and arcane rituals and reveals new subtleties every time you listen to it.Chris Gleeson
The second half of the album keeps up the atmosphere, but does not have the same cohesion as the first half. The highlight is probably Fichelscher's Im Reich Der Schatten, which is an impressive percussion work out. This was the last great Popol Vuh album, and were four and a half stars available as an option that's the rating I would give it.
Florian Fricke seemed to be such a genuine, gentle and peaceful man. Klause Schulze said that "Florian was and remains to be an important forerunner of contemporary ethnic and religious music. He chose electronic music and his big Moog, which I bought from him later, to free himself from the restraints of traditional music, but soon discovered that he didn't get a lot out of it and opted for the acoustic path instead." This particular album is of the acoustic variety with aboe, piano, sitar, percussion and acoustic guitar leading the way. Daniel Fichelscher as usual plays an important role on guitars and percussion. He formally played drums with AMON DUUL II. As crazy as this sounds the music of POPOL VUH needs to be felt. The heart and love behind it comes through the sounds of the instruments and that is what makes Florian's music special.John Davie
"Mantram Der Erdberuhrung I" and "Mantram Der Erdberuhrung II" (song 5) are unusual in that they both convey a dark atmosphere with eerie sounds. The three songs in between are nothing short of incredible, beginning with "Engel Der Luft". It feels like the sun is rising as I listen to this track after the darkness of the song before it. I'm not sure why this song is so moving, but it is. Piano ends it. "Mit Handen,Mit Fussen" features sitar and acoustic guitar as the sound builds. "Wo Bist Du,Der Du Uberwunden Hast ?" is my favourite with piano, 2 acoustic guitars and cymbals. Female vocals come in after a minute.
"Im Reich Der Schatten" features some cool sounding percussion throughout. "Wanderer Durch Die Nacht" is darker sounding as drums beat slowly and cymbals clash. The sound calms down a notch with some piano sprinkled in. "Mantram Der Herzberiuhrung I" has some gentle piano with cymbals, while the second part of this song (song 10) has acoustic guitar added to that melody. "Auf Dem Weg" has some beautifully played acoustic guitar with a second acoustic guitar coming in a minute and a half in. Nice. "In Der Halles Des Lernens" has some strummed acoustic guitar, aboe and a faint vocal melody.
I could see people describing this as boring but for me this is beautiful music that is very far from being boring.
Ahora sí, los dejo disfruten de toda esta música y nos volveremos a encontrar la semana que viene que seguiremos recopilando los mejores sonidos que haya realizado el ser humano.
Y agradezcan a Alberto una vez más...
Download: (Flac - No CUE - No Log)
ReplyDeletehttp://pastebin.com/Ack9i13R
Excelente!, hace nada pedí algo de esta banda y ya está acá, muchas gracias!!
ReplyDeleteGracias Alberto! Ojalá salgan pronto los soundtrack de "Aguirre" y "Fitzcarraldo"
ReplyDeleteenorme popol vuh, este no lo tenía así que lo escucho ahora a la noche, sigan subiendo kraut en flac locos, gracias
ReplyDelete