Ir al contenido principal

Pablo Ziegler & Quique Sinesi - Buenos Aires Report (2007)


Siempre traemos algo de tango, así como tambi{en algo de jazz o la mal llamada "música del mundo", y ahora les dejamos un discazo que combina todo eso en un solo registro. Tres enormes músicos con toda la onda Piazzolla, enlazando el tanto con el jazz y más estilos, logrando un tremendo resultado. Todo un disfrute cabezón.

Artista: Pablo Ziegler & Quique Sinesi
Álbum: Buenos Aires Report
Año: 2007
Género: Tango jazz
Nacionalidad: Argentina


Lista de Temas:
1. Buenos Aires Report
2. Pajaro Angel
3. Places
4. Milonga Para Hermeto
5. Blues Porteño
6. Elegante Canyenguito
7. Muchacha de Boedo
8. Buenes Aires Dark
9. Libertango

Alineación:
- Pablo Ziegler / piano
- Quique Sinesi / guitars
- Walter Castro / bandoneon




El pianista porteño Pablo Ziegler desempeñó un papel significativo en la renovación de la música tradicional rioplatense al integrar desde 1978 hasta 1988 el quinteto de Astor Piazzolla, añadiendo improvisaciones jazzísticas a las tradiciones sensuales y apasionadas del tango. Diesciocho años despues, el discípulo de Piazzolla se coloca a la vanguardia del nuevo tango inaugurado por su legendario mentor. Aquí con el gran Quique Sinesi en guitarra más el infaltable bandoneón, para crear un tango jazz de mucha altura y calidad. Y que tengan un tema llamado "Milonga Para Hermeto" es todo un símbolo de lo que significa éste trabajo.


Almost every musician who had dealings with Astor Piazzolla has gone on to become something of a tango star. Pianist Pablo Ziegler, a member of Piazzolla's quintet between 1978 and 1989 has done better than most. In November 2005 he won a Latin Grammy for best tango album with Bajo Cero, recorded with guitarist Quique Sinesi and esteemed bandoneon virtuoso Walter Castro. On Buenos Aires Report -a nod to Joe Zawinul- the trio hook up again. Eight of the nine compositions are by Ziegler and Sinesi and only the final track, 'Libertango', is a Piazzolla number. Nonetheless, after the opening title track -which tests the astringent, plaintive strains of tango against Zawinul-style phrasing- the album finds its own voices and moods by exploring all kinds of musical corners, from jazz and jazz-rock to folklore, milonga and minimalism.

El repertorio mayormente original del CD, grabado "en vivo" en Holanda. A través de sus audaces improvisaciones, Ziegler y sus complices logran manifestar, mediante variables formatos de dúo o trío, el eslabón perdido entre el jazz y el tango, géneros caracterizados por su mutua capacidad de ascender a un alto nivel de refinamiento sin perder su impetuosa expresividad callejera, algo así como mezclar el clásico y el punk. En el caso del tango y el jazz, y en mucha de la música étnica, esa dualidad ya está incorporada en su ADN, y los artistas logran desarrollar un mensaje claro en la fusión entre el jazz y la música ciudadana, los artistas consiguen transmitir a través de sus composiciones la hondura emocional que posee el tango junto con la libertad que propone el jazz.



Mientras que el aporte del guitarrista Quique Sinesi abre su camino a la improvisación, el bandoneonista Walter Castro crea atmósferas adecuadas. Un disco valioso tanto por la calidad e la composiciones, como por la riqueza del ensamble.

Y ahora, para completar el comentario, algunos comentarios de terceros. Yo ya dije lo que tenía que contarles. Discazo.

