Ir al contenido principal

Crimson Jazz Trio - King Crimson Songbook, Volume 1 (2005)

Artista: Crimson Jazz Trio
Álbum: King Crimson Songbook, Volume 1
Año: 2005
Género: Jazz rock / Jazz fusión
Duración: 61:49
Nacionalidad: Inglaterra


Lista de Temas:
1. 21st Century Schizoid Man
2. Three Of A Perfect Pair
3. Catfood
4. Starless
5. Ladies Of The Road
6. I Talk To The Wind
7. Red
8. Matte Kudasai

Alineación:
- Jody Nardone / acoustic grand piano
- Tim Landers / fretless bass guitar
- Ian Wallace / drums


Como todos los viernes vamos a tratar de dejarles (y tenemos) muchas cosas para compartirles, lo que me falta es tiempo para hacer un buen posteo de cada una de esas cosas. Pero que material, ahora compartido por nuestro colaborador wan.
Si no conocés a esta banda, rápidamente deducirás que los integrantes son tres y que alguna relación tienen con el jazz y con la música de King Crimson. Muy bien! te felicitamos! Presentamos un trío de jazz que reversiona temas de King Crimson. Este no es un simple grupo tributo, es una interesante agrupación que reinterpreta variados temas del mítico King Crimson, dandole una vuelta de tuerca con elementos del jazz para crear nuevos temas que nos recuerdan en sus notas a los más clásicos temas del conjunto británico.


Grupo formado por el baterista Ian Wallace en el 2004, y comento que el señor Wallace estuvo con King Crimson entre los años 1971 y 1972, con los que grabó los álbumes "Islands" y "Earthbound". Eso es lo que nos interesa, porque el tipo tocó con Bob Dylan, Ron Wood, David Lindley, Jon Anderson, Stevie Nicks, Don Henley, Graham Nash, Jackson Browne, Crosby, Stills & Nash, Bonnie Raitt, The Traveling Wilburys, Roy Orbison y Joe Walsh, pero todo eso es otra historia que no viene a colación. Dicen que el ex-baterista de King Crimson concibió esta idea durante la gira que hizo junto a la 21st Century Schizoid Band (un grupo de ex-carmesís que recrean fielmente canciones del grupo), se reunió con un par de músicos con los que se llevaba bien, y acá está el resultado.


Disco que será realmente interesante para los oyentes de King Crimson, con el cometido de versionar las canciones más representativas del grupo pero llevadas al jazz. Lo consiguieron... y aquí tienen el resultado. Con todo tipo de músicos de jazz reinventando la música de artistas pop contemporáneos de hoy, es inevitable que alguien se decidiera a tomar un vistazo de cerca a la flor y nata del rock progresivo, reinventándolo en un contexto decididamente jazzero. Lo único que quizás podamos reprochar es que las interpretaciones son demasiado formales y se ajustan a los temas originales y no los dejan volar, uno se pregunta qué podría haber sucedido si estos tres músicos hubiesen sido un poco más aventureros y llevado al material un poco más lejos.
A Crimson Jazz Trio (CJ3) lo funda el ex batero Ian Wallace que fallece en 2007 y la banda se disuelve, por lo que estos 2 discos que vamos a presentar serán toda la discografía de esta elegante banda que nos comparte nuestro amigo wan.
Este disco es una remodelación inteligente del material de una banda que siempre ha tenido una relación muy estrecha con la estética del jazz. Y por si les interesa ahora traemos el Volumen 2 que tiene más vuelo creativo.
Y vayamos a ver qué es lo que dicen de este disco, les copio y pego algunos comentarios que encontré aquí y allá.

