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Piano Ensamble / Mike Oldfield - Tubular Bells, Part I (2005)


Otro aporte del Abad Badie, quien tanto nos ha presentado y que hacía ya tiempo no nos compartía cosas, y ahora nos deja un disco particular (otro para este viernes especial). La versión de esa maravillosa música de Mike Olfield que es "Tubular Bells", en su primera parte. Un disco que podria ser una de esas gangas de esas que uno se encuentra de vez en cuando en cajas olvidadas con muchos CDs apilados. Un versionado de la música de Olfield que está realizado para cuatro pianos por Marcel Bergmann y se puede interpretar en versiones de 2 pianos y 2 sintetizadores o en versión de 4 pianos.

Quizás algunos cabezones están acostumbrados a los largos desarrollos originarias no solo del rock progresivo sino también de las piezas de música clásica, quizás escuchado las sinfonías de Sibelius o Beethoven, o las oberturas de Wagner o los ballets rusos escritos por Stravinsky o Tchaicovsky. Y en ese conexto no me parece salido del molde traer esta obra de "Piano Ensamble", justo en un día donde presentamos "Tommy"...
Una pregunta razonable sería cuestionarnos cómo abordar un álbum mítico, realmente importante, y no acabar diciendo siempre lo mismo. Es muy complicado. Un buen punto sería no hablar del disco original, sino de una variación del mismo, como tenemos en este caso.
El conjunto internacional "The Piano Ensemble" fue fundado en 1990 por Fred Oldenburg and Jeroen van Veen para presentar en diferentes escenarios internacionales música de este conjunto de pianos variando de 4 a 6 el número. Tienen colaboradores en Holanda, Italia, Canadá y Alemania. En el caso concreto de esta grabación los participantes fueron los canadienses Elizabeth and Marcel Bergmann y los holandeses Sandra van Veen and Jeroen van Veen.
Y no creo que haga falta mucha explicación más, más allá de presentar este disco en su versión en vivo, desde el siguiente video.



No tengo mucho más para agregar, recién me dispongo a escuchar la obra por primera vez, hace un rato es que la tuve en mis manos.
Disfruten de una bonita música, melodiosa, de fácil entrada al oído, emotiva y muy bien interpretada por fantásticos pianistas. La recreación que realizan es sensacional.
Dejo unos textos que están en el arte del disco, por si a alguien le interesa y porque no me cuesta nada. Y agradezcan al Abad Badie por esta belleza.

