Ir al contenido principal

Crimson Jazz Trio - King Crimson Songbook, Volume 1 (2005)

Artista: Crimson Jazz Trio
Álbum: King Crimson Songbook, Volume 1
Año: 2005
Género: Jazz rock / Jazz fusión
Duración: 61:49
Nacionalidad: Inglaterra


Lista de Temas:
1. 21st Century Schizoid Man
2. Three Of A Perfect Pair
3. Catfood
4. Starless
5. Ladies Of The Road
6. I Talk To The Wind
7. Red
8. Matte Kudasai

Alineación:
- Jody Nardone / acoustic grand piano
- Tim Landers / fretless bass guitar
- Ian Wallace / drums


Como todos los viernes vamos a tratar de dejarles (y tenemos) muchas cosas para compartirles, lo que me falta es tiempo para hacer un buen posteo de cada una de esas cosas. Pero que material, ahora compartido por nuestro colaborador wan.
Si no conocés a esta banda, rápidamente deducirás que los integrantes son tres y que alguna relación tienen con el jazz y con la música de King Crimson. Muy bien! te felicitamos! Presentamos un trío de jazz que reversiona temas de King Crimson. Este no es un simple grupo tributo, es una interesante agrupación que reinterpreta variados temas del mítico King Crimson, dandole una vuelta de tuerca con elementos del jazz para crear nuevos temas que nos recuerdan en sus notas a los más clásicos temas del conjunto británico.


Grupo formado por el baterista Ian Wallace en el 2004, y comento que el señor Wallace estuvo con King Crimson entre los años 1971 y 1972, con los que grabó los álbumes "Islands" y "Earthbound". Eso es lo que nos interesa, porque el tipo tocó con Bob Dylan, Ron Wood, David Lindley, Jon Anderson, Stevie Nicks, Don Henley, Graham Nash, Jackson Browne, Crosby, Stills & Nash, Bonnie Raitt, The Traveling Wilburys, Roy Orbison y Joe Walsh, pero todo eso es otra historia que no viene a colación. Dicen que el ex-baterista de King Crimson concibió esta idea durante la gira que hizo junto a la 21st Century Schizoid Band (un grupo de ex-carmesís que recrean fielmente canciones del grupo), se reunió con un par de músicos con los que se llevaba bien, y acá está el resultado.


Disco que será realmente interesante para los oyentes de King Crimson, con el cometido de versionar las canciones más representativas del grupo pero llevadas al jazz. Lo consiguieron... y aquí tienen el resultado. Con todo tipo de músicos de jazz reinventando la música de artistas pop contemporáneos de hoy, es inevitable que alguien se decidiera a tomar un vistazo de cerca a la flor y nata del rock progresivo, reinventándolo en un contexto decididamente jazzero. Lo único que quizás podamos reprochar es que las interpretaciones son demasiado formales y se ajustan a los temas originales y no los dejan volar, uno se pregunta qué podría haber sucedido si estos tres músicos hubiesen sido un poco más aventureros y llevado al material un poco más lejos.
A Crimson Jazz Trio (CJ3) lo funda el ex batero Ian Wallace que fallece en 2007 y la banda se disuelve, por lo que estos 2 discos que vamos a presentar serán toda la discografía de esta elegante banda que nos comparte nuestro amigo wan.
Este disco es una remodelación inteligente del material de una banda que siempre ha tenido una relación muy estrecha con la estética del jazz. Y por si les interesa ahora traemos el Volumen 2 que tiene más vuelo creativo.
Y vayamos a ver qué es lo que dicen de este disco, les copio y pego algunos comentarios que encontré aquí y allá.

A jazz piano-bass-drums trio performing the songs of the rock group King Crimson? That's what the Crimson Jazz Trio accomplished on this intriguing CD, King Crimson Songbook, Vol. 1, the first of several. By re-harmonizing the music a bit, adding vamps, and digging into the grooves, the Crimson Jazz Trio transforms the pieces from rock anthems into viable devices for jazz improvisations. Electric bassist Tim Landers has nearly as much solo space as pianist Jody Nardone; the trio (which also includes drummer Ian Wallace) works together very closely and they not only create new versions of unexpected material, but show that they have developed their own group sound. Recommended, particularly to listeners who are familiar with King Crimson's recordings.
Scott Yanow