A jazz piano-bass-drums trio performing the songs of the rock group King Crimson? That's what the Crimson Jazz Trio accomplished on this intriguing CD, King Crimson Songbook, Vol. 1, the first of several. By re-harmonizing the music a bit, adding vamps, and digging into the grooves, the Crimson Jazz Trio transforms the pieces from rock anthems into viable devices for jazz improvisations. Electric bassist Tim Landers has nearly as much solo space as pianist Jody Nardone; the trio (which also includes drummer Ian Wallace) works together very closely and they not only create new versions of unexpected material, but show that they have developed their own group sound. Recommended, particularly to listeners who are familiar with King Crimson's recordings.
Scott Yanow

Well, no one gets to this record by accident. I mean, no one that does not know anything about King Crimson. From the purist jazz aficionado point of view, probably this is not the ultimate jazz thing, but for the average KK fan, it is a very fresh view on several favorite songs of the band.
The result is surprisingly nice to listen, with a trio where the three musicians really shine. Music perfectly arranged and played.
Probably the biggest issue is on my side: it´s clear that there is nothing special about this music if you don´t know the songs in advance, and almost half of the songs are unknown to me.
24/09/10: Strangely, I´m discovering something about jazz in these CD, it sounds like a story can be told through these music. Maybe, it´s something to do with the fact that I know some songs, but I am starting to feel the same with other jazz records.
reeagbo

The idea is an ambitious one. It's one that has a tremendous potential. King Crimson have never shied away from incorporating elements of jazz and improvisation in their music, and for that reason it's in no way difficult to envision their material lending itself well to jazz interpretations such as the ones on the Crimson Jazz Trio's first album. However, with that in mind, one may question the choices in regard to what KC works are adapted here, with only three out of the 9 tracks here being suitable for improvisation. And it shows in the execution. Because while the renditions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red are wonderful in the way they capture the spirit of the originals and meld them together with spirited jazz instrumentalism, the other tracks are barely recognizable in the way the added flourishes break their coherence. The elaborations on those tracks not only feel forced, but not having a suitable base to build from, are very bland indeed. I can't help but wish they had chosen more tracks from King Crimson's improv-inflected catalogue, such as Fracture, Providence, Dangerous Curves, Requiem, The Devil's Triangle and more, instead.
Definitely still worth a listen for the versions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red, however.
La_Tis

This has to be the most unique and unexpected (and maybe the coolest) album yet released within the extended KING CRIMSON family. Erstwhile Crimson drummer Ian Wallace, from the unfairly maligned early '70s "Islands" line-up of the band, was the catalyst behind what must have seemed at first a crackpot idea: new interpretations (not merely covers, please take note) of eight classic Crim songs, played by an (almost) acoustic, traditional jazz trio.
Of course the earliest versions of King Crimson always had a heart of jazz. But this set takes some unlikely tracks from all over the greater Crim discography (up to and including the spiky post-Prog of 1984's "Three of a Perfect Pair"), and recalibrates them into entirely new and remarkably fresh compositions. Even the monster-metal signature riffs of "21st Century Schizoid Man" are given a radical face-lift, softened in this incarnation with (believe it or not) a retro-beatnik lounge-act vibe.
To their credit the trio don't even try to camouflage some of the rockier elements of their sources (during "Starless" and "Red", for example). But make no mistake: this doesn't pretend to be Jazz-Rock, or any other sort of Fusion. It's pure jazz, and vitally so, performed with all the spirit and energy of a live recording (I certainly can't hear anything resembling an overdub).
Wallace's drumming exhibits all the grace and freedom he was denied while actually a member of Crimson (at least during the perhaps too-carefully constructed studio sessions for the "Islands" album), and he's joined here by two players of equally high dynamic caliber: Jody Nardone on acoustic grand piano, and Tim Landers on fretless bass guitar. Together they show enough confidence to really have some fun with the material, from the upbeat swing of the otherwise raunchy "Ladies of the Road" (steering it not too far from Squirrel Nut Zippers territory) to the silky feline groove of "Cat Food" (with canine vocal accompaniment), and to a version of "I Talk to the Wind" even more gorgeous than the original.
The CD comes with a generous endorsement by Mr. Fripp himself, who couldn't have failed to notice how pleasant a contrast it makes to the often inorganic technological juggernaut that King Crimson has long since become. Think of the jazz trio as the civilized Jekyll to the sometimes demonic frenzy of Crimson's Hyde: a mirror-image alter- ego evolving in a much warmer parallel universe.
Now how long do we have to wait before hearing Volume II?
Michael Neumann