El Arreglador:
Fred Oldenburg and Jeroen van Veen founded the Piano Ensemble in 2000, in order to present the piano music they perform in various international ensembles. Multiple piano playing is one of their missions - from one up to 6 pianos. Premieres were given in Canada, the United States, Russia and the Netherlands, of works by Dutch composers such as Simeon ten Holt and Chiel Meijering and of British composers such as Gabriel Jackson and Tim Seddon. Current members of the Piano Ensemble are: Elizabeth & Marcel Bergmann (Canada), Irene Russo, (Italy) Fred Oldenburg (Germany), Tamara Rumiantsev and Sandra & Jeroen van Veen (The Netherlands).
There can be little doubt that Mike Oldfield’s Tubular Bells is one of the seminal albums of the 70’s – its artistic impact and influence have been widespread and considerable, not only in regards to various other artists, but quite notably on Oldfield himself. This isn’t much of a surprise however, since with Tubular Bells, Oldfield established a number of compositional principles that define his musical style, as well as his specific, one-man multitrack recording procedures.
These unique and original “tools”, sort of a trademark, can be easily traced throughout much of his output up until the mid-eighties. Albums like Platinum, Incantations, QE2, Five Miles Out or Crises all reflect the parameters, which Oldfield had established with Tubular Bells. Most of these albums featured at least one fairly extended piece that often took the whole first side of a vinyl recording. The epic concept and scope of these more extensive compositions brings about associations with classical music and clearly, certain parallels can be found in the way Oldfield lets his themes and motives emerge and take their place in the sonic environment.
How Oldfield combines and links his musical ideas, themes and motives is very individual and unique indeed: he draws from an impressive array of different styles and idioms and so we can trace influences of South American & Latin, Balinese, Irish, Celtic, rock and minimalist sources, to name just a few. Oldfield usually doesn’t “develop” his ideas and themes in a classical sense and so the changes leading from one idea to the next are often quite surprising and, at times abrupt. Yet I always admired that the longer works are nevertheless very convincing as an overall concept. Especially if one considers the wealth of different ideas presented in part 1 of Tubular Bells for instance, it is a remarkable musical and compositional achievement.
Since my teenage years, I’ve been a big fan of Oldfield’s music and the records mentioned above were among the most notable favourites and musical inspirations throughout my late high school years. When I started working on the arrangement for 4 keyboard instruments, I naturally needed to take a much closer, analytical look at this music. During the process of deciphering the various, simultaneous layers which make up the fabric of Tubular Bells, I realized how much of the opening pattern can be found throughout the whole first part –it often reappears quasi “in disguise”, altered in terms of register, meter or tonality. It serves as a kind of connecting element, which links the various ideas together and creates a bigger overall context and structure.
Tubular Bells is Mike Oldfield’s most popular and best selling album- and had a long lasting impact on his own further musical output. It was the first of a series of recordings in which he further elaborated and developed this original idea (like Tubular Bells II (1992), Tubular Bells III (1998) The Millennium Bell (1999), and Tubular Bells 2003, a re-recording of the original, using the current technological possibilities).
Fairly soon after the (immensely successful) release of the original Tubular Bells in 1973, it must have been apparent that this work had the potential to be presented in another setting –and so composer David Bedford, a friend and musical companion of Oldfield arranged The Orchestral Tubular Bells, recorded in 1974 by the Royal Philharmonic Orchestra and featuring Oldfield himself playing the guitar. This version, as well as a live rendition which appeared as part of the double album Exposed from 1979, provide two very different perspectives of the original music. They both were a guide and inspiration for my own approach before and while I was working on a version of Tubular Bells, Part One for multiple keyboards.
The actual idea for another rendition of this masterpiece was born in Feb. 2005 during a visit to Miami. My good friend and colleague pianist, Jeroen Van Veen and I were sitting on the balcony of a friend’s apartment and enjoyed the warm evening breeze while talking about various future projects and ideas. Since the late 90’s, we had done a fair bit of concerts and other projects- involving multiple pianos- together; and suddenly we had this idea for a multiple keyboard version of Tubular Bells. Jeroen suggested giving the premiere as part of the Lek Art festival in Culemborg/The Netherlands in September 2005, since for a long time he had been very involved in the artistic and musical organization and programming for this event.
At that point, we didn’t know whether it would be possible for us to have four grand pianos available for the premiere and so we agreed that a version for two pianos and two synthesizers would be a viable alternative under those circumstances. Furthermore, the combination of acoustic and electronic instruments had always interested me a lot and would allow me to include various synthesizer sounds as well.
Shortly before the actual premiere, it turned out that we would have four grand pianos available after all- but, having conceived and rehearsed the piece in the particular acoustic/electric instrumental mixture, we decided to present Tubular Bells, Part One in my “original” version. However, a most exciting surprise was that we were able to use the concert location (a beautiful old church with great acoustics) and the four excellent grand pianos throughout the whole next day after our successful premiere of the new arrangement –as we quickly realized, a truly unique opportunity. So Jeroen set up his recording equipment and we decided to record as much as possible in the two different combinations present on this CD.
I hope that the two versions on this CD will be able to provide yet another perspective on Tubular Bells – from the gestation of the whole project up to the finished CD, it has been a wonderful and rewarding artistic endeavour and musical experience.



