Ir al contenido principal

Crimson Jazz Trio - King Crimson Songbook, Volume 1 (2005)

Artista: Crimson Jazz Trio
Álbum: King Crimson Songbook, Volume 1
Año: 2005
Género: Jazz rock / Jazz fusión
Duración: 61:49
Nacionalidad: Inglaterra


Lista de Temas:
1. 21st Century Schizoid Man
2. Three Of A Perfect Pair
3. Catfood
4. Starless
5. Ladies Of The Road
6. I Talk To The Wind
7. Red
8. Matte Kudasai

Alineación:
- Jody Nardone / acoustic grand piano
- Tim Landers / fretless bass guitar
- Ian Wallace / drums


Como todos los viernes vamos a tratar de dejarles (y tenemos) muchas cosas para compartirles, lo que me falta es tiempo para hacer un buen posteo de cada una de esas cosas. Pero que material, ahora compartido por nuestro colaborador wan.
Si no conocés a esta banda, rápidamente deducirás que los integrantes son tres y que alguna relación tienen con el jazz y con la música de King Crimson. Muy bien! te felicitamos! Presentamos un trío de jazz que reversiona temas de King Crimson. Este no es un simple grupo tributo, es una interesante agrupación que reinterpreta variados temas del mítico King Crimson, dandole una vuelta de tuerca con elementos del jazz para crear nuevos temas que nos recuerdan en sus notas a los más clásicos temas del conjunto británico.


Grupo formado por el baterista Ian Wallace en el 2004, y comento que el señor Wallace estuvo con King Crimson entre los años 1971 y 1972, con los que grabó los álbumes "Islands" y "Earthbound". Eso es lo que nos interesa, porque el tipo tocó con Bob Dylan, Ron Wood, David Lindley, Jon Anderson, Stevie Nicks, Don Henley, Graham Nash, Jackson Browne, Crosby, Stills & Nash, Bonnie Raitt, The Traveling Wilburys, Roy Orbison y Joe Walsh, pero todo eso es otra historia que no viene a colación. Dicen que el ex-baterista de King Crimson concibió esta idea durante la gira que hizo junto a la 21st Century Schizoid Band (un grupo de ex-carmesís que recrean fielmente canciones del grupo), se reunió con un par de músicos con los que se llevaba bien, y acá está el resultado.


Disco que será realmente interesante para los oyentes de King Crimson, con el cometido de versionar las canciones más representativas del grupo pero llevadas al jazz. Lo consiguieron... y aquí tienen el resultado. Con todo tipo de músicos de jazz reinventando la música de artistas pop contemporáneos de hoy, es inevitable que alguien se decidiera a tomar un vistazo de cerca a la flor y nata del rock progresivo, reinventándolo en un contexto decididamente jazzero. Lo único que quizás podamos reprochar es que las interpretaciones son demasiado formales y se ajustan a los temas originales y no los dejan volar, uno se pregunta qué podría haber sucedido si estos tres músicos hubiesen sido un poco más aventureros y llevado al material un poco más lejos.
A Crimson Jazz Trio (CJ3) lo funda el ex batero Ian Wallace que fallece en 2007 y la banda se disuelve, por lo que estos 2 discos que vamos a presentar serán toda la discografía de esta elegante banda que nos comparte nuestro amigo wan.
Este disco es una remodelación inteligente del material de una banda que siempre ha tenido una relación muy estrecha con la estética del jazz. Y por si les interesa ahora traemos el Volumen 2 que tiene más vuelo creativo.
Y vayamos a ver qué es lo que dicen de este disco, les copio y pego algunos comentarios que encontré aquí y allá.