If there ever were any doubt about jazz and tango being a perfect match, and a prime example of how musical brews can help transform the listener and take him to another place, then this live recording by today’s leading proponent of "Nuevo Tango" puts that question to rest.
The report here from New York by way of Amsterdam is a good one, and what Pablo Ziegler has produced is a real gem.
Beginning in 1978, as an integral part of the legendary Astor Piazzolla Quintet, Ziegler helped his mentor change the face of their native Argentinean music, adding jazz rhythms and improvisation to the mix. And today, almost 30 years later, as the evolution continues, he leads the charge, inflaming the emotions and inciting all those who are fortunate enough to bear witness to his continuing musical charms.
On one seductive evening in April 2006, the master composer/arranger/pianist and his frequent musical companions, Quique Sinesi and Walter Castro (in 2005, their previous collaborative effort, "Bajo Cero" on Zoho Records, won the Latin Grammy for Best Tango Album), brought all their fire and passion to Amsterdam’s famed Bimhuis and romanced the audience. It was a burning, sometimes tender affair, filled with all the vagaries of love. These guys know how to fan the flames. The heat they generated was intense. And what they created was pure delight.
The night’s program consisted of two sets, eight tunes each, and this CD provides us with ten of the best, including five new Ziegler compositions appearing here on recording for the first time: "Buenos Aires Report," "Pájaro Ángel," "Places," "Blues Porteño," and "Buenos Aires Dark." All ten convey the full spirit and energy of Argentina’s bustling capital city, its mystery, and all its rhythm, tempo, and movement. "Buenos Aires Report" delivers the whole story. And it’s a beautiful thing.
Will Wolf

To hear the delightful sounds of Argentinean tango/jazz pianist, Pablo Ziegler and his trio on Buenos Aires Report is to allow oneself the indulgence of being transported to strolling the streets of Buenos Aires or to be swept into a scene of casual open-air dining at a late night café in Paris. The music is a sensuous combination of tango inspired melodies with elements of classical music, jazz improvisational techniques and a sprinkling of gypsy bravado.
This is definitely music that can set a mood, allowing the listener to depart from every day environs for a short sojourn into a more romantic world. Fans looking for virtuosity will not be disappointed by the artistry displayed by these accomplished musicians. But while their individual techniques can certainly be appreciated it is their commitment to the overall sound and dedication to the setting of the musical landscape that makes this recording a pleasing outing.
The music is inspired by the work of the late bandoneon virtuoso Astor Piazzolla, with whom Ziegler once played. The instrument’s sumptuous other-world quality played by the accomplished Walter Castro is a key element to the overall sound and mood that is evoked. One senses that Ziegler’s piano work is almost secondary to his compositional skills, which are formidable. His melodies are at times reminiscent of Michel Legrand or Claude Bolling, all the while retaining his Tango Nuevo roots.
Ziegler’s subtle interplay with the talented guitarist Quique Sinesi is spontaneous and yet beautifully interwoven, a product of their long association together. The robust but sensitive playing of the bandoneon by Castro is the perfect compliment that completes the musical soul of this trio. A previous recording Bajo Cero(Khaeon World Music), with the same personnel, won the Latin Grammy for best tango album in 2005.
At times it was easy to visualize a movie being played against the backdrop of this marvelously evocative music. The live recording was performed in front of an obviously receptive audience in Amsterdam in 2006 features eight compositions by Ziegler and one by Sinesi, along with the ever-popular Astor Piazzolla tune, “Libertango.” While perhaps not for everyone’s taste, this record stands on its own merits as a look into the stirring qualities that Tango Nuevo music can evoke and the interesting way disparate cultures can fuse multiple musical traditions--tango, classical and jazz--into a distinctive musical language all its own.
Ralph A. Miriello