King Crimson meets A Charlie Brown Christmas.
Well, OK the drummer, Ian Wallace was in the KC and the musical style certainly reminds me of what remains one my favorite soundtracks of all time. In fact, I tend to think that if you had introduced this album to the jazz loving public around that time (1965) it might just be regarded as a classic jazz album to this day. Even though the original King was known for embracing jazz elements on their earlier albums, these are tracks from the 1969-1984 era totally reworked as jazz pieces. Who knew that hiding inside King Crimson's songs were some cool jazz tracks trying to get out?
I think it is a testament both to the brilliance of Crimson's original compositions as well as the talent of the musician's involved in this project that it all works so well. A lot of the tracks you can kind of see reworked as pure jazz when you first read the list, but Three Of A Perfect Pair and Matte Kudasai work unexpectedly well. 21st Century Schizoid Man and Red were a bit of surprise, too. Cat, Food, Ladies Of The Road, and I Talk To The Wind, I could see. My favorite, last but not least, and not last really, Starless. Maybe that's the only one that might be out of place in parts back in the time before there was a King Crimson, but not by too much.
Fripp says on the liner notes "I have heard as if for the first time," these songs. I got the same feeling.
Brian S. Lindsey

The first thing I am going to say about this album is WOW !!!!
Here we have a very very talented jazz trio reworking (not covering) King Crimson classics... and, yes, one of them is a Crimson alumni: Ian Wallace, drummer for the Islands lineup.
Everyone can notice from one single listen of any of Crimson's works the strong jazz/improvised music foundations of the music, as a result of that the band developed a very particular method of songwriting which consists on free improvising (many of the times live at concerts) until they find something interesting to start working with. This album brings this jazzy soul to its maximum exponent with just an "acoustic" trio (piano, drums and electric bass).
The style of the this album has nothing to do with rock is simply jazz in the style of Dave Brubeck and Ahmad Jamal with lots of improvisation (sort of a crossover between cool and free/avant jazz). The most obvious relationship with this style can be noticed during King Crimson's 1969-1974 era, therefore what you would expect are renditions of tracks such as 21st Century Schizoid Man, Catfood, Starless and Ladies Of The Road, which, of course, you'll get but things get more interesting with renditions of Red (more bluesy than jazzy) and I Talk To The Wind (with a more symphonic and ballady style in its original form) and the band gets even more daring while interpreting unexpected pieces such as Three of a Perfect Pair and Matte Kudasai from the 80s incarnation of King Crimson.
Although the songs are completely changed and reoriented in style they still are recognizable and keep their original essence and some rocky edges here and there. This is so well accomplished that you don't get to miss any of the original instruments: not even Fripp's guitar; the vocals on I Talk to the Wind, Starless or Catfood; or the magnificent mellotron (yes, even in Starless you don't need it).
It is magnificent how each song is revitalized and gets a new identity through this band's treatment. Nonetheless it is important to note that some songs did actually preserve much of their original nature, specially Catfood (since the original is actually based on a jazz piano melody), Starless (It is outstanding since the mellotron, electricity and Wetton's voice are all absent) and Red (again, amazing achievement without electricity).
If these were original compositions (which they somehow are.... and not just because Wallace played with Crimson) this could've been considered a jazz masterpiece and essential together with the great names of jazz. That is why I am going to give it the 5 star rating although this is not progressive rock in the strict sense of the term (it is progressive but not rock).
In conclusion: this is what you may expect if during a King Crimson concert an outage occurs...
ProgressiveAttic