Well, no one gets to this record by accident. I mean, no one that does not know anything about King Crimson. From the purist jazz aficionado point of view, probably this is not the ultimate jazz thing, but for the average KK fan, it is a very fresh view on several favorite songs of the band.
The result is surprisingly nice to listen, with a trio where the three musicians really shine. Music perfectly arranged and played.
Probably the biggest issue is on my side: it´s clear that there is nothing special about this music if you don´t know the songs in advance, and almost half of the songs are unknown to me.
24/09/10: Strangely, I´m discovering something about jazz in these CD, it sounds like a story can be told through these music. Maybe, it´s something to do with the fact that I know some songs, but I am starting to feel the same with other jazz records.
reeagbo

The idea is an ambitious one. It's one that has a tremendous potential. King Crimson have never shied away from incorporating elements of jazz and improvisation in their music, and for that reason it's in no way difficult to envision their material lending itself well to jazz interpretations such as the ones on the Crimson Jazz Trio's first album. However, with that in mind, one may question the choices in regard to what KC works are adapted here, with only three out of the 9 tracks here being suitable for improvisation. And it shows in the execution. Because while the renditions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red are wonderful in the way they capture the spirit of the originals and meld them together with spirited jazz instrumentalism, the other tracks are barely recognizable in the way the added flourishes break their coherence. The elaborations on those tracks not only feel forced, but not having a suitable base to build from, are very bland indeed. I can't help but wish they had chosen more tracks from King Crimson's improv-inflected catalogue, such as Fracture, Providence, Dangerous Curves, Requiem, The Devil's Triangle and more, instead.
Definitely still worth a listen for the versions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red, however.
La_Tis

This has to be the most unique and unexpected (and maybe the coolest) album yet released within the extended KING CRIMSON family. Erstwhile Crimson drummer Ian Wallace, from the unfairly maligned early '70s "Islands" line-up of the band, was the catalyst behind what must have seemed at first a crackpot idea: new interpretations (not merely covers, please take note) of eight classic Crim songs, played by an (almost) acoustic, traditional jazz trio.
Of course the earliest versions of King Crimson always had a heart of jazz. But this set takes some unlikely tracks from all over the greater Crim discography (up to and including the spiky post-Prog of 1984's "Three of a Perfect Pair"), and recalibrates them into entirely new and remarkably fresh compositions. Even the monster-metal signature riffs of "21st Century Schizoid Man" are given a radical face-lift, softened in this incarnation with (believe it or not) a retro-beatnik lounge-act vibe.
To their credit the trio don't even try to camouflage some of the rockier elements of their sources (during "Starless" and "Red", for example). But make no mistake: this doesn't pretend to be Jazz-Rock, or any other sort of Fusion. It's pure jazz, and vitally so, performed with all the spirit and energy of a live recording (I certainly can't hear anything resembling an overdub).
Wallace's drumming exhibits all the grace and freedom he was denied while actually a member of Crimson (at least during the perhaps too-carefully constructed studio sessions for the "Islands" album), and he's joined here by two players of equally high dynamic caliber: Jody Nardone on acoustic grand piano, and Tim Landers on fretless bass guitar. Together they show enough confidence to really have some fun with the material, from the upbeat swing of the otherwise raunchy "Ladies of the Road" (steering it not too far from Squirrel Nut Zippers territory) to the silky feline groove of "Cat Food" (with canine vocal accompaniment), and to a version of "I Talk to the Wind" even more gorgeous than the original.
The CD comes with a generous endorsement by Mr. Fripp himself, who couldn't have failed to notice how pleasant a contrast it makes to the often inorganic technological juggernaut that King Crimson has long since become. Think of the jazz trio as the civilized Jekyll to the sometimes demonic frenzy of Crimson's Hyde: a mirror-image alter- ego evolving in a much warmer parallel universe.
Now how long do we have to wait before hearing Volume II?
Michael Neumann

King Crimson meets A Charlie Brown Christmas.
Well, OK the drummer, Ian Wallace was in the KC and the musical style certainly reminds me of what remains one my favorite soundtracks of all time. In fact, I tend to think that if you had introduced this album to the jazz loving public around that time (1965) it might just be regarded as a classic jazz album to this day. Even though the original King was known for embracing jazz elements on their earlier albums, these are tracks from the 1969-1984 era totally reworked as jazz pieces. Who knew that hiding inside King Crimson's songs were some cool jazz tracks trying to get out?
I think it is a testament both to the brilliance of Crimson's original compositions as well as the talent of the musician's involved in this project that it all works so well. A lot of the tracks you can kind of see reworked as pure jazz when you first read the list, but Three Of A Perfect Pair and Matte Kudasai work unexpectedly well. 21st Century Schizoid Man and Red were a bit of surprise, too. Cat, Food, Ladies Of The Road, and I Talk To The Wind, I could see. My favorite, last but not least, and not last really, Starless. Maybe that's the only one that might be out of place in parts back in the time before there was a King Crimson, but not by too much.
Fripp says on the liner notes "I have heard as if for the first time," these songs. I got the same feeling.
Brian S. Lindsey