Jazz. Tango. One might see those two words and assume that it would result in sounds of chaos, but far from it. Pablo Ziegler has been a part of the Amsterdam jazz scene for decades, and his knack to bring together sounds from the Latin world was not by accident, but more through appreciation. Musicians who heard him became influenced through his work, and began to shine through their interpretations of similar unions. Nonetheless, Ziegler has gained a reputation for very moving musicianship and compositions, which can be heard in Buenos Aires Report (Zoho.)
Ziegler teams up once again with Quique Sinesi (guitar) and Walter Castro (bandoneon) for music that is both bold, daring, and exhilirating. Ziegler's piano work could easily be compared to Keith Jarrett, Herbie Hancock, or Bill Evans, but with a European asthetic he brings something unique into play. His playing comes off like a construction in the works, where the picture isn't fully seen or even visioned until each song comes to its conclusion. The way Ziegler and Sinesi work together is just great,with Sinesi's guitar work often times taking on a life of its own, complimenting what Ziegler is doing with the piano. Sinesi's own work, "Milonga Para Hermeto", sounds like either acoustic fusion or the work of an exotic dance only meant for two, it's very intense, especially as Castro starts to play passionately on the bandoneon (part of the accordion family).
There is a lot of room for improvisation and creating new ways of expression, whether it's "Buenos Aires Dark" performed in 9/4 or the slow crawl of "Muchacha de Boedo". The sounds created together can be enchanting, romantic, and very much thought provoking, the kindof music where you want to go into a listening room and cut off the rest of the world for an hour. You might get a few unknown visions after making it through this, only to move up and start it all over again.
John Book

Pianist Pablo Ziegler has deep roots in the tango nuevo movement. After spending much of his early career playing behind the legendary Astor Piazzolla, he struck out on his own in the 1990s and currently leads a trio with guitarist Quique Sinesi and bandoneon player Walter Castro, and together they work in a fascinating, if sometimes rather austere, style of jazz-tango fusion. The danger of this kind of configuration is that the lack of a rhythm section will lead to vague musical structure and a rhythmic sense that evaporates into impressionistic noodling. Ziegler and his colleagues avoid that trap, but not completely. The group's second album, a live set recorded in Amsterdam, opens auspiciously with the title track, a restrained but melodically spiky number that is played very tightly -- but would have sounded even tighter if there were rhythm instruments on hand to keep the composition's outlines clear. "Pájaro Ángel" is a sweet and gentle waltz, while "Milonga Para Hermeto" boasts a speedy, lilting, and gorgeous melody -- one that might almost sound like bebop if it weren't so pretty and unselfconscious. But then things bog down. "Blues Porteño" is contemplative and not particularly interesting, and neither "Elegante Canyenguito" nor "Buenos Aires Dark..." does much to revive listener interest. The program ends on a high note, though, with a fine rendition of Piazzolla's classic composition "Libertango." The musicianship is impressive throughout, and at its best this is an exceptionally lovely album.
Rick Anderson

The Latin Grammy winning new tango ace continues to roll on with great energy as he brings his piano and trio to Amsterdam to spread the word about what he's doing to sounds from south of the Equator. Taking tango into the future, and doing so much with ostensibly so little, Ziegler has a fresh, hot sound that turns the inherent passion in the music up a notch. International ears have a welcome treat on board here.
Chris Spector

Recorded live at the Bimhuis in Amsterdam, The Netherlands in April 2006, BUENOS AIRES REPORT, by the internationally acclaimed tango/jazz pianist, composer and band leader Pablo Ziegler, this second release on Zoho exudes the warmth, depth and charm of the great Ziegler on 9 excellent tracks. The night's program consisted of two sets, eight tunes each and this CD provides us with opportunity to experiene that wonderful evening. Accompanied by Quique Sinesi on guitar and Walter Castro on bandoneon, Pablo Ziegler expands his horizons as a pianist with the late, great Astor Piazzolla with energy, mystery and rhythm. "Buenos Aires Report," was inspired by Joe Zawinul's Weather Report long before Ziegler's association with Astor. "Pajaro Angel is a waltz composed for one of the episodes written for a Unified Theatre series on which Ziegler was a composer. This dedication to a clown has a desolate yet circuslike atmosphere. "Places" was originally commissioned by the British Council for the Corsham Music Festival. It is a highly contemporary composition with unconventional rhythms in 7/4 time, plus a bit of folklore. "Blues Porteno" is a two time tango rhythm while "Muchacha De Boedo" is a rather slower version of a milonga. "Libertango" ends the concert and it's loaded with Astor's charm but extended improvisations make is new again. Check out this excellent offering by Piazzolla's former pianist and you'll wonder what took you so long.
Sounds of Timeless Jazz

