Ir al contenido principal

Crimson Jazz Trio - King Crimson Songbook, Volume 1 (2005)

Artista: Crimson Jazz Trio
Álbum: King Crimson Songbook, Volume 1
Año: 2005
Género: Jazz rock / Jazz fusión
Duración: 61:49
Nacionalidad: Inglaterra


Lista de Temas:
1. 21st Century Schizoid Man
2. Three Of A Perfect Pair
3. Catfood
4. Starless
5. Ladies Of The Road
6. I Talk To The Wind
7. Red
8. Matte Kudasai

Alineación:
- Jody Nardone / acoustic grand piano
- Tim Landers / fretless bass guitar
- Ian Wallace / drums


Como todos los viernes vamos a tratar de dejarles (y tenemos) muchas cosas para compartirles, lo que me falta es tiempo para hacer un buen posteo de cada una de esas cosas. Pero que material, ahora compartido por nuestro colaborador wan.
Si no conocés a esta banda, rápidamente deducirás que los integrantes son tres y que alguna relación tienen con el jazz y con la música de King Crimson. Muy bien! te felicitamos! Presentamos un trío de jazz que reversiona temas de King Crimson. Este no es un simple grupo tributo, es una interesante agrupación que reinterpreta variados temas del mítico King Crimson, dandole una vuelta de tuerca con elementos del jazz para crear nuevos temas que nos recuerdan en sus notas a los más clásicos temas del conjunto británico.


Grupo formado por el baterista Ian Wallace en el 2004, y comento que el señor Wallace estuvo con King Crimson entre los años 1971 y 1972, con los que grabó los álbumes "Islands" y "Earthbound". Eso es lo que nos interesa, porque el tipo tocó con Bob Dylan, Ron Wood, David Lindley, Jon Anderson, Stevie Nicks, Don Henley, Graham Nash, Jackson Browne, Crosby, Stills & Nash, Bonnie Raitt, The Traveling Wilburys, Roy Orbison y Joe Walsh, pero todo eso es otra historia que no viene a colación. Dicen que el ex-baterista de King Crimson concibió esta idea durante la gira que hizo junto a la 21st Century Schizoid Band (un grupo de ex-carmesís que recrean fielmente canciones del grupo), se reunió con un par de músicos con los que se llevaba bien, y acá está el resultado.


Disco que será realmente interesante para los oyentes de King Crimson, con el cometido de versionar las canciones más representativas del grupo pero llevadas al jazz. Lo consiguieron... y aquí tienen el resultado. Con todo tipo de músicos de jazz reinventando la música de artistas pop contemporáneos de hoy, es inevitable que alguien se decidiera a tomar un vistazo de cerca a la flor y nata del rock progresivo, reinventándolo en un contexto decididamente jazzero. Lo único que quizás podamos reprochar es que las interpretaciones son demasiado formales y se ajustan a los temas originales y no los dejan volar, uno se pregunta qué podría haber sucedido si estos tres músicos hubiesen sido un poco más aventureros y llevado al material un poco más lejos.
A Crimson Jazz Trio (CJ3) lo funda el ex batero Ian Wallace que fallece en 2007 y la banda se disuelve, por lo que estos 2 discos que vamos a presentar serán toda la discografía de esta elegante banda que nos comparte nuestro amigo wan.
Este disco es una remodelación inteligente del material de una banda que siempre ha tenido una relación muy estrecha con la estética del jazz. Y por si les interesa ahora traemos el Volumen 2 que tiene más vuelo creativo.
Y vayamos a ver qué es lo que dicen de este disco, les copio y pego algunos comentarios que encontré aquí y allá.