A jazz piano-bass-drums trio performing the songs of the rock group King Crimson? That's what the Crimson Jazz Trio accomplished on this intriguing CD, King Crimson Songbook, Vol. 1, the first of several. By re-harmonizing the music a bit, adding vamps, and digging into the grooves, the Crimson Jazz Trio transforms the pieces from rock anthems into viable devices for jazz improvisations. Electric bassist Tim Landers has nearly as much solo space as pianist Jody Nardone; the trio (which also includes drummer Ian Wallace) works together very closely and they not only create new versions of unexpected material, but show that they have developed their own group sound. Recommended, particularly to listeners who are familiar with King Crimson's recordings.
Scott Yanow

Well, no one gets to this record by accident. I mean, no one that does not know anything about King Crimson. From the purist jazz aficionado point of view, probably this is not the ultimate jazz thing, but for the average KK fan, it is a very fresh view on several favorite songs of the band.
The result is surprisingly nice to listen, with a trio where the three musicians really shine. Music perfectly arranged and played.
Probably the biggest issue is on my side: it´s clear that there is nothing special about this music if you don´t know the songs in advance, and almost half of the songs are unknown to me.
24/09/10: Strangely, I´m discovering something about jazz in these CD, it sounds like a story can be told through these music. Maybe, it´s something to do with the fact that I know some songs, but I am starting to feel the same with other jazz records.
reeagbo

The idea is an ambitious one. It's one that has a tremendous potential. King Crimson have never shied away from incorporating elements of jazz and improvisation in their music, and for that reason it's in no way difficult to envision their material lending itself well to jazz interpretations such as the ones on the Crimson Jazz Trio's first album. However, with that in mind, one may question the choices in regard to what KC works are adapted here, with only three out of the 9 tracks here being suitable for improvisation. And it shows in the execution. Because while the renditions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red are wonderful in the way they capture the spirit of the originals and meld them together with spirited jazz instrumentalism, the other tracks are barely recognizable in the way the added flourishes break their coherence. The elaborations on those tracks not only feel forced, but not having a suitable base to build from, are very bland indeed. I can't help but wish they had chosen more tracks from King Crimson's improv-inflected catalogue, such as Fracture, Providence, Dangerous Curves, Requiem, The Devil's Triangle and more, instead.
Definitely still worth a listen for the versions of 21st Century Schizoid Man, Starless and Red, however.
La_Tis

This has to be the most unique and unexpected (and maybe the coolest) album yet released within the extended KING CRIMSON family. Erstwhile Crimson drummer Ian Wallace, from the unfairly maligned early '70s "Islands" line-up of the band, was the catalyst behind what must have seemed at first a crackpot idea: new interpretations (not merely covers, please take note) of eight classic Crim songs, played by an (almost) acoustic, traditional jazz trio.
Of course the earliest versions of King Crimson always had a heart of jazz. But this set takes some unlikely tracks from all over the greater Crim discography (up to and including the spiky post-Prog of 1984's "Three of a Perfect Pair"), and recalibrates them into entirely new and remarkably fresh compositions. Even the monster-metal signature riffs of "21st Century Schizoid Man" are given a radical face-lift, softened in this incarnation with (believe it or not) a retro-beatnik lounge-act vibe.
To their credit the trio don't even try to camouflage some of the rockier elements of their sources (during "Starless" and "Red", for example). But make no mistake: this doesn't pretend to be Jazz-Rock, or any other sort of Fusion. It's pure jazz, and vitally so, performed with all the spirit and energy of a live recording (I certainly can't hear anything resembling an overdub).
Wallace's drumming exhibits all the grace and freedom he was denied while actually a member of Crimson (at least during the perhaps too-carefully constructed studio sessions for the "Islands" album), and he's joined here by two players of equally high dynamic caliber: Jody Nardone on acoustic grand piano, and Tim Landers on fretless bass guitar. Together they show enough confidence to really have some fun with the material, from the upbeat swing of the otherwise raunchy "Ladies of the Road" (steering it not too far from Squirrel Nut Zippers territory) to the silky feline groove of "Cat Food" (with canine vocal accompaniment), and to a version of "I Talk to the Wind" even more gorgeous than the original.
The CD comes with a generous endorsement by Mr. Fripp himself, who couldn't have failed to notice how pleasant a contrast it makes to the often inorganic technological juggernaut that King Crimson has long since become. Think of the jazz trio as the civilized Jekyll to the sometimes demonic frenzy of Crimson's Hyde: a mirror-image alter- ego evolving in a much warmer parallel universe.
Now how long do we have to wait before hearing Volume II?
Michael Neumann