The first thing I am going to say about this album is WOW !!!!
Here we have a very very talented jazz trio reworking (not covering) King Crimson classics... and, yes, one of them is a Crimson alumni: Ian Wallace, drummer for the Islands lineup.
Everyone can notice from one single listen of any of Crimson's works the strong jazz/improvised music foundations of the music, as a result of that the band developed a very particular method of songwriting which consists on free improvising (many of the times live at concerts) until they find something interesting to start working with. This album brings this jazzy soul to its maximum exponent with just an "acoustic" trio (piano, drums and electric bass).
The style of the this album has nothing to do with rock is simply jazz in the style of Dave Brubeck and Ahmad Jamal with lots of improvisation (sort of a crossover between cool and free/avant jazz). The most obvious relationship with this style can be noticed during King Crimson's 1969-1974 era, therefore what you would expect are renditions of tracks such as 21st Century Schizoid Man, Catfood, Starless and Ladies Of The Road, which, of course, you'll get but things get more interesting with renditions of Red (more bluesy than jazzy) and I Talk To The Wind (with a more symphonic and ballady style in its original form) and the band gets even more daring while interpreting unexpected pieces such as Three of a Perfect Pair and Matte Kudasai from the 80s incarnation of King Crimson.
Although the songs are completely changed and reoriented in style they still are recognizable and keep their original essence and some rocky edges here and there. This is so well accomplished that you don't get to miss any of the original instruments: not even Fripp's guitar; the vocals on I Talk to the Wind, Starless or Catfood; or the magnificent mellotron (yes, even in Starless you don't need it).
It is magnificent how each song is revitalized and gets a new identity through this band's treatment. Nonetheless it is important to note that some songs did actually preserve much of their original nature, specially Catfood (since the original is actually based on a jazz piano melody), Starless (It is outstanding since the mellotron, electricity and Wetton's voice are all absent) and Red (again, amazing achievement without electricity).
If these were original compositions (which they somehow are.... and not just because Wallace played with Crimson) this could've been considered a jazz masterpiece and essential together with the great names of jazz. That is why I am going to give it the 5 star rating although this is not progressive rock in the strict sense of the term (it is progressive but not rock).
In conclusion: this is what you may expect if during a King Crimson concert an outage occurs...
ProgressiveAttic

Ex-KC drummer Ian Wallace US-based jazz-trio plays greatest King Crimson compositions. Don't worry, it's not a Tribute album, and not just a covers. It's real competent jazz trio, emotionally connected with early KC music, plays jazz versions of what you perfectly know as heavy progressive classics.
May be it's hardly to believe, but the result is excellent! Possibly, Ian Wallace's participation saves material from irresponsible transformation, but all composition sound very tasteful, with big love to initial material.
Even if the music on this album is hardly fusion, but just more contemporary jazz, played by classic jazz trio, I believe this music can attract very wide listener (and really not only jazz lovers for sure). I think this album is the best release of KC material, played by non-original KC team.
Very recommended - and when you will enjoy this album just remember there is Vol.2, album of the same excellent musical level.
Slava Gliozeris