A jazz piano-bass-drums trio performing the songs of the rock group King Crimson? That's what the Crimson Jazz Trio accomplished on this intriguing CD, King Crimson Songbook, Vol. 1, the first of several. By re-harmonizing the music a bit, adding vamps, and digging into the grooves, the Crimson Jazz Trio transforms the pieces from rock anthems into viable devices for jazz improvisations. Electric bassist Tim Landers has nearly as much solo space as pianist Jody Nardone; the trio (which also includes drummer Ian Wallace) works together very closely and they not only create new versions of unexpected material, but show that they have developed their own group sound. Recommended, particularly to listeners who are familiar with King Crimson's recordings.
Scott Yanow

Well, no one gets to this record by accident. I mean, no one that does not know anything about King Crimson. From the purist jazz aficionado point of view, probably this is not the ultimate jazz thing, but for the average KK fan, it is a very fresh view on several favorite songs of the band.
The result is surprisingly nice to listen, with a trio where the three musicians really shine. Music perfectly arranged and played.
Probably the biggest issue is on my side: it´s clear that there is nothing special about this music if you don´t know the songs in advance, and almost half of the songs are unknown to me.
24/09/10: Strangely, I´m discovering something about jazz in these CD, it sounds like a story can be told through these music. Maybe, it´s something to do with the fact that I know some songs, but I am starting to feel the same with other jazz records.
reeagbo

The idea is an ambitious one. It's one that has a tremendous potential. King Crimson have never shied away from incorporating elements of jazz and improvisation in their music, and for that reason it's in no way difficult to envision their material lending itself well to jazz interpretations such as the ones on the Crimson Jazz Trio's first album. However, with that in mind, one may question the choices in regard to what KC works are adapted here, with only three out of the 9 tracks here being suitable for improvisation. And it shows in the execution. Because while the renditions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red are wonderful in the way they capture the spirit of the originals and meld them together with spirited jazz instrumentalism, the other tracks are barely recognizable in the way the added flourishes break their coherence. The elaborations on those tracks not only feel forced, but not having a suitable base to build from, are very bland indeed. I can't help but wish they had chosen more tracks from King Crimson's improv-inflected catalogue, such as Fracture, Providence, Dangerous Curves, Requiem, The Devil's Triangle and more, instead.
Definitely still worth a listen for the versions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red, however.
La_Tis

This has to be the most unique and unexpected (and maybe the coolest) album yet released within the extended KING CRIMSON family. Erstwhile Crimson drummer Ian Wallace, from the unfairly maligned early '70s "Islands" line-up of the band, was the catalyst behind what must have seemed at first a crackpot idea: new interpretations (not merely covers, please take note) of eight classic Crim songs, played by an (almost) acoustic, traditional jazz trio.
Of course the earliest versions of King Crimson always had a heart of jazz. But this set takes some unlikely tracks from all over the greater Crim discography (up to and including the spiky post-Prog of 1984's "Three of a Perfect Pair"), and recalibrates them into entirely new and remarkably fresh compositions. Even the monster-metal signature riffs of "21st Century Schizoid Man" are given a radical face-lift, softened in this incarnation with (believe it or not) a retro-beatnik lounge-act vibe.
To their credit the trio don't even try to camouflage some of the rockier elements of their sources (during "Starless" and "Red", for example). But make no mistake: this doesn't pretend to be Jazz-Rock, or any other sort of Fusion. It's pure jazz, and vitally so, performed with all the spirit and energy of a live recording (I certainly can't hear anything resembling an overdub).
Wallace's drumming exhibits all the grace and freedom he was denied while actually a member of Crimson (at least during the perhaps too-carefully constructed studio sessions for the "Islands" album), and he's joined here by two players of equally high dynamic caliber: Jody Nardone on acoustic grand piano, and Tim Landers on fretless bass guitar. Together they show enough confidence to really have some fun with the material, from the upbeat swing of the otherwise raunchy "Ladies of the Road" (steering it not too far from Squirrel Nut Zippers territory) to the silky feline groove of "Cat Food" (with canine vocal accompaniment), and to a version of "I Talk to the Wind" even more gorgeous than the original.
The CD comes with a generous endorsement by Mr. Fripp himself, who couldn't have failed to notice how pleasant a contrast it makes to the often inorganic technological juggernaut that King Crimson has long since become. Think of the jazz trio as the civilized Jekyll to the sometimes demonic frenzy of Crimson's Hyde: a mirror-image alter- ego evolving in a much warmer parallel universe.
Now how long do we have to wait before hearing Volume II?
Michael Neumann