King Crimson meets A Charlie Brown Christmas.
Well, OK the drummer, Ian Wallace was in the KC and the musical style certainly reminds me of what remains one my favorite soundtracks of all time. In fact, I tend to think that if you had introduced this album to the jazz loving public around that time (1965) it might just be regarded as a classic jazz album to this day. Even though the original King was known for embracing jazz elements on their earlier albums, these are tracks from the 1969-1984 era totally reworked as jazz pieces. Who knew that hiding inside King Crimson's songs were some cool jazz tracks trying to get out?
I think it is a testament both to the brilliance of Crimson's original compositions as well as the talent of the musician's involved in this project that it all works so well. A lot of the tracks you can kind of see reworked as pure jazz when you first read the list, but Three Of A Perfect Pair and Matte Kudasai work unexpectedly well. 21st Century Schizoid Man and Red were a bit of surprise, too. Cat, Food, Ladies Of The Road, and I Talk To The Wind, I could see. My favorite, last but not least, and not last really, Starless. Maybe that's the only one that might be out of place in parts back in the time before there was a King Crimson, but not by too much.
Fripp says on the liner notes "I have heard as if for the first time," these songs. I got the same feeling.
Brian S. Lindsey

The first thing I am going to say about this album is WOW !!!!
Here we have a very very talented jazz trio reworking (not covering) King Crimson classics... and, yes, one of them is a Crimson alumni: Ian Wallace, drummer for the Islands lineup.
Everyone can notice from one single listen of any of Crimson's works the strong jazz/improvised music foundations of the music, as a result of that the band developed a very particular method of songwriting which consists on free improvising (many of the times live at concerts) until they find something interesting to start working with. This album brings this jazzy soul to its maximum exponent with just an "acoustic" trio (piano, drums and electric bass).
The style of the this album has nothing to do with rock is simply jazz in the style of Dave Brubeck and Ahmad Jamal with lots of improvisation (sort of a crossover between cool and free/avant jazz). The most obvious relationship with this style can be noticed during King Crimson's 1969-1974 era, therefore what you would expect are renditions of tracks such as 21st Century Schizoid Man, Catfood, Starless and Ladies Of The Road, which, of course, you'll get but things get more interesting with renditions of Red (more bluesy than jazzy) and I Talk To The Wind (with a more symphonic and ballady style in its original form) and the band gets even more daring while interpreting unexpected pieces such as Three of a Perfect Pair and Matte Kudasai from the 80s incarnation of King Crimson.
Although the songs are completely changed and reoriented in style they still are recognizable and keep their original essence and some rocky edges here and there. This is so well accomplished that you don't get to miss any of the original instruments: not even Fripp's guitar; the vocals on I Talk to the Wind, Starless or Catfood; or the magnificent mellotron (yes, even in Starless you don't need it).
It is magnificent how each song is revitalized and gets a new identity through this band's treatment. Nonetheless it is important to note that some songs did actually preserve much of their original nature, specially Catfood (since the original is actually based on a jazz piano melody), Starless (It is outstanding since the mellotron, electricity and Wetton's voice are all absent) and Red (again, amazing achievement without electricity).
If these were original compositions (which they somehow are.... and not just because Wallace played with Crimson) this could've been considered a jazz masterpiece and essential together with the great names of jazz. That is why I am going to give it the 5 star rating although this is not progressive rock in the strict sense of the term (it is progressive but not rock).
In conclusion: this is what you may expect if during a King Crimson concert an outage occurs...
ProgressiveAttic