Ex-KC drummer Ian Wallace US-based jazz-trio plays greatest King Crimson compositions. Don't worry, it's not a Tribute album, and not just a covers. It's real competent jazz trio, emotionally connected with early KC music, plays jazz versions of what you perfectly know as heavy progressive classics.
May be it's hardly to believe, but the result is excellent! Possibly, Ian Wallace's participation saves material from irresponsible transformation, but all composition sound very tasteful, with big love to initial material.
Even if the music on this album is hardly fusion, but just more contemporary jazz, played by classic jazz trio, I believe this music can attract very wide listener (and really not only jazz lovers for sure). I think this album is the best release of KC material, played by non-original KC team.
Very recommended - and when you will enjoy this album just remember there is Vol.2, album of the same excellent musical level.
Slava Gliozeris

Former King Crimson drummer Ian Wallace came up with the idea of forming Crimson Jazz Trio in 2004, while still a member of the cover band 21st Century Schizoid Band.The more improvised parts on the King Crimson's covers played by the later pushed him to think of a jazz interpretation of the most famous King Crimson material.In a gig in Nashville he met pianist Jody Nardone, a King Crimson fan as well, and while back in LA, he met bassist Tim Landers to complete the new trio's line-up.A year later ''King Crimson Songbook, Volume One'' would be published on market by Voiceprint.Landers was also responsible for the recording process, which took place at Mudzone Studios in California.
In this album the trio chooses eight famous King Crimson tracks and decides to offer them back in more loose and jazzy formats.The idea of this jazzy interpretation is definitely welcome and trully ambitious.But what about the execution?Well, personally I would have a hard time to recognize any of these tunes as King Crimson's original stuff and that is not necessarilly a bad thing.Wallace & Co. succeeded to deliver eight jazzy compositions with many colors and moods in a very personal style with the jazzy improvisation being the main factor, while the execution is very nice.Plenty of good solos throughout with some fantastic piano work by Nardone and Wallace offering a memorable, confident and powerful drumming.I am not that convinced by Landers' bass work, which remains mostly down the shadows of Wallace and Landers, but he certainly contributes on the overall rich and warm sound.Still, you have to be more of a Jazz than Progressive Rock fan to fully appreciate the album.
An interesting idea by an underrated member of early King Crimson.Recommened especially to Jazz/Fusion buffers but anyone into King Crimson's long career should simply try this ambitious musical project.
apps79

This is just a really great peace of work. Not a progressive rock album, nor even rock, but just a jazz album. The musicians re-do eight of the best interesting King Crimson tracks. The resulting material is highly non-trivial good music. It is outstanding how good are the musicians, only three, but some times it seems that there are four or five. It is very worthy to listen many times, specially for a King Crimson fan, that for sure will like everything related with King Crimson, as I do. Five stars, of course, less, it is impossible to such a masterpeace like this.
Alfonso Montes Rodriguez

Incredible eyewatering smokin' burn down the house post-bop jazz interpretations of 8 King Crimson compositions encompassing periods of the band from 1969-84. This is not just the finest re-invention of King Crimson's music ever, but an immpecable jazz album that evokes shades of Dave Brubeck and even more so the Vince Guaraldi Trio.
The idea for this ambitious project was hatched by the late ex-King Crimson drummer Ian Wallace upon meeting jazz piano virtuoso Jody Nardone during a gig in Nashville, Tennesee in 2004. Upon relocating back to LA they hooked up with master bassist Tim Landers who has played with everyone from Tracey Chapman to Al DiMeola in addition to forming the fusion outfit Vital Information with ex-Journey drummer steve Smith in the early '80s. To put it in a nutshell they just nail every piece featured here from 21st Century Schizoid Man to Three Of A Perfect Pair with passion and precision. Some of the pieces here are cleverly disguised using the magic of the jazzman's craft while others ar more easily recognizable. What they all have in common though is a very bright, fresh and very together sound possessing a warmth which is not present in the more clinical original versions wth plenty of soloing which is a testament to the improvisational potential of the original pieces. With superb engineering there is a live feel here as I could detect no overdubs or studio trickery. In particular, the fat tone Tim Landers' 5 string electric bass adds a lot of depth and he makes it sound like an upright double bass most of the time.
A word of cauttion, however, must be issued here for those expecting cover tribute versions. These are jazz interpretations of King Crimson music of the highest order and as Bob Fripp himself indicates on the liner notes if one is not in tune with the passions and appreciation for more straight traditional jazz then they might wonder what is going on here. For those so inclined though, this is an exquisite treat and an opportunity to hear the King Crimson creature as it's never been heard before wonderfully contorted, twisted and reconstituted which will have jazz afficiados nodding their heads in approval and long time Crimheads experiencing The Crimson King's music in a much different vein. What else 5 stars.
Ian Gledhill