King Crimson meets A Charlie Brown Christmas.
Well, OK the drummer, Ian Wallace was in the KC and the musical style certainly reminds me of what remains one my favorite soundtracks of all time. In fact, I tend to think that if you had introduced this album to the jazz loving public around that time (1965) it might just be regarded as a classic jazz album to this day. Even though the original King was known for embracing jazz elements on their earlier albums, these are tracks from the 1969-1984 era totally reworked as jazz pieces. Who knew that hiding inside King Crimson's songs were some cool jazz tracks trying to get out?
I think it is a testament both to the brilliance of Crimson's original compositions as well as the talent of the musician's involved in this project that it all works so well. A lot of the tracks you can kind of see reworked as pure jazz when you first read the list, but Three Of A Perfect Pair and Matte Kudasai work unexpectedly well. 21st Century Schizoid Man and Red were a bit of surprise, too. Cat, Food, Ladies Of The Road, and I Talk To The Wind, I could see. My favorite, last but not least, and not last really, Starless. Maybe that's the only one that might be out of place in parts back in the time before there was a King Crimson, but not by too much.
Fripp says on the liner notes "I have heard as if for the first time," these songs. I got the same feeling.
Brian S. Lindsey

The first thing I am going to say about this album is WOW !!!!
Here we have a very very talented jazz trio reworking (not covering) King Crimson classics... and, yes, one of them is a Crimson alumni: Ian Wallace, drummer for the Islands lineup.
Everyone can notice from one single listen of any of Crimson's works the strong jazz/improvised music foundations of the music, as a result of that the band developed a very particular method of songwriting which consists on free improvising (many of the times live at concerts) until they find something interesting to start working with. This album brings this jazzy soul to its maximum exponent with just an "acoustic" trio (piano, drums and electric bass).
The style of the this album has nothing to do with rock is simply jazz in the style of Dave Brubeck and Ahmad Jamal with lots of improvisation (sort of a crossover between cool and free/avant jazz). The most obvious relationship with this style can be noticed during King Crimson's 1969-1974 era, therefore what you would expect are renditions of tracks such as 21st Century Schizoid Man, Catfood, Starless and Ladies Of The Road, which, of course, you'll get but things get more interesting with renditions of Red (more bluesy than jazzy) and I Talk To The Wind (with a more symphonic and ballady style in its original form) and the band gets even more daring while interpreting unexpected pieces such as Three of a Perfect Pair and Matte Kudasai from the 80s incarnation of King Crimson.
Although the songs are completely changed and reoriented in style they still are recognizable and keep their original essence and some rocky edges here and there. This is so well accomplished that you don't get to miss any of the original instruments: not even Fripp's guitar; the vocals on I Talk to the Wind, Starless or Catfood; or the magnificent mellotron (yes, even in Starless you don't need it).
It is magnificent how each song is revitalized and gets a new identity through this band's treatment. Nonetheless it is important to note that some songs did actually preserve much of their original nature, specially Catfood (since the original is actually based on a jazz piano melody), Starless (It is outstanding since the mellotron, electricity and Wetton's voice are all absent) and Red (again, amazing achievement without electricity).
If these were original compositions (which they somehow are.... and not just because Wallace played with Crimson) this could've been considered a jazz masterpiece and essential together with the great names of jazz. That is why I am going to give it the 5 star rating although this is not progressive rock in the strict sense of the term (it is progressive but not rock).
In conclusion: this is what you may expect if during a King Crimson concert an outage occurs...
ProgressiveAttic