Pablo Ziegler (piano), Quique Sinesi (guitars) and Walter Castro (bandoneon) fly in on the wings of their Grammy-winning Best Tango Album 2005 Bajo Cero (Zoho) with another enticing set of tunes. Ziegler composed five new ones, revamped two more, added a tune by Sinesi as well as the Astor Piazzolla classic ³Libertango.²
The music was recorded over two shows at the Bimhuis in Amsterdam. Nine tunes were selected from the sixteen that made up the night. The choice is judicious, showcasing the repertoire of the band that moves beyond the boundaries of the tango.
The trio revamps ³Libertango.² The tone is set by Sinesi, on acoustic guitar. He is a sensitive player who fills every note with a potent passion.
His chord work serves as an integral complement. Here he builds the momentum, single lines singing in tandem with fleet runs, setting the parameters for Zeigler and Castro. Ziegler was pianist with Piazzolla, and the tune carries a familiar refrain for him. He moves out of the predictable with some exciting conceptions and, with Castro letting the melody billow and fan, the composition gets a new and enduring manifestation.
Sinesi wrote ³Milonga Para Hermeto² for the great Brazilian composer Hermeto Pascoal. Sinesi sets the mood using the body of the guitar for some percussive slaps and then picking the delectable melody. Castro brings in the heady dance atmosphere and Ziegler improvises on the melody, keeping the feel and pulse. It¹s a perky composition, a twirling fantasia that tantalises.
²Elegante Canyenguito² is an elegant song that sparkles in the lyrical lines that flow from Ziegler, who extends the melody with his captivating inventions, nestling in jazz harmonies. He is constantly forging ideas, making his music appealing and uplifting. Sinesi carves out his own niche, letting the music impel both in its rush and in its gentle quest for unseen nooks.
Jerry D'Souza

In a blindfold test, one could certainly be forgiven for identifying the music as an Astor Piazzolla recording. This isn’t entirely surprising given that Ziegler was a longtime pianist and collaborator in Piazzolla’s seminal group and here he fields a very similar ensemble,recorded live in concert. This influence is not a one-way street however as Ziegler is widely credited with helping to shape Piazzolla’s style. The opening track is a case in point: though conceived as a tribute to Weather Report, it is really much more akin to Piazzolla’s work with its driving Tango-derived ostinati and crunchy Stravinskian dissonances, but it’s nonetheless effective for that. In “Pájaro Ángel,” Ziegler moves a bit further afield from his mentor’s sound world with a pretty Classical-Jazz waltz confection—a little bit of Chopin meets Bill Evans. This latter piece effectively also showcases Sinesi’s guitar playing and he contributes good work here and throughout the CD, as does Walter Castro on bandoneon.
Ziegler’s energetic playing is uniformly interesting as is his improvisational language which sounds impressively consistent with his writing.
On this CD, as with his work in Piazzolla’s group, his Classical training and influence is at least as strong as the Jazz and Argentinian threads of his style though all three elements are generally present at any given time. Check out the delightful “Milonga Para Hermeto” for a good example of a piece where these influences are about equally balanced and put to the service of a composition that manages to be both quirky and lyrical.
Ziegler’s writing here, as on the remaining pieces, is enjoyable and readily accessible despite the rhythmic and harmonic complexity that is a hallmark of his work. The band performs the closing piece, Piazzolla’s “Libertango,” the only non-original, with an urgency and a sense of musical conviction that more than earns the enthusiastic audience reaction heard at the track’s conclusion. I was pretty enthusiastic about it too, as well as the rest of the music on the album as a whole. Ziegler is certainly doing his part to keep Piazzolla’s flame alive, but just as vital to the artistic success of this CD are the directions explored that are purely
Ziegler’s own. This is one of the better CDs I’ve reviewed this year and I heartily recommend it.
David Kane

Un disco que deja en evidencia la soltura creativa de este pianista y de su sólida experiencia como intérprete. Imagino que ya saben dónde encontrarlo, muy recomendado.



