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Deventter - The 7th Dimension (2007)


Artista: Deventter
Álbum: The 7th Dimension
Año: 2007
Género: Metal progresivo
Duración: 54:31
Nacionalidad: Brasil


Lista de Temas:
1. Birth
2. A Paradox of Self Destruction
3. Life
4. The Meeting
5. The Longest Day pt I - Sorrow
6. The Longest Day pt II - Sounds in the Void
7. The Longest Day pt III - Falling Skies
8. The Longest Day pt IV - Depression
9. The Secret of your Power

Alineación:
- Felipe Schäffer / vocals
- Caio Teixeira / drums & percussion
- Leonardo Milani / bass
- Danilo Pilla / guitar
- André Marengo / guitar
- Hugo Bertolaccini / keyboards


Y seguimos presentando buen metal progresivo, de bandas desconocidas pero de muy buena calidad, y casualmente todas o casi todas las que estamos presentando son brasileras (y cantado en inglés, como tanto les gusta a ellos).


Este fue el primer disco de estos brasileros, luegan han sacado dos discos más. Los tipos hacen gala de un metal muy melódico y elegante, voces que a veces recuerdan a la entonación particular de Tool y en otras con tono que trata de semejarse al de Daniel Gildenlöw, y es más, la banda tiene bastantes influencias de Pain of Salvation. A pesar de ser la primera obra de una banda nueva formada por músicos muy jóvenes, "The 7th Dimension" tiene resultados muy expresivos, dignos de una banda veterana y ya fogoneada.
Las críticas fueron muy positivas aunque emcontre muy poco en Internet, pero el lanzamiento de este disco les perimitió tocar con bandas como Thessera, Freakeys (con músicos de Angra), Tempestt, Circle, entre otros, y además la banda ha sido señalado por el señor Mike Portnoy cuando todavía era baterista de Dream Theater, como una de las mejores bandas brasileñas contemporáneas de su estilo, por lo que han tocaso abriendo los recitales de Dream Theater en Belo Horizonte, estado de Minas Gerais.

Aquí, el álbum tema por tema según su tecladista:

Birth – “Yes, it’s a hard to handle a gramophone”
A Paradox Of Self Destruction – “A great song, not just for the running time, but for the richness of details that shows all the influences of the band’s members. It’s heavy, aggressive, melodic and progressive. It has a catchy chorus and so much energy, and it’s wonderful to play it live!”
Life – “It’s a surprising song. The beginning is aggressive, with a fast keyboard solo and heavy guitars. The vocals also matches very well. On the second half of the song, the harmony was worked so intensely that we get great creative and catchy variations.”
The Meeting – “It’s a very sentimental song. We got to combine our new and old influences of progressive rock on that song. This is the most catchy chorus of the whole CD. It’s always good to listen people singing the chorus with the band on the shows.”
The Longest Day Part 1 (Sorrow) – “It was meant to be a ballad with acoustic guitar, vocals and piano, but turned into a classic song with a string quintet. Harmonically, the song varies all the themes of the CD in a very subtle way. The strong bass tempo and the cello seem to say: Hey man, this is a rock ‘n’ roll album!”
The Longest Day Part 2 (Sounds In The Void) – “It’s a sad moment of the album’s concept. The voice work on the surface of simple piano notes turns this song into a beautiful but agonizing song.”
The Longest Day Part 3 (Falling Skies) – “It’s a beautiful direct song with a wonderful guitar solo: just a few notes, none virtuosity, just the most pure feeling and in a very contagious sound!”
The Longest Day Part 4 (Depression) – “It’s definitively the most crazy song of the CD. In this song, the band unites the 70’ths progressive rock, the thrash metal from the 80’ths and also some modern influences.”
The Secret Of Your Power – “Riffs and more riffs. It’s direct, aggressive, with some screaming vocals, everything to revive rock ‘n’ roll. It also includes an inspiring/heroic ending.”
Hugo Bertolaccini

Vams con algunos comentarios de terceros, pero les comento que si les gusta la onda Pain of Salvation en sus épocas metaleras (de lo mejorcito que ha dado el género pero tan personal que no gusta a todos), ni lo duden y llévense este disco. Al menos todos los metaleros deberían escucharlo porque realmente el disco está muy bien y merece la oportunidad de ser escuchado.
Vamos con comentarios en inglés...

Fifty years have passed since the birth of rock ‘n’ roll music. It’s so much time that we dare to say that everything was created in this segment. In fact, there are many who used to say that nothing new was done after The Beatles. The truth is that in five decades, rock ‘n’ roll has developed so much that gained lots and different ramifications, always based on talent, creativity and daring from those musicians that were not satisfied just by following a simple success formula. They actually wanted to say something by their own.
The rock/metal band DEVENTTER is one of these rare cases. Although it’s very difficult to create something new in this century, they have been exploring those different ramifications and dimensions of rock ‘n’ roll and heavy metal music. They don’t want to make a revolution, neither reinvent rock ‘n’ roll. They just want to say what they think with dignity and personality. A simple proposal, but a proposal with an inestimable cultural value in presence of the unilateral commercialization of the contemporary music.
Eliton Tomasi

Deventter is a young progressive metal band from Brazil with two albums in their pocket since now. The 7th dimension is their first album from 2007. From the begging I want to add that this first relase of the band is a good album but far from being excellent or exciting. Clearly influenced by bands like Dream Theater around( Train of thought era) and Pain of Salvation, two bands that are not among my fav prog metal outfits, so this album is in my opinion more like a follower then a real leader in this genre. While is quite good in places, what I don't like is that the album has very fiew instrumental passages, the talking instead is all over. Even the longest pieces from here, clocking around 12 min - A Paradox of Self Destruction is no diffrent, I mean talk talk and talk and only when the pieces is almost over around 8 min , they begun to show as some real instrumental arrangements, not bad, really, but I wanted more then 2 min from 12 to be instrumental, in the end an ok pieces. Now the best moments of the album are for sure in the four parts of the piece The longest day. For ex the part I - Sorrow is excellent, great piece, keyboard orientated with symphonic touches, it sounds like a real orchestra, great arrangements, the rest of the parts are also good. The band tries and most of the time succed to come with an enjoyble album, but sometimes they sound to modern for me, If I want a prog metal in my CD player I want something with blistering kyboards , beating drums and great vocals. a thing that only partial is here. Not realy bad for a debute but is long way 'till this guys will realy convinceing me that they worth attention in the future in this genre. 3 stars, a good one overall, but nothing really exciting or over the top, good and nothing more.
Bogdan Olariu

Un lindo disco, y cambiamos de estilo para variar un poquito, siempre viene bien eso.

www.deventter.com
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