Marcel Bergmann:
A native of Munich, Germany, Marcel Bergmann studied musicology at the Ludwig-Maximiliams-Universität in Munich and piano at the Hochschule für Musik und Theater in Hannover with Arie Vardi. After obtaining a Bachelors degree, Masters degree and Artist Diploma, Marcel received a scholarship from the Université de Montréal where he and his wife pursued specialized studies in duo piano with Jean-Eudes Vaillancourt. Subsequently, he completed post-graduate work in the Solistenklasse in Hannover.
For the last 15 years, Marcel has enjoyed an active musical career as a performer, composer, improviser and teacher. The broad range of musical interest and experience in both, classical and popular music has led to an output in a variety of styles and genres.
The Bavarian Television, Arte and other European broadcasting corporations, have broadcast his music for television features.
Over the past decade, he also has been involved as composer and musical director in a variety of theatre, cabaret and multimedia projects, such as Baden Rebelliert (Bruchsal, Germany, 1998, including 30 performances throughout Baden-Württemberg), Online an der Leine, which had its premiere during the EXPO 2000 in Hannover/Germany, and Der Avatar (2001).
In 2004, he was a composer-in-residence for Calgary Opera’s Let’s create an Opera programme.
In 1990 Marcel and his wife Elizabeth started to work and perform extensively as a duo piano team and have since enjoyed a successful career which has taken them to many parts of the world. This collaboration has inspired numerous compositions and arrangements for 2 pianos and piano duet, many of which appear on several CD’s the Bergmann Piano Duo has recorded.
Furthermore, Marcel has also created several works and arrangements involving two pianos and other instruments, such as Culemborg City Soundscape (together with Jeroen Van Veen). Frequent collaborations with composers, performers and writers in Europe and North America have led to a multitude of chamber music based projects, ranging from duo to sextet. In December 2005, Marcel’s Urban Pulse for two pianos was premiered as the commissioned work for The 10th Murray Dranoff International Two Piano Competition (past commissioned composers included Morton Gould, Ned Rorem, William Bolcom and John Corigliano). Two other pieces by Marcel for that ensemble will soon appear as part of the Canadian National Conservatory of Music’s Library Series. Marcel is an associate composer of the Canadian Music Centre.
In addition to frequent appearances as a duo pianist and chamber musician, he is part of the Calgary based group Land’s End Chamber Ensemble, recipient of both the 2005 and 2006 Western Canadian Music Award for Outstanding Classical Recording. Marcel is also internationally active as a clinician, juror, and lecturer and has been involved as a collaborative pianist and vocal coach. Currently on faculty at Mount Royal College, Calgary, Marcel has also been involved in various musical activities at The Banff Centre for the Arts in recent years. In 2004/2005, Marcel and his wife served as Artistic Directors of The Murray Dranoff International Two Piano Competition and Foundation in Miami.



Elizabeth Bergmann:
A native of, Alberta, Elizabeth studied with Helmut Brauss, Patricia Parr, Jean- Eudes Vaillancourt and Arie Vardi obtaining Bachelor, Masters, Artist and Chamber music degrees. Together with her husband, she pursued specialized studies in duo piano at the Université de Montréal and later completed post-graduate work in the Solistenklasse in Hannover.
As a duo, they received first prize at the International Chamber Music Competition in Caltanissetta, Italy, were laureates of The 4th Murray Dranoff International Two Piano Competition and were performing artists in Yehudi Menuhin’s Live Music Now organization. Their recitals and concerts with orchestra have taken them to many parts of the world, including the United States, Italy, Germany, Holland, Greece and Canada, with performances at the celebrated Gilmore International Keyboard Festival, the Banff Arts Festival, the Royal Bank Calgary International Organ Festival and Competition, the International Two Piano Symposium and Schubertiade, Miami, the Tage für neue Musik, Darmstadt, the Braunschweiger Kammermusik Podium and at the EXPO 2000, Hannover.
They have recorded for the CBC, for several stations of the ARD in Germany and for National Public Radio in the USA and have made several CDs, which appear on the Arktos and Naxos labels. Committed to supporting the production of new Canadian repertoire, the duo has in the last years commissioned and premiered several works by Canadian composers such as Allan Gordon Bell, and John Abram. The duo regularly performs Marcel Bergmann’s own compositions as well.
Elizabeth has been on faculty at The Mount Royal College Conservatory in Calgary and has also been involved in various musical activities at the Banff Centre for the Arts. She is a member of the Calgary based contemporary group Land’s End Chamber Ensemble, recipient of the 2005 and 2006 Western Canadian Music Award for Outstanding Classical Recording and a member of the International Piano Quartet. In the 2004-2005 season, she and her husband served as Artistic Directors of The Murray Dranoff International Two Piano Competition and Foundation in Miami. Most recently she joined the faculty at Langley Community Music School and holds the position of Assistant Director of Programmes there. Besides her activities as a performer and teacher, she is also nationally and internationally involved as a lecturer and juror of festivals and competitions.