Comentarios

  1. excelente aporte, podria pasarme el link de descarga
    gracias

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, tenés que suscribirte a la lista de correo, seguí los pasos que te dice acá

      https://cabezademoog.blogspot.com.ar/p/acerca-de.html

      y recordá que no tenés que usar un mail de Microsoft tipo Live, Hotmail, Outlook o alguno de esos porque no funciona, ah! y mirá bien los mensajes de bienvenida porque te dicen dónde tenés que ir, cualquier problema avisame. Saludos!

      Eliminar

Publicar un comentario

Lo más visto de la semana pasada

Los 100 Mejores Álbumes del Rock Argentino según Rolling Stone

Quizás hay que aclararlo de entrada: la siguiente lista no está armada por nosotros, y la idea de presentarla aquí no es porque se propone como una demostración objetiva de cuales obras tenemos o no que tener en cuenta, ya que en ella faltan (y desde mi perspectiva, también sobran) muchas obras indispensables del rock argento, aunque quizás no tan masificadas. Pero sí tenemos algunos discos indispensables del rock argentino que nadie interesado en la materia debería dejar de tener en cuenta. Y ojo que en el blog cabezón no tratamos de crear un ranking de los "mejores" ni los más "exitosos" ya que nos importa un carajo el éxito y lo "mejor" es solamente subjetivo, pero sobretodo nos espanta el concepto de tratar de imponer una opinión, un solo punto de vista y un sola manera de ver las cosas. Todo comenzó allá por mediados de los años 60, cuando Litto Nebbia y Tanguito escribieron la primera canción, Moris grabó el primer disco, Almendra fue el primer

Mauricio Ibáñez - Shades of Light & Darkness (2016)

Vamos con otro disco del guitarrista chileno Mauricio Ibáñez, que ya habíamos presentado en el blog cabeza, mayormente instrumental, atmosférico, plagado de climas y de buen gusto, "Shades of Light & Darkness" es un álbum que muestra diferentes géneros musicales y estados de ánimo. Se relaciona con diferentes aspectos de la vida humana, como la sensación de asombro, crecer, lidiar con una relación problemática, el éxito y el fracaso, luchar por nuestros propios sueños y más. Cada una de las canciones habita un mundo sonoro único, algunas canciones tienen un tono más claro y otras más oscuras, de ahí el título, con temas muy agradables, melancólicos, soñadoros, algunos más oscuros y tensos, donde priman las melodías cristalinas y los aires ensoñadores. Un lindo trabajo que les entrego en el día del trabajador, regalito del blog cabezón!. Artista: Mauricio Ibáñez Álbum: Shades of Light & Darkness Año: 2016 Género: Progresivo atmosférico Duración: 62:34 Refe

Soft Machine - Facelift (France & Holland) (2022)

Cerrando otra semana a pura música en el blog cabeza, volvemos a traer un registro histórico de Soft Machine en vivo, o mejor dicho, dos registros pero este disco dobre muestra a los muchachos en el 2 de marzo de 1970 en el Théâtre de la Musique, París, Francia, mientras que en el segundo álbum se los puede escuchar en el 17de enero del mismo año en Concertgebouw, Amsterdam, Países Bajos. Y como esto no tiene ni necesita mucha presentación, paso a despedirme hasta el miércoles de la semana próxima, y espero que no me extrañen porque les dejé bastante música y reflecciones como para que estén entretenidos en sus momentos de ocio. Artista: Soft Machine Álbum: Facelift (France & Holland) Año: 2022 Género: Escena Canterbury Duración: 1:55:59 Referencia: Discogs Nacionalidad: Inglaterra Acá podrán disfrutar a los Soft Machine en vivo y tocando en la cima de su mejor momento. Rutledge, Hopper, Wyatt y Dean parecen juntos una fuerza de la naturaleza a la que nada se