Ex-KC drummer Ian Wallace US-based jazz-trio plays greatest King Crimson compositions. Don't worry, it's not a Tribute album, and not just a covers. It's real competent jazz trio, emotionally connected with early KC music, plays jazz versions of what you perfectly know as heavy progressive classics.
May be it's hardly to believe, but the result is excellent! Possibly, Ian Wallace's participation saves material from irresponsible transformation, but all composition sound very tasteful, with big love to initial material.
Even if the music on this album is hardly fusion, but just more contemporary jazz, played by classic jazz trio, I believe this music can attract very wide listener (and really not only jazz lovers for sure). I think this album is the best release of KC material, played by non-original KC team.
Very recommended - and when you will enjoy this album just remember there is Vol.2, album of the same excellent musical level.
Slava Gliozeris

Former King Crimson drummer Ian Wallace came up with the idea of forming Crimson Jazz Trio in 2004, while still a member of the cover band 21st Century Schizoid Band.The more improvised parts on the King Crimson's covers played by the later pushed him to think of a jazz interpretation of the most famous King Crimson material.In a gig in Nashville he met pianist Jody Nardone, a King Crimson fan as well, and while back in LA, he met bassist Tim Landers to complete the new trio's line-up.A year later ''King Crimson Songbook, Volume One'' would be published on market by Voiceprint.Landers was also responsible for the recording process, which took place at Mudzone Studios in California.
In this album the trio chooses eight famous King Crimson tracks and decides to offer them back in more loose and jazzy formats.The idea of this jazzy interpretation is definitely welcome and trully ambitious.But what about the execution?Well, personally I would have a hard time to recognize any of these tunes as King Crimson's original stuff and that is not necessarilly a bad thing.Wallace & Co. succeeded to deliver eight jazzy compositions with many colors and moods in a very personal style with the jazzy improvisation being the main factor, while the execution is very nice.Plenty of good solos throughout with some fantastic piano work by Nardone and Wallace offering a memorable, confident and powerful drumming.I am not that convinced by Landers' bass work, which remains mostly down the shadows of Wallace and Landers, but he certainly contributes on the overall rich and warm sound.Still, you have to be more of a Jazz than Progressive Rock fan to fully appreciate the album.
An interesting idea by an underrated member of early King Crimson.Recommened especially to Jazz/Fusion buffers but anyone into King Crimson's long career should simply try this ambitious musical project.
apps79

This is just a really great peace of work. Not a progressive rock album, nor even rock, but just a jazz album. The musicians re-do eight of the best interesting King Crimson tracks. The resulting material is highly non-trivial good music. It is outstanding how good are the musicians, only three, but some times it seems that there are four or five. It is very worthy to listen many times, specially for a King Crimson fan, that for sure will like everything related with King Crimson, as I do. Five stars, of course, less, it is impossible to such a masterpeace like this.
Alfonso Montes Rodriguez

Incredible eyewatering smokin' burn down the house post-bop jazz interpretations of 8 King Crimson compositions encompassing periods of the band from 1969-84. This is not just the finest re-invention of King Crimson's music ever, but an immpecable jazz album that evokes shades of Dave Brubeck and even more so the Vince Guaraldi Trio.
The idea for this ambitious project was hatched by the late ex-King Crimson drummer Ian Wallace upon meeting jazz piano virtuoso Jody Nardone during a gig in Nashville, Tennesee in 2004. Upon relocating back to LA they hooked up with master bassist Tim Landers who has played with everyone from Tracey Chapman to Al DiMeola in addition to forming the fusion outfit Vital Information with ex-Journey drummer steve Smith in the early '80s. To put it in a nutshell they just nail every piece featured here from 21st Century Schizoid Man to Three Of A Perfect Pair with passion and precision. Some of the pieces here are cleverly disguised using the magic of the jazzman's craft while others ar more easily recognizable. What they all have in common though is a very bright, fresh and very together sound possessing a warmth which is not present in the more clinical original versions wth plenty of soloing which is a testament to the improvisational potential of the original pieces. With superb engineering there is a live feel here as I could detect no overdubs or studio trickery. In particular, the fat tone Tim Landers' 5 string electric bass adds a lot of depth and he makes it sound like an upright double bass most of the time.
A word of cauttion, however, must be issued here for those expecting cover tribute versions. These are jazz interpretations of King Crimson music of the highest order and as Bob Fripp himself indicates on the liner notes if one is not in tune with the passions and appreciation for more straight traditional jazz then they might wonder what is going on here. For those so inclined though, this is an exquisite treat and an opportunity to hear the King Crimson creature as it's never been heard before wonderfully contorted, twisted and reconstituted which will have jazz afficiados nodding their heads in approval and long time Crimheads experiencing The Crimson King's music in a much different vein. What else 5 stars.
Ian Gledhill