Jeroen Van Veen:
Jeroen Van Veen (1969) started playing the piano at the age of 7. He studied at the Utrecht Conservatory with Alwin Bär and Håkon Austbö. In 1993 he passed the Performing Artists' Exam. Van Veen played with orchestras conducted by Howard Williams (Adams), Peter Eötvös (Zimmermann) in Amsterdam, Utrecht, Vienna and Budapest and in the United States with Neal Stulberg (Mozart & Bartok) and Robert Craft (Stravinsky) He played recitals in Austria, Belgium, Canada, England, France, Germany, Hungary, Italy, Russia & the USA.
Van Veen followed master classes with Claude Helffer, Hans-Peter & Volker Stenzl and Roberto Szidon. He was invited at several festivals; Reder Piano Festival (1988), Festival der Kunsten in Bad Gleichenberg (1992), Wien Modern (1993), Holland Dance Festival (1998) Lek Art Festival (1996-2007). Van Veen recorded for major Dutch Radio- and Television companies like AVRO, NOS, IKON, NCRV, TROS/Internet, WTBC-TV & Radio (Florida, U.S.A.) and Moscow Television. In 1992, Van Veen recorded his first CD with his brother Maarten as the internationally recognized Piano duo Van Veen. In 1995 Piano duo Van Veen made their debut in the United States. They were prizewinners in the prestigious 4th International Murray Dranoff Two Piano Competition in Miami, Florida. After this achievement they toured the United States and Canada many times. The documentary "Two Pianos One Passion" (nominated with an Emmy Award 1996) follows them as a duo.
Besides performing, Jeroen teaches at the University of Utrecht, and is co-founder, member of the jury and artistic director of the International Student Piano Competition, which is held in Utrecht every two years. In 1995 Jeroen Van Veen founded Van Veen & Van Veen (Van Veen & Co.), which is a piano duo with Sandra. As such, they mainly perform music for multiple pianos by the Dutch composer Simeon ten Holt. Furthermore, in 1999 Van Veen started a concert series ‘Pianova’ in the Concertgebouw, Amsterdam. Beside his career as a solo pianist Van Veen also partakes in the following ensembles: ‘Kunstgroep vier man op de stoep’, ‘Piano Ensemble’, ‘The International Piano Quartet’, ‘The Simeon Quartet’ ‘Piano Mania’, ‘DJ Piano’ and ‘Jeroen van Veen & Friends’.
The various compositions by Van Veen may be described as ‘Minimal Music’ with different faces, Crossovers to Jazz, Blues, Soundscape, Avant-Garde, Techno, Trance and Pop Music. Currently Mr. Van Veen is director of Van Veen Productions, Chairman of the Simeon ten Holt Foundation, Culemborg Cultural Foundation, Pianomania Foundation and Artistic Director of several music festivals in Culemborg, Utrecht and Veldhoven. He is active in the International Utrecht Student Piano Competition and the Murray Dranoff Two Piano Competition. Over the last 15 years Van Veen recorded more than 40 CDs for several labels (Mirasound, Koch, Naxos, Brilliant Classics) and his own label PIANO. The two latest are an eleven Cd box with Simeon ten Holt Multiple Piano Works and a set of nine presenting the Minimal Piano Collection including his own 24 minimal preludes.


