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Skaldowie - Krywań, Krywań + Stworzenia świata część druga (1973 + 1977)


Artista: Skaldowie
Álbum: Krywań, Krywań + Stworzenia świata część druga
Año: 1973 & 1977 / 2000
Género: Rock progresivo
Duración: 75:34
Nacionalidad: Polonia

Lista de Temas:
1. Krywaniu, Krywaniu
2. Juhas Zmarł
3. Jeszcze Kocham
4. Gdzie Mam Ciebie Szukać
5. Fioletowa Dama
6. Stworzenie Świata Część Druga
7. Nasza Miłość Jak Wiatr Halny
8. Miłość Przez Wieki Się Nie Amienia
9. Przechodząc Obok Siebie
10. Jak Znikający Punkt

Alineación:
- Jacek Zieliński / vocal, violín, trompeta 
- Andrzej Zieliński / Hammond, piono, órgano, vocal
- Jerzy Tarsiński  / guitarra
- Konrad Ratyński / bajo, vocal
- Jan Budziaszek / batería
- Józef Gawrych / conga


Otro álbum traído por Bob, que ya lo extrañaba. Si no me equivoco esta es un recopilación de dos álbum diferentes de alguna manera relacionados, uno de 1973 y el otro de 1977, con un muy buen trabajo en la parte de teclados y desarrollos compositivos muy interesantes: entre composiciones orquestadas, múltiples cambios de ritmo y estados de ánimo, y el estilo polaco o de Europa del Este, que tiene un sonido muy particular que ya mi oído está empezando a detectar... creo entender que tienen mucho hard blues (tipo la genética de SBB) en su música, entonces me doy cuenta porque gusta Pappo por esos lugares, y me resulta coherente. La cuestión es que tienen un estilo muy particular, personal y propio que se puede detectar a la distancia. Aunque en este trabajo, en realidad en estos dos trabajos debería decir, el sonido se parece a un The Moody Blues, o mejor dicho: creo que Skaldowie es bastante parecido a The Moody Blues, por lo menos en lo poco que yo he escuchado, y no sigo comentando porque tengo miedo de equivocarme en demasía.
Algo que no me ha gustado es la producción del álbum, ese parece ser el punto más flaco, pero bueno, es lo que hay.
Aquí los dejo con el comentario traido por Bob, me despido de ustedes...
moe

Polish band Skaldowie was founded in 1965 in Cracow by former members of group Sekstet Krakowski. In the early years of the group, a diverse music interest of each of the member result in fabulous music variety, from simple songs enriched by baroque, renaissance or music of 20 s, through pieces full of rhytm'n'blues and Polish folk music.
The CD released in 2000 as two albums on one CD contains two of the most progressive albums of the Polish group Skaldowie, "Krywań, Krywań" and "Stworzenia świata część druga".
Recorded in 1973 album "Krywań, Krywań" was a with huge surprise to a lot of Skaldowie fans. Already the very first notes of the title suite (as long music songs were named what always led to outrage by the musical purists) were announcing a new unknown until then, music. The guitar riff intensified by both violin and organs and then garnished by highlands music. This was followed by musical "slalom",  full of quotations from folk, jazz and classical music. One has the impression to listen to Jon Lord's or Keith Emerson's style. But by his minor coquette Andrzej Zieliński delivers evidence of his identification with mainstream rock. There four other songs on this LP that have similar construction but individual features. "Fioletowa dama" is an instrumental piece where both Zieliński brothers, Andrzej and Jacek,  as well as Jerzy Tarsiński demonstrate their talents to improvisation. One encounters sound close to Latino-American rock along typical Polish folk melodic line in the piece "Juhas zmarł". "Gdzie mam ciebie szukać" is dominated by guitar riff  and fantastic improvisation by Tarsiński. "Jeszcze kocham" is the only song that deserves to be considered as hit. Despite its perfection this LP was not fully accepted by the music market and little by little disappeared form the market. This is surprising particularly as this LP turned an export article of this band.
Recorded in 1977 album "Stworzenia świata część druga" is a continuation of musical ideas from the album "Krywań, Krywań". The first side of vinyl disc nearly twenty-minute suite filled by Andrzej Zielinski, of the same name every album. A. Zielinski smoothly combines her many musical genres. The attention attracted by a virtuosly made improvisations on electric violin and Hammond organ. The other side is a shorter song. "Nasza miłość jak wiatr halny" is a combination of mountain folklore with a lovely ballad. Bossanova hear in the song "Przechodząc obok siebie". The album also find Konrad Ratyński debut in composition, the song "Miłość przez wieki się nie zmienia" to the line of Ewa Lipska. The album closes perhaps the most rock song "Jak znikający punkt", which in concert at that time assumed the form of a long suites.

Comentarios

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