Si te gusta el rock progresivo o el jazz esto es imperdible.



Comentarios

  1. Download: (Flac + CUE + Log + Scans)
    http://pastebin.com/xLuNRZhm

    ResponderEliminar
  2. revisar esto!!!!:

    http://livejazzlounge.com/2010s/2017/04/21/off-jazz-king-crimson-european-tour-fall-2016/

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Lo más visto de la semana pasada

Los 100 Mejores Álbumes del Rock Argentino según Rolling Stone

Quizás hay que aclararlo de entrada: la siguiente lista no está armada por nosotros, y la idea de presentarla aquí no es porque se propone como una demostración objetiva de cuales obras tenemos o no que tener en cuenta, ya que en ella faltan (y desde mi perspectiva, también sobran) muchas obras indispensables del rock argento, aunque quizás no tan masificadas. Pero sí tenemos algunos discos indispensables del rock argentino que nadie interesado en la materia debería dejar de tener en cuenta. Y ojo que en el blog cabezón no tratamos de crear un ranking de los "mejores" ni los más "exitosos" ya que nos importa un carajo el éxito y lo "mejor" es solamente subjetivo, pero sobretodo nos espanta el concepto de tratar de imponer una opinión, un solo punto de vista y un sola manera de ver las cosas. Todo comenzó allá por mediados de los años 60, cuando Litto Nebbia y Tanguito escribieron la primera canción, Moris grabó el primer disco, Almendra fue el primer

El Ritual - El Ritual (1971)

Quizás aquellos que no estén muy familiarizados con el rock mexicano se sorprendan de la calidad y amplitud de bandas que han surgido en aquel país, y aún hoy siguen surgiendo. El Ritual es de esas bandas que quizás jamás tendrán el respeto que tienen bandas como Caifanes, jamás tendrán el marketing de Mana o la popularidad de Café Tacuba, sin embargo esta olvidada banda pudo con un solo álbum plasmar una autenticidad que pocos logran, no por nada es considerada como una de las mejores bandas en la historia del rock mexicano. Provenientes de Tijuana, aparecieron en el ámbito musical a finales de los años 60’s, en un momento en que se vivía la "revolución ideológica" tanto en México como en el mundo en general. Estas series de cambios se extendieron más allá de lo social y llegaron al arte, que era el principal medio de expresión que tenían los jóvenes. Si hacemos el paralelismo con lo que pasaba en Argentina podríamos mencionar, por ejemplo, a La Cofradía, entre otros muchos

Genesis - A Trick Of The Takes (1998)