Sandra van Veen:
Sandra van Veen studied with the Norwegian pianist Håkon Austbö at the Conservatory in Utrecht where she graduated in 1992. She made her debut with her husband Jeroen in a performance of Canto Ostinato during Lek Art (Culemborg). The concert was recorded live and the CD has sold in more than 40 countries worldwide. After this, many concerts and Cds followed. Sandra is very dedicated to the music of Ten Holt, but nowadays also plays other kinds of music, ranging from Carmina Burana, The Planets, Rhapsody in Blue, to Tangos and Tubular Bells for four pianos. She played the premiere of several pieces written by Dutch composers like J. Andriessen (in Russia) and Ten Holt (in Canada). Furthermore, she forms an Art group with two friends, with whom she produces theatre concerts based on different themes, for example a “Composers Life” or the “History Of The Piano”.
Sansra gave many concerts and recitals from Miami to Russian Novosibirsk. She takes part in many projects in Holland as well as abroad. She recorded 14 CDs on various labels. Several concerts and projects have been broadcast on radio, television and the Internet. In addition Sandra is a well known dedicated piano teacher as well.
Sandra van Veen is a co-founder of the Lek Art Foundation and the Simeon ten Holt Foundation, and is active as just secretary for the latter.


El Compositor: Mike Oldfield
Michael Gordon Oldfield was born on 15 May 1953, in Reading, England. Having learned the guitar, he began to compose instrumentals as early as 1963. He left school to join his sister Sally to form the short-lived group Sallyangie at the age of 14. After a year, Mike and Sally went their separate ways and Mike formed his own group called Barefoot, which didn't last too long, either. He then became the bass player for Kevin Ayers & The Whole World. It was here he met his life-long friend, David Bedford, who encouraged him in his unique compositions. Using a borrowed tape recorder, he discovered that by blocking the erase head, he could record many instruments over each other to form a symphonic-like work. After working with the band at Abbey Road Studios, he found a store room with tons of instruments. He realized that he had a knack for making the instruments he found sound good. In 1971, the band broke up leaving Mike alone to fine-tune his work. After finishing a demo tape, he discovered that the record companies of the day rejected it because, although they enjoyed it, they deemed it not marketable.
When Richard Branson was founding Virgin Records, he was looking for new and innovative music with which to launch his company. When Mike Oldfield was approached by Branson, Mike's response was his Tubular Bells. Launched in 1973, Tubular Bells, serial number V2001, was Virgin's first release. It was unique. It was two tracks long, each around 20 minutes in length. Part One was recorded in a week, Part Two took months. It was an astounding success, and helped make Virgin Records the industry giant it is today.
Other than music, his interests include aviation (he is a qualified aircraft and helicopter pilot) and science fiction (his album The Songs Of Distant Earth is meant as the concert music described in Arthur C. Clark's novel of the same name).
Mike Oldfield has never repeated the extraordinary success of Tubular Bells, which is sometimes referred to as the theme from The Exorcist (much to Mike's chagrin). While he has continued to release highly complex and beautiful music, his commercial success has waned.
In 1992, Mike Oldfield left Virgin and joined Warner Records, his first release with Warner being Tubular Bells II, a retrospective of his first album, having gone full circle.
Perhaps not as well recognized as he deserves, Mike Oldfield continues to produce exquisite music and will always be admired by his loyal fans.


Otras obras interpretadas por Piano Ensamble:
Johan Sebastiaan Bach, Pianoconcerto in a minor
Philip Glass, Metamorphosis I-V (arr. J. Van Veen)
Simeon ten Holt, Canto Ostinato
Simeon ten Holt, Horizon
Simeon ten Holt, Lemniscaat
Simeon ten Holt, Meandres
Simeon ten Holt, Incantatie IV
Simeon ten Holt, Shadow nor Prey
Chiel Mejering, Merry go Round
Mike Oldfield, Tubular Bells, Part I
Astor Piazzolla, Libertango Suite
Astor Piazzolla, The Seasons
Steve Reich, Six pianos
Steve Reich, Pianophase

Tim Seddon, Six Pianos


Artista: Piano Ensamble - Mike Oldfield
Álbum: Tubular Bells, Part I
Año: 2005
Género: Progresivo sinfónico
Duración: 49:40
Nacionalidad: Multinacional


Lista de Temas:
1. Part 1 (Version For Two Pianos And Two Synthesizers)
2. Part 1 (Version For Four Pianos)

Alineación:
- Marcel Bergmann / piano
- Elizabeth Bergmann / piano
- Jeroen van Veen / piano
- Sandra van Veen / piano
Piano Ensemble
Marcel Bergmann



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Ideario del arte y política cabezona

Ideario del arte y política cabezona

Autonautas de la Cosmoogpista...