Former King Crimson drummer Ian Wallace came up with the idea of forming Crimson Jazz Trio in 2004, while still a member of the cover band 21st Century Schizoid Band.The more improvised parts on the King Crimson's covers played by the later pushed him to think of a jazz interpretation of the most famous King Crimson material.In a gig in Nashville he met pianist Jody Nardone, a King Crimson fan as well, and while back in LA, he met bassist Tim Landers to complete the new trio's line-up.A year later ''King Crimson Songbook, Volume One'' would be published on market by Voiceprint.Landers was also responsible for the recording process, which took place at Mudzone Studios in California.
In this album the trio chooses eight famous King Crimson tracks and decides to offer them back in more loose and jazzy formats.The idea of this jazzy interpretation is definitely welcome and trully ambitious.But what about the execution?Well, personally I would have a hard time to recognize any of these tunes as King Crimson's original stuff and that is not necessarilly a bad thing.Wallace & Co. succeeded to deliver eight jazzy compositions with many colors and moods in a very personal style with the jazzy improvisation being the main factor, while the execution is very nice.Plenty of good solos throughout with some fantastic piano work by Nardone and Wallace offering a memorable, confident and powerful drumming.I am not that convinced by Landers' bass work, which remains mostly down the shadows of Wallace and Landers, but he certainly contributes on the overall rich and warm sound.Still, you have to be more of a Jazz than Progressive Rock fan to fully appreciate the album.
An interesting idea by an underrated member of early King Crimson.Recommened especially to Jazz/Fusion buffers but anyone into King Crimson's long career should simply try this ambitious musical project.
apps79

This is just a really great peace of work. Not a progressive rock album, nor even rock, but just a jazz album. The musicians re-do eight of the best interesting King Crimson tracks. The resulting material is highly non-trivial good music. It is outstanding how good are the musicians, only three, but some times it seems that there are four or five. It is very worthy to listen many times, specially for a King Crimson fan, that for sure will like everything related with King Crimson, as I do. Five stars, of course, less, it is impossible to such a masterpeace like this.
Alfonso Montes Rodriguez

Incredible eyewatering smokin' burn down the house post-bop jazz interpretations of 8 King Crimson compositions encompassing periods of the band from 1969-84. This is not just the finest re-invention of King Crimson's music ever, but an immpecable jazz album that evokes shades of Dave Brubeck and even more so the Vince Guaraldi Trio.
The idea for this ambitious project was hatched by the late ex-King Crimson drummer Ian Wallace upon meeting jazz piano virtuoso Jody Nardone during a gig in Nashville, Tennesee in 2004. Upon relocating back to LA they hooked up with master bassist Tim Landers who has played with everyone from Tracey Chapman to Al DiMeola in addition to forming the fusion outfit Vital Information with ex-Journey drummer steve Smith in the early '80s. To put it in a nutshell they just nail every piece featured here from 21st Century Schizoid Man to Three Of A Perfect Pair with passion and precision. Some of the pieces here are cleverly disguised using the magic of the jazzman's craft while others ar more easily recognizable. What they all have in common though is a very bright, fresh and very together sound possessing a warmth which is not present in the more clinical original versions wth plenty of soloing which is a testament to the improvisational potential of the original pieces. With superb engineering there is a live feel here as I could detect no overdubs or studio trickery. In particular, the fat tone Tim Landers' 5 string electric bass adds a lot of depth and he makes it sound like an upright double bass most of the time.
A word of cauttion, however, must be issued here for those expecting cover tribute versions. These are jazz interpretations of King Crimson music of the highest order and as Bob Fripp himself indicates on the liner notes if one is not in tune with the passions and appreciation for more straight traditional jazz then they might wonder what is going on here. For those so inclined though, this is an exquisite treat and an opportunity to hear the King Crimson creature as it's never been heard before wonderfully contorted, twisted and reconstituted which will have jazz afficiados nodding their heads in approval and long time Crimheads experiencing The Crimson King's music in a much different vein. What else 5 stars.
Ian Gledhill

Si te gusta el rock progresivo o el jazz esto es imperdible.



Comentarios

  1. Download: (Flac + CUE + Log + Scans)
    http://pastebin.com/xLuNRZhm

    ResponderEliminar
  2. revisar esto!!!!:

    http://livejazzlounge.com/2010s/2017/04/21/off-jazz-king-crimson-european-tour-fall-2016/

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Lo más visto de la semana pasada

Los 100 Mejores Álbumes del Rock Argentino según Rolling Stone

Quizás hay que aclararlo de entrada: la siguiente lista no está armada por nosotros, y la idea de presentarla aquí no es porque se propone como una demostración objetiva de cuales obras tenemos o no que tener en cuenta, ya que en ella faltan (y desde mi perspectiva, también sobran) muchas obras indispensables del rock argento, aunque quizás no tan masificadas. Pero sí tenemos algunos discos indispensables del rock argentino que nadie interesado en la materia debería dejar de tener en cuenta. Y ojo que en el blog cabezón no tratamos de crear un ranking de los "mejores" ni los más "exitosos" ya que nos importa un carajo el éxito y lo "mejor" es solamente subjetivo, pero sobretodo nos espanta el concepto de tratar de imponer una opinión, un solo punto de vista y un sola manera de ver las cosas. Todo comenzó allá por mediados de los años 60, cuando Litto Nebbia y Tanguito escribieron la primera canción, Moris grabó el primer disco, Almendra fue el primer