Para que tengan mucho Genesis para este fin de semana, esto era a lo que me refería cuando dije que LightbulbSun había dejado sorpresitas para que investiguen y descubran; "A Trick Of The Takes" es un bootleg, un CD con buena calidad en general, de las sesiones de grabación del disco que ustedes se imaginarán. También hay un vinilo titulado "A Trick of the Tail Outtakes" y un cassette con demos, de calidad inferior pero se pueden escuchar algunos detalles q no se escuchan en el CD como pequeñas conversaciones y conteos antes de los temas, cosas como rarezas para la fanaticada. Todo ello queda para que lo disfrutes en el fin de semana y espero que agradezcan a LightbulbSun que seguramente los quiere mucho. Artista: Genesis    Álbum: A Trick Of The Takes Año: 1998 Género: Progresivo sinfónico Referencia: Discogs Nacionalidad: Inglaterra Sobre esto que les cae de yapa, no me pidan videos ni explicaciones que no tengo ni sé. Es lo que hay y lo tienen

“La luna literaria” – Héctor Urruspuru

  “La luna literaria” – Héctor Urruspuru  ...la luna literaria no es más puta porque no puede, toda su existencia entregándose por pocos denarios (de plata, la luna es de plata) ante la presencia del Sol. (El sol (de oro) es la patronal capitalista y la luna, el proletariado más desclasado...)   Toda nuestra pobre existencia intelectual, gravitando alrededor de dos cuerpos celestes!  Necesitamos urgente un tercero. Un tercer astro.  Un meteorito, una roca errante en tiempo y espacio ... que nos parta el planeta al medio. “Letra gótica” – Héctor Urruspuru  Hubo un poeta que vivió toda su vida dentro de una letra gótica, grafema abandonada - casi huérfana - sobre una mesa de madera terciada. Inerme lo hacía, durante el curso monocorde, reloj fatal canónico de los intervalos solares, las horas menores las horas neutras … luego del crepúsculo, la letra, se abría como una flor nocturna para dejar al escritor salir a lidiar perenne, con la noche triste y con el vino. Plumín en mano, t

Genesis - Live at Shepperton Studios (1973)

Como para comenzar a cerrar otra semana a pura música, y de la buena, vamos con una sorpresita de esas que solo nos da el Mago Alberto, y qué mejor que traer, para ello, un registro olvidado de Genesis. Paro para no irme por las ramas, copio un texto que nos presenta esto que ahora ponemos sobre la palestra cabezona: "El vídeo fue grabado en los estudios de la 'BBC' en Shepperton, localidad del condado de Surrey, y lo ha restaurado el colectivo llamado 'Genesis Museum', que ofrece varios conciertos restaurados de la mítica banda, siempre restaurados en calidades digitales muy buenas. El show fue filmado entre los días 30 de octubre y 1 de noviembre de 1973. La banda acababa de publicar su mítico disco "Selling England by the Pound". El repertorio consistió en 5 temas y 2 narraciones y se presentan en 1 hora y 1 minuto de vídeo en total. Después este material se emitió en la televisión italiana. La historia de estas cintas es casi mítica: considerada esta

Rock Federal: Quásar

Quásar es un grupo de rock progresivo con influencias del sonido que caracterizó al rock progresivo en los ‘70s. En su música pueden escucharse la herencia musical de Yes, Génesis y Crucis, entre otros. La banda interpreta sus propias composiciones, que están embarcan en la búsqueda de un sonido nuevo. Además tienen una característica muy particular. Ninguno de ellos pasa de los 22 años. Esto los distingue porque a pesar de su corta edad ejecutan sus instrumentos con suma precisión. Pero además su material no tiene desperdicio. Otra banda que presentamos en este trabajo en conjunto entre el blog cabezón y AMIBA (Asociación Músicos independientes Buenos Aires). Por Beto Nacarado Quásar se formó en 2018 en la Escuela de Música Juan Pedro Esnaola, en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires (N. de la R.: Es una escuela estatal en la que por la mañana la currícula es la misma que en cualquier secundario, pero por la tarde se estudia música).  El rock progresivo les llegó mientras estudiaban en l

Aqua-Wreck - Facade (2024)