Este espacio fue gestado con la intención de compartir sonidos, melodías que nos conmueven día a día, que nos reciben al abrir los ojos, quizás para muchos el primer contacto con la realidad, antes que un mate o un desayuno como la gente. Estos sonidos nos causan extremo placer y por eso queremos convidarles un poquito, para juntos escapar a la dominación del hemisferio izquierdo.
Pasen, vean, lleven lo que gusten. Pero si tienen la posibilidad de hacerse con el material tangible, no lo duden, es la forma que tenemos de colaborar con los artistas para que sigan creando.
Sí alguna persona o ente se siente ofendido por encontrar material en este sitio le rogamos nos lo haga saber, todavía creemos en las palabras.
Si por alguna razón no pueden leer estas lineas, usted ya no es, usted ya no existe, usted tiene un moog en la cabeza.


Aclaración...

Este espacio se reserva el derecho de publicar sobre cualquier tema que parezca interesante a su staff, no solamente referidos a la cuestión musical sino también a lo político y social.
Si no estás de acuerdo con lo expresado podrás dejar tu comentario siempre que no sea ofensivo, discriminador o violento...

Y no te confundas, no nos interesa la piratería, lo nuestro es simplemente desobediencia civil y resistencia cultural a favor del libre acceso al conocimiento (nuestra música es, entre otras tantas cosas, conocimiento).

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Denuncia en Primera Persona. El Desprecio a la Discapacidad

Quizás el rostro más duro y paradigmático de la política se pueda captar con precisión con las personas más vulnerables de la sociedad y el respeto que reciben por parte del poder político. Y esto va mucho más allá de las ideologías: es simple humanidad, o anti-humanidad. Aquí nos deja su mensaje, reclamo y denuncia nuestra amiga cabezona Natalia, quien partiendo de su historia personal, toca la problemática de la precarización laboral existente en el Gobierno de la Ciudad de Buenos Aires en general, y repasando las actuales dificultades para la obtención del Certificado Único de Discapacidad, enfatizando la necesidad del pase a planta permanente de las y los integrantes del colectivo que actualmente se encuentran precarizados. Los datos demuestran que la crisis afecta de manera más significativa a las personas que pertenecen a colectivos que ya venían sufriendo discriminación. Por eso la crisis también ha empeorado las condiciones laborales y sociales de las personas con discapacidad…

Esbjorn Svensson Trio - Live In Hamburg (2007)

Artista: Esbjorn Svensson Trio Álbum: Live In Hamburg
Año:2007
Género: Jazz
Duración: 1:58
Nacionalidad: Suecia
Lista de Temas:
1. "Tuesday Wonderland"
2. "The Rube Thing"
3. "Where We Used To Live", 
4. "Eighthundred Streets By Feet"
5. "Definition Of A Dog"
6. "The Goldhearted Miner"
7. "Dolores In A Shoestand"
8. "Sipping On The Solid Ground"
9. "Goldwrap"
10."Behind The Yashmak"
Alineación:
Esbjörn Svensson / Piano
Dan Berglund / Contrabajo
Magnus Öström / Batería
Lino, nuestro cabezón venezolano, se pega una vuelta por el blog y resube este buen disco de jazz contemporáneo. Si te gusta el jazz, no dudes de escuchar este trabajo. Gracias Lino!

Las 100 Mejores Canciones del Prog

Aquí, las 100 mejores canciones de rock progresivo de todos los tiempos, según la revista "Prog". Y aunque habitualmente no le damos bola a la lista de mejores discos o canciones de rock progresivo de la historia ofrecida por algunos portales, webs y demás publicaciones, quizás está bueno darle importancia a la lista que ofrece ahora la revista "Prog" (esa misma que da los premios que mencionamos el otro día) ya que es armada según la opinión de gran parte de su público. En concreto, la revista "Prog" ofrece un total de 100 canciones y la lista la ha elaborado a partir de una encuesta muy trabajada donde han participado tanto lectores como expertoso, artistas y autores de música consultados por la publicación. Una recopilación de lo más compleja que creo merece la pena.