Ex-KC drummer Ian Wallace US-based jazz-trio plays greatest King Crimson compositions. Don't worry, it's not a Tribute album, and not just a covers. It's real competent jazz trio, emotionally connected with early KC music, plays jazz versions of what you perfectly know as heavy progressive classics.
May be it's hardly to believe, but the result is excellent! Possibly, Ian Wallace's participation saves material from irresponsible transformation, but all composition sound very tasteful, with big love to initial material.
Even if the music on this album is hardly fusion, but just more contemporary jazz, played by classic jazz trio, I believe this music can attract very wide listener (and really not only jazz lovers for sure). I think this album is the best release of KC material, played by non-original KC team.
Very recommended - and when you will enjoy this album just remember there is Vol.2, album of the same excellent musical level.
Slava Gliozeris

Former King Crimson drummer Ian Wallace came up with the idea of forming Crimson Jazz Trio in 2004, while still a member of the cover band 21st Century Schizoid Band.The more improvised parts on the King Crimson's covers played by the later pushed him to think of a jazz interpretation of the most famous King Crimson material.In a gig in Nashville he met pianist Jody Nardone, a King Crimson fan as well, and while back in LA, he met bassist Tim Landers to complete the new trio's line-up.A year later ''King Crimson Songbook, Volume One'' would be published on market by Voiceprint.Landers was also responsible for the recording process, which took place at Mudzone Studios in California.
In this album the trio chooses eight famous King Crimson tracks and decides to offer them back in more loose and jazzy formats.The idea of this jazzy interpretation is definitely welcome and trully ambitious.But what about the execution?Well, personally I would have a hard time to recognize any of these tunes as King Crimson's original stuff and that is not necessarilly a bad thing.Wallace & Co. succeeded to deliver eight jazzy compositions with many colors and moods in a very personal style with the jazzy improvisation being the main factor, while the execution is very nice.Plenty of good solos throughout with some fantastic piano work by Nardone and Wallace offering a memorable, confident and powerful drumming.I am not that convinced by Landers' bass work, which remains mostly down the shadows of Wallace and Landers, but he certainly contributes on the overall rich and warm sound.Still, you have to be more of a Jazz than Progressive Rock fan to fully appreciate the album.
An interesting idea by an underrated member of early King Crimson.Recommened especially to Jazz/Fusion buffers but anyone into King Crimson's long career should simply try this ambitious musical project.
apps79

This is just a really great peace of work. Not a progressive rock album, nor even rock, but just a jazz album. The musicians re-do eight of the best interesting King Crimson tracks. The resulting material is highly non-trivial good music. It is outstanding how good are the musicians, only three, but some times it seems that there are four or five. It is very worthy to listen many times, specially for a King Crimson fan, that for sure will like everything related with King Crimson, as I do. Five stars, of course, less, it is impossible to such a masterpeace like this.
Alfonso Montes Rodriguez

Incredible eyewatering smokin' burn down the house post-bop jazz interpretations of 8 King Crimson compositions encompassing periods of the band from 1969-84. This is not just the finest re-invention of King Crimson's music ever, but an immpecable jazz album that evokes shades of Dave Brubeck and even more so the Vince Guaraldi Trio.
The idea for this ambitious project was hatched by the late ex-King Crimson drummer Ian Wallace upon meeting jazz piano virtuoso Jody Nardone during a gig in Nashville, Tennesee in 2004. Upon relocating back to LA they hooked up with master bassist Tim Landers who has played with everyone from Tracey Chapman to Al DiMeola in addition to forming the fusion outfit Vital Information with ex-Journey drummer steve Smith in the early '80s. To put it in a nutshell they just nail every piece featured here from 21st Century Schizoid Man to Three Of A Perfect Pair with passion and precision. Some of the pieces here are cleverly disguised using the magic of the jazzman's craft while others ar more easily recognizable. What they all have in common though is a very bright, fresh and very together sound possessing a warmth which is not present in the more clinical original versions wth plenty of soloing which is a testament to the improvisational potential of the original pieces. With superb engineering there is a live feel here as I could detect no overdubs or studio trickery. In particular, the fat tone Tim Landers' 5 string electric bass adds a lot of depth and he makes it sound like an upright double bass most of the time.
A word of cauttion, however, must be issued here for those expecting cover tribute versions. These are jazz interpretations of King Crimson music of the highest order and as Bob Fripp himself indicates on the liner notes if one is not in tune with the passions and appreciation for more straight traditional jazz then they might wonder what is going on here. For those so inclined though, this is an exquisite treat and an opportunity to hear the King Crimson creature as it's never been heard before wonderfully contorted, twisted and reconstituted which will have jazz afficiados nodding their heads in approval and long time Crimheads experiencing The Crimson King's music in a much different vein. What else 5 stars.
Ian Gledhill

Si te gusta el rock progresivo o el jazz esto es imperdible.