Steve Hackett - The Circus And The Nightwhale (2024)

Para terminar la semana a lo grande, el Rafa Nori nos presenta el último y gran trabajo del enorme Steve Hackett, y de hecho uno de los grandes discos que saldrán a lo largo de este 2024 y uno de los mejores discos solistas de Hackett, su trigésimo lanzamiento en solitario. Y para aquellos que piensan que simplemente está repitiendo la misma fórmula de años, décadas y siglos atrás, escuchen este increíble belleza de este trabajo que simplemente expresa emociones profundas, y después me cuentan. No voy a comentar nada en demasía, pero entren al posteo que le dejo algunas notas y sobretodo algunos videos para que empiecen a disfrutar de este disco desde ahora. No solamente es recomendado sino además absolutamente necesario! Artista: Steve Hackett Álbum: The Circus And The Nightwhale Año: 2024 Género: Crossover prog Duración: 44:52 Referencia: Discogs Nacionalidad: Inglaterra El legendario Steve Hackett está de vuelta con su nuevo álbum de estudio "The Circus And

Caligula's Horse - Charcoal Grace (2024)

Y cerramos otra semana a pura música en el blog cabezón con otro de los mejores discos que saldrán este año, una banda que desde hace rato estoy tentado a traer, que están dentro del mismo umbral que bandas como Pain Of Salvation, Leprous, Tesseract y Haken, algo que viene del metal progresivo pero verdaderamente aquí la intensidad solo llega a un heavy prog, eso sí, con muchísimas emociones y una carga melódica muy importante, que busca fusionar ideas no convencionales dentro del metal. Este último trabajo, su sexto trabajo de estudio, no solamente es su mejor trabajo hasta el momento sino que además es algo nuevo y fresco, muy amable y fácil de escuchar pero también algo bastante profundo donde la emoción supera al virtuosismo, presentando pasajes delicados y mucha elegancia que trata sobre las experiencias vividas por todos nosotros durante estos tiempos difíciles, que aborda lo sombrío de la pérdida, la alienación y la angustia, habla de la catarsis personal y social, en fin, t

Sleepytime Gorilla Museum - Of The Last Human Being (2024)

Desde hace años tenía la intención de publicar en el blog cabeza algún disco de ellos, luego se disolvieron por algún tiempo y el deseo de presentarlos en sociedad fue olvidado, o casi. Pero ahora regresan en modo resurrección, con tremendo disco (este será uno de los mejores que verá la luz en este actual 2024). Y entonces aprovecho para presentar en sociedad las bestias del RIO (o sea lo que sea ese estilo indescriptible que estos tipos practicaron desde siempre), que siguen con el estilo de siempre, donde la música puede ser muy pesada a veces pero también muy atmosférica y tiene elementos de música clásica, con muchas capas diferentes de todo tipo de instrumentos, también clásicos como violín, trompeta, glockenspiel y piano, lo que da como resultado una simbiosis entre Univers Zero y Sepultura, Isildurs Bane y King Crimson, John Zorn y Henry Cow, mezclando intrumentos y voces femeninas y masculinas, complejo pero al mismo tiempo melodioso, denso pero con elementos de sensibilid

La Máquina de Hacer Pájaros - 10 de Mayo 20 hs.

OVRFWRD - There Are No Ordinary Moments (2024)

Si vamos a presentar los mejores discos de este 2024 no podemos dejar afuera al último trabajo de una de las mejores bandas instrumentales de la actualidad. Hay demasiados aspectos destacados en este álbum, el quinto de una de las pocas bandas que pueden hacer un disco largo e instrumental que no decaiga ni aburra ni por un segundo, con 10 temas y 68 minutos donde se funde el jazz, el space rock, el sinfonismo, el heavy prog, todo aderezado con pizcas de psicodelia, bastante clima y muchos matices diferentes, y es maravilloso ver como logran crear diferentes estados de ánimo, atmósferas, sonidos, en una amalgama muy interesante, en algo que se podría definir como la mezcla de King Crimson y Rush, y se hace obvio que han estado tocando juntos durante muchos años, por lo que su comprensión musical e incluso emocional se expresa maravillosamente en canciones como las que están plasmadas en este trabajo. Otro ejemplo de que hay muchísima música increíble surgiendo cada hora, las 24 hor