Si te gusta el rock progresivo o el jazz esto es imperdible.



Comentarios

  1. Download: (Flac + CUE + Log + Scans)
    http://pastebin.com/xLuNRZhm

    ResponderEliminar
  2. revisar esto!!!!:

    http://livejazzlounge.com/2010s/2017/04/21/off-jazz-king-crimson-european-tour-fall-2016/

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Lo más visto de la semana pasada

Los 100 Mejores Álbumes del Rock Argentino según Rolling Stone

Quizás hay que aclararlo de entrada: la siguiente lista no está armada por nosotros, y la idea de presentarla aquí no es porque se propone como una demostración objetiva de cuales obras tenemos o no que tener en cuenta, ya que en ella faltan (y desde mi perspectiva, también sobran) muchas obras indispensables del rock argento, aunque quizás no tan masificadas. Pero sí tenemos algunos discos indispensables del rock argentino que nadie interesado en la materia debería dejar de tener en cuenta. Y ojo que en el blog cabezón no tratamos de crear un ranking de los "mejores" ni los más "exitosos" ya que nos importa un carajo el éxito y lo "mejor" es solamente subjetivo, pero sobretodo nos espanta el concepto de tratar de imponer una opinión, un solo punto de vista y un sola manera de ver las cosas. Todo comenzó allá por mediados de los años 60, cuando Litto Nebbia y Tanguito escribieron la primera canción, Moris grabó el primer disco, Almendra fue el primer

Mauricio Ibáñez - Shades of Light & Darkness (2016)

Vamos con otro disco del guitarrista chileno Mauricio Ibáñez, que ya habíamos presentado en el blog cabeza, mayormente instrumental, atmosférico, plagado de climas y de buen gusto, "Shades of Light & Darkness" es un álbum que muestra diferentes géneros musicales y estados de ánimo. Se relaciona con diferentes aspectos de la vida humana, como la sensación de asombro, crecer, lidiar con una relación problemática, el éxito y el fracaso, luchar por nuestros propios sueños y más. Cada una de las canciones habita un mundo sonoro único, algunas canciones tienen un tono más claro y otras más oscuras, de ahí el título, con temas muy agradables, melancólicos, soñadoros, algunos más oscuros y tensos, donde priman las melodías cristalinas y los aires ensoñadores. Un lindo trabajo que les entrego en el día del trabajador, regalito del blog cabezón!. Artista: Mauricio Ibáñez Álbum: Shades of Light & Darkness Año: 2016 Género: Progresivo atmosférico Duración: 62:34 Refe

Soft Machine - Facelift (France & Holland) (2022)

Cerrando otra semana a pura música en el blog cabeza, volvemos a traer un registro histórico de Soft Machine en vivo, o mejor dicho, dos registros pero este disco dobre muestra a los muchachos en el 2 de marzo de 1970 en el Théâtre de la Musique, París, Francia, mientras que en el segundo álbum se los puede escuchar en el 17de enero del mismo año en Concertgebouw, Amsterdam, Países Bajos. Y como esto no tiene ni necesita mucha presentación, paso a despedirme hasta el miércoles de la semana próxima, y espero que no me extrañen porque les dejé bastante música y reflecciones como para que estén entretenidos en sus momentos de ocio. Artista: Soft Machine Álbum: Facelift (France & Holland) Año: 2022 Género: Escena Canterbury Duración: 1:55:59 Referencia: Discogs Nacionalidad: Inglaterra Acá podrán disfrutar a los Soft Machine en vivo y tocando en la cima de su mejor momento. Rutledge, Hopper, Wyatt y Dean parecen juntos una fuerza de la naturaleza a la que nada se