Comentarios

  1. Download: (Flac + CUE + Log + Scans)
    http://pastebin.com/xLuNRZhm

    ResponderEliminar
  2. revisar esto!!!!:

    http://livejazzlounge.com/2010s/2017/04/21/off-jazz-king-crimson-european-tour-fall-2016/

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Lo más visto de la semana pasada

Los 100 Mejores Álbumes del Rock Argentino según Rolling Stone

Quizás hay que aclararlo de entrada: la siguiente lista no está armada por nosotros, y la idea de presentarla aquí no es porque se propone como una demostración objetiva de cuales obras tenemos o no que tener en cuenta, ya que en ella faltan (y desde mi perspectiva, también sobran) muchas obras indispensables del rock argento, aunque quizás no tan masificadas. Pero sí tenemos algunos discos indispensables del rock argentino que nadie interesado en la materia debería dejar de tener en cuenta. Y ojo que en el blog cabezón no tratamos de crear un ranking de los "mejores" ni los más "exitosos" ya que nos importa un carajo el éxito y lo "mejor" es solamente subjetivo, pero sobretodo nos espanta el concepto de tratar de imponer una opinión, un solo punto de vista y un sola manera de ver las cosas. Todo comenzó allá por mediados de los años 60, cuando Litto Nebbia y Tanguito escribieron la primera canción, Moris grabó el primer disco, Almendra fue el primer

Los Grillos - Vibraciones Latinoamericanas (1976)

Nuestro amigo Julio Moya sigue con su tarea de palentólogo del rock latinoamericano y ahora nos presenta la historia de Los Grillos, y resumiendo les diría que si Jethro Tull hubiera sido andino, probablemente hubiese grabado este disco, ya que encontrarás flautas similares a Ian Anderson, junto con instrumentos de viento autóctonos. Un disco con 8 temas con una duración total que no alcanza la media hora. De alguna manera puede trazarse un paralelismo con Los Jaivas de Chile, pero se debe tener en cuenta que la raíz folclórica es diferente y con un sonido propio de altiplano. Aquí, uno de los discos más importantes de la historia del rock en Bolivia, y una de las mayores joyas del rock boliviano, expresión del folk rock temprano donde Los Grillos fundadon el sonido del Neo Folclore Andino, incursionando en el Moog a modo de "sintetizador andino". Si disfrutaste de "Alturas de Macchu Picchu" de Los Jaivas, o los bolivianos Wara o los argentinos Contraluz, descubrirá

Spinetta y el sonido primordial

“Si vinieron para que les hable de mí, me voy –dijo Luis Alberto Spinetta al tomar el micrófono–. Yo les voy a hablar de la música en una faz filosófica: del origen de la materia sonora y su repercusión en la civilización. Y solo contestaré preguntas sobre eso, no sobre Spinetta.” Eran pasadas las 19.30 del lunes 2 de julio de 1990 cuando el Flaco dio comienzo a su “clínica de poesía musical” en la Casa Suiza –ubicada en Rodríguez Peña 254 de la ciudad de Buenos Aires–, con entrada libre y gratuita, ante más de cuatrocientas personas. Años después, esa charla se convertiría en un libro apócrifo: El sonido primordial. Por Patricio Féminis Esta es la historia de aquella conferencia de Spinetta que llegaría a tener una edición pirata, como si fuera un libro suyo, y que llegaría a venderse por dos editoriales distintas en Mercado Libre. Aquel lunes invernal de 1990, el guitarrista, cantante y creador asistió para exponer en la Casa Suiza (hoy tapiada por un edificio en construcción)