Aquí está la lista de las mejores canciones de rock progresivo del puesto 100 al 1:

100) Inca Roads - Frank Zappa & The Mothers Of Invention
99) The Life Auction - Strawbs
98) In The Ca…

La Barranca - Eclipse de memoria (2013)

Artista: La Barranca
Álbum: Eclipse de memoria
Año: 2013
Género: Rock poético mexicano
Duración: 45:04
Nacionalidad: México

Lista de Temas:
01. El alma nunca deja de sentir
02. Ante la ley
03. Garzas
04. Flores de invierno
05. En cada movimiento
06. La tercera joya desde el sol
07. El futuro más distante
08. Campos de batalla
09. Sequía
10. Siempre joven
11. El tiempo es olvido


Alineación:
- Federico Fong / bajo, piano, percusión.
- José Manuel Aguilera / voz, guitarras, órgano, charango.
- Adolfo Romero / guitarras.
- Navi Naas / batería.
Invitados;
Enrique Castro / marimba, percusión, piano, kalimba.
Alfonso André / batería.
Cecilia Toussaint / coros.
Yamil Rezc / percusión, juno, batería.
Agustín Bernal / contrabajo.
Darío González / rhodes, mellotron, hammond.
Daniel Zlotnik / sax soprano, sax tenor, flauta, hulusi.
Erick Rodríguez / trombón.
César Barreiro / trompeta.
Magali / piano.
Mónica del Águila Cortés / cello.
Arturo González Viveros / violín.
Erika Ramírez Sánchez / viola.

Y ya p…

Tool - Fear Inoculum (2019)

Biblioteca sonora. Sorpresa. Mago Alberto. Recién salido. Incógnita. Publicado. Sin escuchar aún. Sin comentarios. Sin reviews. Nuevo Tool. Fear Inoculum. Nuevo logo. Material clasificado. Patada en el culo. Ropas desgarradas. Nuevo sonido. Fans enojados. Mentes abiertas. Estado de atención. Nueva oportunidad. Nueva actitud. Alteración. Sorpresa sin sorpresas. Sorpresa multiplicada. Edición Deluxe. Tres temas extra. Cero opinión. Disrrupción. Intriga. ¿Ocaso?. ¿Renacimiento?. Alternativa. Desafío. Oprobio y quizás nueva gloria. Quizás. Todo ello igual a lo nuevo de Tool.

Artista: Tool
Álbum: Fear Inoculum
Año: 2019
Género: Heavy prog
Nacionalidad: EEUU


Siguen siendo grandiosos, únicos y especiales. Para mí valió la pena esperar 13 años para que aparecieran estos nuevos 80 minutos de verdadera música, cargada de la madurez, virtuosismo y calidad que caracterizan a TOOL, que a mi común, humilde y ordinario criterio, produjeron un trabajo musical PERFECTO Y A LA ALTURA. Totalmente satisfecho …

Egberto Gismonti & Naná Vasconcelos - Duas Vozes (1985)

Artista: Egberto Gismonti & Naná Vasconcelos Álbum: Duas Vozes
Año: 1985
Género: Jazz Fusión / Latin Jazz
Nacionalidad: Brasil

Lista de Temas:
1. Aquarela do Brasil
2. Rio de Janeiro
3. Tomarapeba
4. Dancando
5. Fogueira
6. Bianca
7. Don Quixote
8. O Dia, À Noite

Alineación:
- Egberto Gismonti / guitar, piano, dilruba, wood flutes, voice
- Naná Vasconcelos / percussion, berimbau, voice



Robert Dimery, Editor - 1001 Albums You Must Hear Before You Die (2006)

Libro de referencia de la música pop aparecida entre 1955 y 2005, abarcando los géneros desde el rock, blues, folk, jazz, pop, electrónica y world music. Las reseñas fueron realizadas por un equipo de unos 90 críticos de distintas latitudes y gustos. El trabajo se basa en discos originales, quedando así por fuera las recopilaciones de varios artistas, quedando excluido así, el mítico álbum de Woodstock. Sin embargo el panorama es muy amplio y uno siempre encontrará artistas que no ha oído.