Bosón de Higgs - Los Cuentos Espaciales (2023)

Para terminar la semana presentamos un disco doble muy especial, desde Ecuador presentamos a una banda que ya tiene un nombre particular que los define: Boson de Higgs, que como ópera prima se manda con un concepto inspirado en el cosmos, la astronomía en un viaje interestelar de 15 temas que tienen además su versión audiovisual, en un esfuerzo enorme que propone la divulgación científica y cultural de un modo nuevo, donde se aúnan la lírica en castellano, el rock alternativo, la psicodelia, el space rock, el hard rock y el rock progresivo. Un álbum doble sumamente ambicioso, con muy buenas letras y musicalmente muy bien logrado y entretenido en todos sus temas (algo muy difícil de conseguir, más pensando si es su primera producción) y donde puede verse en todo su esplendor en su versión audiovisual que obviamente no está presentado aquí salvo en algunos videos, pero que pueden ver en la red. En definitiva, dos discos muy buenos y realmente asombrosos para que tengan para entretenerse

Video de Los Viernes - Nostalgia del Hogar "Feel Like Going Home" 2003

The Blues es una serie documental producida por Martin Scorsese en 2003, declarado "Año del Blues" en Estados Unidos, genero que influyo al jazz y al rock. Cada una de las siete películas que componen la serie ha sido dirigida por un cineasta entusiasta del género y en ellas se hace un repaso su origen y desarrollo a lo largo del siglo xx Hoy toca el turno de Nostalgia del Hogar " Feel Like Going Home 2003" Dirigida por el propio Scorsese, este primer film de la serie rinde homenaje al Delta blues, a los orígenes del género, recorriendo el Estado de Misisipi de la mano del músico Corey Harris, para continuar después viajando por el continente africano en busca de las raíces del Blues. Feel like going home habla de músicos que se criaron alrededor de los algodonales, sin dinero ni comida, allí surgieron unos músicos que aliviaban las vidas de la gente como John Lee Hooker, Willie King, Son House o Robert Johnson. Músicos que se adaptaban a los tiempos, como O

Skraeckoedlan - Vermillion Sky (2024)

Entre el stoner rock, el doom y el heavy progresivo, con muchos riffs estupendos para todos y por todos lados, mucha adrenalina y potencia para un disco que en su conjunto resulta sorprendente. El segundo disco de una banda sueca que en todo momento despliega su propio sonido, a 4 años desde su anterior álbum, "Earth". Saltarás planetas, verás colisionar cuerpos celestes, atravesarás galaxias y te verás arrastrado hacia la nada que lo abarca todo, conocerás el vacío y el fuego abrasador de los soles, y también encontrarás algunos arcoíris desplegándose bajo el cielo bermellón. He aquí un viaje interestelar por el universo de los sonidos, en una búsqueda tremenda y desgarradora, un disco muy bien logrado, que muestra una de las facetas de los sonidos de hoy, donde bandas deambulan por el under de todos lados del mundo en pos de su propio sonido y su propia identidad, y también (al igual que muchos de nosotros) su lugar en el mundo terrenal, tan real y doloroso. Los invito

Guranfoe - Gumbo Gumbo (2022)

Como corresponde al comienzo de semana, empezamos un lunes con un gran disco, y ahora de una de esas nuevas bandas que no tienen nada que envidiarle a los grandes monstruos de antaño. ahora con su segundo y último disco. En una entrega totalmente instrumental y a lo largo de todo el disco estos músicos ingleses nos brindan una exposición de como un disco puede ser melódico, apasionado, imaginativo, complejo, temerario, dinámico, adrenalítico y muchos adjetivos más que no alcanzan para describir toda la música de estos chicos, ahora arremetiendo con temas que fueron creados en sus inicios, incluso que fueron interpretados en vivo pero nunca grabados, y razones tienen ya que este material no da para que se pierda en el olvido, ya que este álbum suena tan hermoso como se ve su portada. Cinco temas que son técnicamente brillantes y que recuerdan a una colisión entre Zappa y Camel. Una fusión de folk, jazz y Canterbury que es tan psicodélica como progresiva, intensamente melódica y fá