Varios Artistas - Reimagining in the Court of the Crimson King (2024)

La realeza de la música rock se reunió para recrear uno de los álbumes más importantes e influyentes de la historia, la obra maestra de King Crimson de 1969, "In ​​The Court Of The Crimson King", y Jorge Nuñez se volvió a acordar de ustedes y es por ello que ahora lo presentamos en sociedad: uno de los álbumes más icónicos de la historia de la música, considerado por los críticos como una grandiosa obra maestra, vuelve a ser noticia porque recién salió del horno su última resurrección, con reversiones a cargo de miembros de King Crimson, como Mel Collins y Jakko M. Jakszyk, así como de Todd Rundgren, Chris Polonia (Megadeth), Ian Paice (Deep Purple), Joe Lynn Turner (Rainbow), James LaBrie (Dream Theater), Carmine Appice (Vanilla Fudge, Cactus, Pappo's Blues, etc.), Steve Hillage (Gong) y más. Y lo más divertido es que seguramente quedarás paralizado de oír como cada tema es interpretada por esta extraordinario banda de músicos. Para que te entretengas en el finde, es

La indiferencia de los tiranizados duele como la crueldad de los tiranos

Para John Berger, "las tiranías no solo son crueles por sí mismas, sino que, además, ejemplifican la crueldad y, por consiguiente, fomentan la capacidad para serlo y la indiferencia frente a ella entre los tiranizados". Estamos frente a una avanzada masiva sobre nuestras vidas. Hacia donde miremos vemos catástrofe. Despidos, comedores sin comida, cierre de programas que garantizaban derechos, desfinanciamiento de las universidades públicas, desregulación de las tarifas, represión de la protesta, el endeudamiento como mecanismo de reducción de la posibilidad de vivir y una larga  lista que se actualiza día tras día. Frente a esto, se suceden expresiones que intentan revalorizar las vidas dañadas: "Nuestro trabajo era importante", "no todos somos ñoquis" o ―peor aún― "yo no era ñoqui", "lxs docentes no adoctrinamos", "perdimos compañerxs que hacían". Tenemos que producir valor a partir de la desgracia. Vivir se convirtió en

Miguel Abuelo & Nada - Miguel Abuelo & Nada (1973)

Mucho antes de agitar la primavera alfonsinista de la recién llegada democracia con la segunda encarnación de Los Abuelos de la Nada allá por los años 80, había nacido en Francia la primera versión de esta agrupación, pariendo además un disco maldito del que poco se llegó a conocer por estos parajes, e inclusive la primera edición para el mercado argentino de este disco salió no hace mucho. Un disco particular, donde hay hard rock, psicodelia, experimentación, y además una historia muy rica donde terminan apareciendo muchos de los máximos referentes del rock argentino, y donde Miguel Abuelo, ese niño de la calle devenido en poeta iluminado por la psicodelia y el folclore del noroeste es el protagonista casi casi, principal. Recién lo acabamos de presentar y ahora revivimos este disco tan particular. Un disco de culto que no puede estar afuera del blog cabeza. Artista: Miguel Abuelo & Nada Álbum: Miguel Abuelo & Nada Año: 1973 Género: Hard rock / Rock psicodélico Duració

El arte es para el aire: El aplausómetro, según Spinetta

"No puedo evaluar lo que hago con el aplausómetro. Me importa un belín. La pregunta es, si un pintor que sabe que es bueno sabe también que no va a poder mostrar sus cuadros, ¿los pintaría? Más bien. Le chupa un huevo. Un novelista, un poeta que es capaz de escribir versos, ¿qué necesita? Nada; va a Pippo, se pide un fresco y batata, se sienta y en el mantel, nomás, escribe LAS palabras. ¿Tecnología? Nada ¿Costo? Cero. Si uno hace música y sabe que suena bien, no importa si otro cree que no es tan buena. ¿Qué? ¿La voy a parar y no la voy a componer? No. Me importa un pito. Es el aire para quien yo la estoy haciendo y es el aire el que me va a devolver lo que yo quiera sembrar allí. ¿Acaso una novela se aplaude? Se lee en soledad. El arte es un trabajo individual y suena dentro del recinto en el que se lo trabaja. De ahí a que se crea que es una necesidad que otro lo escuche hay un largo espacio. Y, por otro lado, cuando la música es buena, cura. Cura. Sólo eso. Entonces, ahí sí