Editor: Robert Dimery Prefacio: Michael Lydon
Primera Edición: 2005
Cubierta:Jon Wainwright
Género: Catálogo
Páginas: 960
Nacionalidad: EEUU Editorial:Universe Publishing
Reediciones:2008, 2011, 2013 Otros Idiomas: español, portugués, noruego, finés, sueco, y otros.



Presentación del Editor de libros de Amazon.com 

The ultimate compendium of a half century of the best music, now revised and updated.1001 Albums You Must Hear Before You Die is a highly readable list of the best, the most important, and the most in…

La Barranca - Denzura (2002)

Artista: La Barranca
Álbum: Denzura
Año: 2002
Género: Rock alternativo
Nacionalidad: México

Lista de Temas:
01. fascinacion
02. animal en extincion
03. hasta el fin del mundo
04. donde la demasiada luz forma paredes con el polvo
05. la vision
06. no mentalices
07. denzura
08. montana
09. la rosa
10. madreselva
11. minotauro
12. kalenda maya

bonus ep: cielo protector
13. cielo protector
14. rendicion
15. tsunami
16. el agua que cae
17. cielo protector (demo)


Alineación:
- José Manuel Aguilera / guitarra, voz, órgano
- Alejandro Otáloa / guitarra, piano, teclados
- José María Arréola / batería
- Alonso Arréola / bajo, guitarra acústica
Músicos Invitados:
Federico Fong - piano eléctrico (6)
Cecilia Toussaint - voces femenina (2,10)
Marco Antonio Campos - percusiones (2, 4, 9, 10)
Joe D'Etiene - trompeta (8 )
Cherokee Randalph - viola (3, 6, 7)
Mónica del Aguila - chelo (3, 7, 6)
José del Aguila - violín (3, 6, 7)
Arturo González - violín (3, 6, 7)
Eduardo del Aguila - platillo tibetano (1)

Manantial - Manantial (1977)

Nuestro amigo Julio Moya sigue con su tarea de palentólogo del rock latinoamericano y ahora nos presenta la historia de Manantial, algo así como los Arco Iris de Bolivia (incluso en su historia hay puntos de contacto con la banda de Santaolalla). Manantial fue una de las bandas mas representativas del rock boliviano producido en la decada setentera, con una clara influencia inclinada al rock progresivo y experimental, creando una verdadera joya perdida del rock boliviano (no van a encontrar referencia alguna por ningún lado de esto, salvo lo escrito por el cabezón Julio) que ahora presentamos en el blog cabezón gracias al trabajo investigativo de Julio Moya.

Artista: Manantial
Álbum: Manantial
Año: 1977
Género: Rock progresivo / Rock psicodélico
Nacionalidad: Bolivia


Este tiempo Julio estuvo viajando de lado a lado, ahora se encuentra en Bolivia consiguiendo material para "Años Luz", y nos deja la reseña de este disco, una nueva banda que damos a conocer en el blog cabezón, una …

Argentina Kamikaze

La Fiesta Amarilla (a la que no estás invitado, dicho sea de paso) sigue su curso y no va a parar hasta el iceberg. Después de los tristes anuncios desmentidos sobre los horizontes inflacionarios de 2018 llegan las primeras atenciones del gobierno PRO para con sus gobernados y a partir del 1 de febrero (2018) rigen los primeros aumentos del año: boletos de colectivos, boletos de trenes, facturas de luz, facturas de gas, medicina prepaga y peajes. Aumenta todo menos tus ingresos.

Hoy entran en vigencia los tarifazos del transporte (colectivo 32% y tren 35%), luz (24%) y prepagas (4%). Decisiones que afectan a la mayoría de los argentinos de un gobierno de empresarios en un año no electoral. Casualmente.
La catarata de aumentos tiene impacto no sólo en los bolsillos sino también en los índices de inflación, lo cual complica de entrada el cumplimiento de la meta de inflación anual que puso del Banco Central, del 15%. Según las estimaciones de las consultoras, el avance de los precios pod…