Cuando la Quieren Enterrar, la Memoria se Planta

El pueblo armado con pañuelos blancos aplastó el intento de impunidad . Alrededor de medio millón de personas se manifestaron en la Plaza de Mayo para rechazar categóricamente el 2x1 de la Corte a los genocidas. No fue la única, hubo al menos veinte plazas más en todo el país, todas repletas, además de manifestaciones en el exterior. Una multitud con pañuelos blancos en la cabeza pudo más que todo el mecanismo político-judicial-eclesiastico-mediático, forzando al Congreso a votar una ley para excluir la aplicación del "2x1" en las causas de lesa humanidad. Tocaron una fibra muy profunda en la historia Argentina, que traspasa generaciones. No queremos genocidas en la calle: es tan simple como eso. Tenemos que tolerar las prisiones domiciliarias a genocidas, que se mueran sin ser condenados o que sean excarcelados gracias a los jueces blancos. Cuesta muchísimo armar las causas, años. Muchos están prófugos, muchos no pudieron condenarse por falta de pruebas y otros porque tard

Los Dos - Caminos (1974)

En nuestra recorrida por el rock mexicano hoy revisamos un disco humilde pero bien logrado, sin esperar demasiado tampoco, y copio un comentario que hace referencia justamente a ello: "Es refrescante escuchar a músicos que se limitaban a hacer lo que les venía en gana, sin preocuparse de ser considerados autores geniales y con ideas nuevas. Los Dos eran Allan y Salvador, un dúo muy limitado musicalmente; no obstante, esas carencias la suplen con honestidad: mucha honestidad. Su mezcla, algo burda, de rock-folk, música tradicional latina y canto nuevo chileno, tiene momentos por demás emotivos y conmovedores. Sus letras eran muy sencillas y poco rebuscadas, en su mayoría acerca del amor". Disco raro, muy poca información se encuentra en la red, a mi parecer uno de los pocos discos hechos en México en los 70’s con un sonido muy jipi y folk. Eso lo describe bien, bien jipi y folk... Artista: Los Dos Álbum: Caminos Año: 1974 Género: Rock psicodélico / Folk rock Dura

Rubén Blades y Seis del Solar - Buscando América (1984)

Nos recuerda la gran @Chris_Montz en xtuiter que se acaban de cumplir 40 años de este clásico, quizás el mejor disco en la larga carrera de Rubén Blades. Va el homenaje a esta joya de su época con Seis [y Son] del Solar, que supo llevar la "salsa" (un género a medio camino entre el jazz latino y el tropicalismo comercial) a las fronteras del rock y el funk. Aquí uno de los clásicos "tropicales" de los 80, lleno de fusión, con giros experimentales y con clara intención política, a 40 años de su sorprendente aparición. Artista: Rubén Blades y Seis del Solar Álbum: Buscando América Año: 1984 Género: Son / Latin Jazz / Salsa Duración: 39:13 Nacionalidad: Panamá / EUA [Hace unos días, en la lista de correos cabezones, Leandro pidió salsa de la época de oro de la Fania. Esto es posterior y ya no es Fania, pero se lo dedicamos con cariño]. Seis del Solar nació para acompañar las fuertes letras de Rubén Blades (ya famoso después de su colaboración con W

Ideario del arte y política cabezona

Ideario del arte y política cabezona


"La desobediencia civil es el derecho imprescriptible de todo ciudadano. No puede renunciar a ella sin dejar de ser un hombre".

Gandhi, Tous les hommes sont frères, Gallimard, 1969, p. 235.