Skraeckoedlan - Vermillion Sky (2024)

Entre el stoner rock, el doom y el heavy progresivo, con muchos riffs estupendos para todos y por todos lados, mucha adrenalina y potencia para un disco que en su conjunto resulta sorprendente. El segundo disco de una banda sueca que en todo momento despliega su propio sonido, a 4 años desde su anterior álbum, "Earth". Saltarás planetas, verás colisionar cuerpos celestes, atravesarás galaxias y te verás arrastrado hacia la nada que lo abarca todo, conocerás el vacío y el fuego abrasador de los soles, y también encontrarás algunos arcoíris desplegándose bajo el cielo bermellón. He aquí un viaje interestelar por el universo de los sonidos, en una búsqueda tremenda y desgarradora, un disco muy bien logrado, que muestra una de las facetas de los sonidos de hoy, donde bandas deambulan por el under de todos lados del mundo en pos de su propio sonido y su propia identidad, y también (al igual que muchos de nosotros) su lugar en el mundo terrenal, tan real y doloroso. Los invito

Guranfoe - Gumbo Gumbo (2022)

Como corresponde al comienzo de semana, empezamos un lunes con un gran disco, y ahora de una de esas nuevas bandas que no tienen nada que envidiarle a los grandes monstruos de antaño. ahora con su segundo y último disco. En una entrega totalmente instrumental y a lo largo de todo el disco estos músicos ingleses nos brindan una exposición de como un disco puede ser melódico, apasionado, imaginativo, complejo, temerario, dinámico, adrenalítico y muchos adjetivos más que no alcanzan para describir toda la música de estos chicos, ahora arremetiendo con temas que fueron creados en sus inicios, incluso que fueron interpretados en vivo pero nunca grabados, y razones tienen ya que este material no da para que se pierda en el olvido, ya que este álbum suena tan hermoso como se ve su portada. Cinco temas que son técnicamente brillantes y que recuerdan a una colisión entre Zappa y Camel. Una fusión de folk, jazz y Canterbury que es tan psicodélica como progresiva, intensamente melódica y fá

Bosón de Higgs - Los Cuentos Espaciales (2023)

Para terminar la semana presentamos un disco doble muy especial, desde Ecuador presentamos a una banda que ya tiene un nombre particular que los define: Boson de Higgs, que como ópera prima se manda con un concepto inspirado en el cosmos, la astronomía en un viaje interestelar de 15 temas que tienen además su versión audiovisual, en un esfuerzo enorme que propone la divulgación científica y cultural de un modo nuevo, donde se aúnan la lírica en castellano, el rock alternativo, la psicodelia, el space rock, el hard rock y el rock progresivo. Un álbum doble sumamente ambicioso, con muy buenas letras y musicalmente muy bien logrado y entretenido en todos sus temas (algo muy difícil de conseguir, más pensando si es su primera producción) y donde puede verse en todo su esplendor en su versión audiovisual que obviamente no está presentado aquí salvo en algunos videos, pero que pueden ver en la red. En definitiva, dos discos muy buenos y realmente asombrosos para que tengan para entretenerse

Video de Los Viernes - Nostalgia del Hogar "Feel Like Going Home" 2003

The Blues es una serie documental producida por Martin Scorsese en 2003, declarado "Año del Blues" en Estados Unidos, genero que influyo al jazz y al rock. Cada una de las siete películas que componen la serie ha sido dirigida por un cineasta entusiasta del género y en ellas se hace un repaso su origen y desarrollo a lo largo del siglo xx Hoy toca el turno de Nostalgia del Hogar " Feel Like Going Home 2003" Dirigida por el propio Scorsese, este primer film de la serie rinde homenaje al Delta blues, a los orígenes del género, recorriendo el Estado de Misisipi de la mano del músico Corey Harris, para continuar después viajando por el continente africano en busca de las raíces del Blues. Feel like going home habla de músicos que se criaron alrededor de los algodonales, sin dinero ni comida, allí surgieron unos músicos que aliviaban las vidas de la gente como John Lee Hooker, Willie King, Son House o Robert Johnson. Músicos que se adaptaban a los tiempos, como O