Para cerrar otra semana a pura música y en donde nos empezaron a meter la mierda llamada "Ley Bases", publicamos este lindo disco, el primero de esta banda finlandesa, porque hay que ponerle onda y alegría a todo lo monstruoso que vamos viviendo cada día. Esta música es principalmente alegre, peculiar, poderosa y elegante, en la música de Aqua-Wreck hya mucho funk y además se pueden escuchar las influencias obvias de las principales bandas progresivas de los años 70 como King Crimson, Van der Graaf Generator, Gentle Giant, ELP y Genesis, y su estilo ecléctico también contiene elementos de jazz y música de juegos. Algo que seguramente sorprenderá a mucho cabezón desprevenido, y que bien sirve para ponerle el broche de oro a otra semana repleta de buena música, que contrarresta al menos en parte toda la basura sonora que escucho cada vez que enciendo la radio, pongo Spotify o miro videos... Artista: Aqua-Wreck Álbum: Facade Año: 2024 Género: Progresivo ecléctico D

Genesis - A Trick of the Tail (1976)

Para cerrar la semana a lo grande, LightbulbSun nos trae unas sorpresas de Genesis, y ahora recordamos un disco que, al contrario de lo que muchos podían preveer luego de la partida de Peter Gabriel, marcó el camino para la era más exitosa del grupo, al menos en lo comercial. La reinvención de Genesis marcó un buen disco, acompañados por Bill Bruford en batería y con Phil Collins por primera vez como voz líder, el Raúl nos trae una versión especial de este trabajo, se trata de material extraído de CDs de los 80, editados desde los "masters originales". Para volver a escuchar a Genesis como se lo escuchaba en los setentas. Que lo disfruten... y nos volvemos a encontrar la semana que viene con mucha más música de lo que tus oídos pueden soportar. Artista: Genesis Álbum: A Trick of the Tail Año: 1976 Género: Rock sinfónico Nacionalidad: Inglaterra Si bien no lo considero uno de los discos "top" de la banda, también hay que situarlo en el momento en qu

Vídeo de los Viernes: Rock Progresivo Británico - Una Observación En Tres Movimientos 2009

Prog Rock Britannia. An Observation In Three Movements, un documental de la BBC 4 producido en 2008, dirigido por Chris Rodley y emitido por primera vez en 2009 Narrada por los propios protagonistas, cuenta la historia de cómo una ambiciosa generación de músicos surgió de la escena musical de los años 60 e intentó expandir los horizontes de la música rock más allá del sencillo pop, lo que llevó a la experimentación instrumental, gigantescos álbumes conceptuales y espectaculares presentaciones en vivo. o en:   Prog Rock Britannia. An Observation In Three Movements Prog Rock Britania

Rock federal: DIVA

DIVA es una banda de Buenos Aires, formada a principios de 1996. Con varios cambios en las formaciones, paréntesis en el tiempo y reinvenciones hasta que a comienzos del nuevo siglo la banda se separó. En 2016 volvieron a juntarse varios de sus miembros originales para darle una segunda vida a esa idea musical de canciones propias en formato Power-Pop. Acaban de editar un nuevo disco “IMPERF3CTO” y es la banda que presentamos en este trabajo en conjunto entre AMIBA (Asociación Músicos Independientes Buenos Aires) y el blog cabezón. Por Beto Nacarado DIVA fue la consecuencia de la separación de dos bandas, Sistema simple y Rescate emotivo. El nombre, con el paso del tiempo terminó transformándose en una humorada porque una banda conformada por hombres, todos por arriba de los 50 años, que se llame DIVA era un excelente modo de demostrar su sentido del humor. Aunque ahora, con el ingreso de Giselle Toledo en voces y coros, quizás cambie un poco el sentido. Pero además es un nombre cort

Ideario del arte y política cabezona

Ideario del arte y política cabezona


"La desobediencia civil es el derecho imprescriptible de todo ciudadano. No puede renunciar a ella sin dejar de ser un hombre".

Gandhi, Tous les hommes sont frères, Gallimard, 1969, p. 235.