Incredible Expanding Mindfuck (I.E.M.) - I.E.M. (2010)

Una reedición de la discografía completa de I.E.M., y convengamos que estos temas de I.E.M. eran muy difíciles de encontrar dado que sus ediciones fueron de una tirada muy limitada que ya se había por descatalogada ya hace mucho tiempo. Otro enorme aporte de LightbulbSun, y para aquellos que no están familiarizados con esto, les cuento que estos son los álbums en formato boxset de I.E.M., o Incredible Expanding Mindfuck, o el apodo de Steven Wilson para sus exploraciones psicodélicas y krautrock creadas entre lo que va de 1996 hasta el 2001 que pueden resultarte una especie de shock. Este compilado reúne con los 3 álbumes de estudio en este período, y definitivamente har algunas joyas aquí que seguramente serán muy apreciadas por el público cabezón. E ideal para cerrar otra semana a pura música en el blog cabeza, aquí tienen mucha música por si el fin de semana se presenta feo y lluvioso y se te joda el asado... con esto no te vas a aburrir. Artista: Incredible Expanding Mindfuck Á

John McLaughlin - Electric Guitarist (1978)

Y comenzamos la semana bien alto con algo del Mago John McLaughlin, un excelente material de jazz fusión y jazz rock, al mirando a Mahavishnu de John pero un poco más orientado al jazz convencional, y donde además de tener un equipo de lujo (Billy Cobham, Jerry Goodman, Stu Goldberg y Fernando Saunders) hay un batallón de genios, y solo por citar a algunos podemos hablar de Chick Corea, Stanley Clarke, Jack DeJohnette, Carlos Santana, Jack Bruce, Tony Williams y un montón de bestias más para darle su toque personal a un trabajo redondo, porque a todos y a cada uno de ellos McLaughlin responde, da réplicas, complementa, exacerba emociones o simplemente pasa un buen rato o comparte buenas vibraciones, en n esfuerzo excepcional que resume no sólo su ilustre carrera en los años 70, sino todo el género de fusión jazz-rock de ese período. Y otro genial aporte de LightbulbSun para empezar la semana a lo grande . Artista: John McLaughlin Álbum: Electric Guitarist Año: 1978 Género:

Skraeckoedlan - Vermillion Sky (2024)

Entre el stoner rock, el doom y el heavy progresivo, con muchos riffs estupendos para todos y por todos lados, mucha adrenalina y potencia para un disco que en su conjunto resulta sorprendente. El segundo disco de una banda sueca que en todo momento despliega su propio sonido, a 4 años desde su anterior álbum, "Earth". Saltarás planetas, verás colisionar cuerpos celestes, atravesarás galaxias y te verás arrastrado hacia la nada que lo abarca todo, conocerás el vacío y el fuego abrasador de los soles, y también encontrarás algunos arcoíris desplegándose bajo el cielo bermellón. He aquí un viaje interestelar por el universo de los sonidos, en una búsqueda tremenda y desgarradora, un disco muy bien logrado, que muestra una de las facetas de los sonidos de hoy, donde bandas deambulan por el under de todos lados del mundo en pos de su propio sonido y su propia identidad, y también (al igual que muchos de nosotros) su lugar en el mundo terrenal, tan real y doloroso. Los invito

Ideario del arte y política cabezona

Ideario del arte y política cabezona


"La desobediencia civil es el derecho imprescriptible de todo ciudadano. No puede renunciar a ella sin dejar de ser un hombre".

Gandhi, Tous les hommes sont frères, Gallimard, 1969, p. 235.