Artista: After Crying
Álbum: Opus 1
Año: 1989
Género: Rock sinfónico
Duración: 56:57
Nacionalidad: Hungría
Año: 1989
Género: Rock sinfónico
Duración: 56:57
Nacionalidad: Hungría
Lista de Temas:
1. Side A (27:35)
2. Side B (29:22)
1. Side A (27:35)
2. Side B (29:22)
Alineación:
- Gábor Egervári / flute
- Péter Pejtsik / cello
- Csaba Vedres / piano
Guest musicians:
Judit Andrejszki / vocals
Zsolt Major Nagy / trumpet
The band Dallard
Viktória Chamber Choir (conducted by Mária Farkas)
- Gábor Egervári / flute
- Péter Pejtsik / cello
- Csaba Vedres / piano
Guest musicians:
Judit Andrejszki / vocals
Zsolt Major Nagy / trumpet
The band Dallard
Viktória Chamber Choir (conducted by Mária Farkas)
El Mago Alberto comparte otro disco antes de que le hagan percha todo lo que subió (apúrense a rescatar cosas antes de que llegue el caos!). Este es el primer disco de After Crying digitalizado de casstte. Si si, todo un lujo tenemos, una compilación de material en vivo grabado en febrero de 1988 y en Enero de 1989 en Budapest.
Creo que está demás decirles que este es material absolutamente inconseguible, y en unos días dejará de estar disponible junto con cientos de discos publicados aquí... así que llévense éste y llevense lo que puedan...
Este disco es el primer material de la banda, lanzado en cassette en 1989, es una compilación de presentaciones en vivo hechas en Febrero de 1988 en el Szkéné Theatre (Budapest), en Enero de 1989 en el Liszt Ferenc Academy of Music (Budapest) y en Mayo de 1989 en Porto.
Así hicieron su presentación ante el mundo, los geniales húngaros, agrupados desde 1986, ya habían sacado las uñas y utilizan instrumentos que van desde algunos clásicos acústicos como el cello, trompeta, piano y flauta a los instrumentos de una banda de rock moderna.
Con este tipo de bandas tan zarpadas, me parece intrascendente si te gusta o no te gusta, la calidad de lo que hacen es tal que logran traspasar la subjetividad de los gustos personales para ofrecer una obra no solamente atemporal sino también (casi) objetivamente superadora y trascendente.
Maravillas que ofrecemos en el blog cabezón y pronto se van a perder... como decía nuestro amigo Roy (Batty, no Cortina)
He visto cosas que los humanos ni se imaginan: naves de ataque incendiándose más allá del hombro de Orión. He visto rayos C centellando en la oscuridad cerca de la Puerta de Tannhäuser. Todos esos momentos se perderán en el tiempo como lágrimas en la lluvia.
En palabras menos poéticas, apurate a descargar esto porque sino fuiste, decí alpiste.
A contemporary Chamber/Symphonic Rock group from Budapest, Hungary, formed in mid-80's by multi-instrumentalists Peter Pejtsik, Gabor Egervari and Vedres Csaba.They claimed to have been influenced by both Classical Music and composers like Bartok, Bach and Beethoven, as well as Progressive Rock legends like Emerson, Lake & Palmer and King Crimson.Their first cassette saw the light in 1989 as ''Opus 1'', containing three live recordings with Judit Andrejszki on vocals and Zsolt Major Nagy on trumpet, and re-released in CD format by Periferic Records in 2009.apps79
The first instrumental 27-min. epic ''Opus I'' comes from an 1988 live performance in the Szkene Theatre of Budapest, featuring Gabor Egervari on flutes, Peter Pejtsik on cello and Vedres Csaba on piano.This is one of the closest works to Symphonic Rock by After Crying, despite the total absence of keyboards, guitars or a rhythm section.A magnificent performance by the trio with dominant piano lines, elegant melodic flutes and complex cello parts, with also E.L.P. tunes towards the end and a delivery which ranges from smooth and melodic to grandiose and haunting.Unique playing and unique atmosphere to say the least.The second 23-min. long composition comes from a live in May 1989 in Porto and shows a different approach by the same trio.Here the music becomes highly atonal and almost of academic nature with many long solos by the members, especially Pejtsik's dramatic but dissonant string sections, and the result is much closer to Chamber Music than Progressive Rock.Still there are some fine interplays between the cello, flutes and piano after the middle to keep the listener's attention.The third short track ''Opus III'' was caught in a live performance in January 1989 at the Liszt Ferenc Academy of Music in Budapest and opens with a KING CRIMSON-esque manic vibe, followed by haunting choirs and eventually turning into a mellow piece of dramatic Classical Music with cello and flutes on the forefront.
After Crying's music back in late-80's was definitely unique and innovative with an attitude closer to Classical ensembles than a rock band.''Opus I'' comes recommended to all fans of quasi-Classical/Symphonic Rock with a mood to meet something different within the genre. Recommended.
Download: (Flac + CUE + Log)
ReplyDeletehttp://pastebin.com/ffKMcZHT
Ah la flauta!
ReplyDeleteQuite an exotic finding, many thanks! Somehow reminds me of Steve Reich's Octet (Eight Lines).
ReplyDeleteA la perinola!!!
ReplyDelete