Rick Miller - One of the Many (2024)

Para empezar el día y la semana nos vamos a Canadá de la mano del veterano multi-instrumentalista Rick Miller que presenta su último y mejor trabajo. Desplegando un rock progresivo atmosférico muy emocional, con muchas texturas sonoras y lleno de buen gusto, inspirado en artistas como Pink Floyd, The Pineapple Thief y Steve Hackett (ojo, solo inspirado), siempre con temáticas líricas ambiciosas, sombrías y bellas como su música y la tapa de sus discos. Este es un viaje a través de paisajes sonoros ricos, cinematográficos, etéreos melancólicos, nostálgicos y oscuros, con mucha sensibilidad melódica, ofreciendo capas, sofisticados arreglos que brindan una experiencia inmersiva que nunca deja de sorprender e impresionar, pero al mismo tiempo accesible y atractivo. Te invito a un mundo sonoro intrigante, con cautivadoras melodías de música atractiva, estimulante y gratificante, ideal para comenzar la semana en el blog cabeza. Artista: Rick Miller Álbum: One of the Many Año: 2002

Cuando la Quieren Enterrar, la Memoria se Planta

El pueblo armado con pañuelos blancos aplastó el intento de impunidad . Alrededor de medio millón de personas se manifestaron en la Plaza de Mayo para rechazar categóricamente el 2x1 de la Corte a los genocidas. No fue la única, hubo al menos veinte plazas más en todo el país, todas repletas, además de manifestaciones en el exterior. Una multitud con pañuelos blancos en la cabeza pudo más que todo el mecanismo político-judicial-eclesiastico-mediático, forzando al Congreso a votar una ley para excluir la aplicación del "2x1" en las causas de lesa humanidad. Tocaron una fibra muy profunda en la historia Argentina, que traspasa generaciones. No queremos genocidas en la calle: es tan simple como eso. Tenemos que tolerar las prisiones domiciliarias a genocidas, que se mueran sin ser condenados o que sean excarcelados gracias a los jueces blancos. Cuesta muchísimo armar las causas, años. Muchos están prófugos, muchos no pudieron condenarse por falta de pruebas y otros porque tard

Los Dos - Caminos (1974)

En nuestra recorrida por el rock mexicano hoy revisamos un disco humilde pero bien logrado, sin esperar demasiado tampoco, y copio un comentario que hace referencia justamente a ello: "Es refrescante escuchar a músicos que se limitaban a hacer lo que les venía en gana, sin preocuparse de ser considerados autores geniales y con ideas nuevas. Los Dos eran Allan y Salvador, un dúo muy limitado musicalmente; no obstante, esas carencias la suplen con honestidad: mucha honestidad. Su mezcla, algo burda, de rock-folk, música tradicional latina y canto nuevo chileno, tiene momentos por demás emotivos y conmovedores. Sus letras eran muy sencillas y poco rebuscadas, en su mayoría acerca del amor". Disco raro, muy poca información se encuentra en la red, a mi parecer uno de los pocos discos hechos en México en los 70’s con un sonido muy jipi y folk. Eso lo describe bien, bien jipi y folk... Artista: Los Dos Álbum: Caminos Año: 1974 Género: Rock psicodélico / Folk rock Dura

Ideario del arte y política cabezona

Ideario del arte y política cabezona


"La desobediencia civil es el derecho imprescriptible de todo ciudadano. No puede renunciar a ella sin dejar de ser un hombre".

Gandhi, Tous les hommes sont frères, Gallimard, 1969, p. 235.