La Mesa Beatle: Iba acabándose el vino

Buenos días desde La Barra Beatles. Hoy reunidos para recordar una hermosa canción, de las más lindas del cancionero de nuestro rock: “Iba acabándose el vino”, de Charly García. Está en un gran disco llamado “Música del Alma”, un álbum altamente recomendable para amantes de la música acústica. Para introducirnos en el tema voy a traer a un amigo que se nos fue hace varios años, Hernie, conocido en la barra brava de Ferro como “El eléctrico”. Probablemente este pibe sea el mayor fanático de García que conocí. Solía relatar las frases de Charly de un modo tan sentimental que hasta el propio autor se hubiera quedado oyendo a esa voz que venía desde tan adentro, casi desde el significado mismo de la canción. Se notaba que la había recorrido, conocía bien esos vericuetos que están detrás de las palabras, esas notas que la melodía no canta y que, ni bien empieza el tema, la imaginación le hace un coro en silencio que atraviesa todos los compases, los adorna y queda dando vueltas por los parl

Instrucciones para comprar un celular

La globalización de la economía capitalista se empalma con el método fascista para privatizar la estatalidad. Una prótesis de expansión de esa amalgama está en nuestros bolsillos: el celular, que propaga ese poder oscuro. La globalización de la economía combinada con el fascismo apunta a una nueva fase de privatización: la de la estatalidad. Esto quiere decir que la fase reciente de la globalización de la economía capitalista tiene por objetivo la apertura de aun más áreas del mundo y de más dimensiones de la realidad. El acceso a aún más bienes comunes para encerrarlos en un proceso de acumulación primitiva permanente de parte de las clases ociosas y sus dispositivos de poder globales y nacionales. La privatización de la tierra, el agua, los bienes comunes naturales o minerales como el litio, los bosques tropicales, la biodiversidad inmanente a un continente tal extendido como América Latina, los conocimientos tradicionales populares o el excedente producido por la fuerza de traba

Lali, Gramsci, Milei, la ignorancia y la conspiración

Es una cosa difícil siquiera empezar a hablar sobre el posteo de Milei acerca de Lali y Gramsci. El delirio y la ignorancia son mayúsculos. Pero detrás de la estupidez hay algo peligroso: la divulgación de teorías de la conspiración de la extrema derecha por el hombre que tiene el puesto de presidente de Argentina. ¿Será que Chiquititas y Floricienta son un producto de la infiltración marxista en la industria cultural argentina? Eso parece pensar Milei. Tratando de darle aires de importancia a su pelea con Lali Espósito es que despotricó contra el "Gramsci Kultural" en Twitter. Intenta darle importancia a sus delirios, que su «pelea» no sea lo que es: una mezcla del presidente de un país hostigando a una artista desde el poder con un mandatario comportándose como panelista de un programa de chimentos de mal gusto. Por Federico Dertaube " La raíz del problema argentino no es político y/o económico, es moral y tiene como consecuencias el cinismo político y la deca

Humillación

Jorge Alemán afirma en esta nota (tan actual aunque haya sido escrita hace siglos: el 5 de octubre de 2023) que la pesadilla del avance de la ultraderecha argentina, experta en crueles humillaciones, comenzó hace tiempo y parece que las razones argumentadas que se presentan no alcanzan para despertar de este mundo distópico. Por Jorge Alemán "La historia es una pesadilla de la que estamos intentando  despertar". James Joyce Además del lógico temor frente a que las ultraderechas se queden con el gobierno, estamos asistiendo a uno de los espectáculos más humillantes de la historia argentina. La pesadilla ha comenzado hace tiempo y no parece que las razones argumentadas que se presentan sirvan para despertar de este mundo distópico.   Un clan experto en humillaciones crueles, con matices delirantes que apuntan con una ametralladora de estupideces que son pronunciadas con fruición y goce, se presenta para ocupar las más altas responsabilidades de la Nación. Es el punto

Ideario del arte y política cabezona

Ideario del arte y política cabezona


"La desobediencia civil es el derecho imprescriptible de todo ciudadano. No puede renunciar a ella sin dejar de ser un hombre".

Gandhi, Tous les hommes sont frères, Gallimard, 1969, p. 235.