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Jeff Beck - Jeff Beck with the Jan Hammer Group Live (1977)


Artista: Jeff Beck & Jan Hammer
Álbum: Group Live
Año: 1977
Género: Jazz rock
Duración: 43:41
Nacionalidad: Multinacional


Lista de Temas:
1. Freeway Jam
2. Earth (Still Our Only Home)
3. She's A Woman
4. Full Moon Boogie
5. Darkness/Earth In Search Of A Sun
6. Scatterbrain
7. Blue Wind

Alineación:
- Jeff Beck / guitar, bass guitar, special effects.
The Jan Hammer Group:
- Jan Hammer / Moog and Oberheim synthesizers, electric piano, timbales, and lead vocal on "Earth (Still Our Only Home)".
- Tony "Thunder" Smith / drums, lead vocal on "Full Moon Boogie".
- Fernando Saunders / bass, rhythm guitar on "She's A Woman" and vocal harmony.
- Steve Kindler / violin, string synthesizer on "Darkness" and rhythm guitar on "Blue Wind".


Otro disco descatalogado que hace una triangulación ponja - Alberto - blog Cabezón, esta vez con dos genios de la música: Jeff Beck y Jan Hammer... pero no les adelanto nada que el que escribió el comentario de esto fue Alberto y acá se los dejo:


En pleno auge de la música de jazzrock o jazzfusion se produce esta unión de un viejo lobo de mar como Jeff Beck y el tecladista estrella e innovador del momento como Jan Hammer, de aquella unión nace este disco en vivo que fue un furor en su momento, la edición nacional luego de casi un año de haberse editado en el exterior fue de muy mala calidad, ediciones posteriores y luego de un cambio de compañia fue WEA un nuevo sello que distribuia la Emi Odeon Argentina, quienes se dignaron a editar este álbum con otra calidad de vinilo. La edición importada fue otra opción en los 80 para disfrutar de esta obra. El disco en si fue un acierto por cuanto Jeff Beck venia de un éxito monumental con su "Blow by Blow" y Hammer con su "First Seven Days", o sea dos potencias musicales con sendos éxitos discograficos, unidos, para darte versiones en vivo de dos discos fundamentales de la época.
Desde el primer acorde este disco te atrapa,y luego pasa a ser un "Greatest Hits" de Beck y Hammer en vivo, te deja con ganas de más y en relación al material que tocaban estos muchachos te queda un gusto a poco, quizás una edición doble hubiera sido otro acierto, pero eso ya es terreno de las suposiciones, aunque deambulan unos pocos bootlegs de los más de 100 shows en vivo que dieron, este disco oficial es un fiel reflejo de lo que presentaban.
De la poca data del disco podemos decir que Beck se encargó de mezclar y retocar sus propios temas en EEUU y Hammer hizo lo propio en Londres, Beck era un admirador incondicional de la Mahavisnu y luego de estas colaboraciones con Hammer surgió una amistad que reflejaron en las intervenciones de Hammer en discos de Beck como en "Wired".
Jeff Beck siempre declaró que no era amante de las grabaciones en vivo por cuanto es un fanático del sonido más puro de los estudios, lo insólito es que nunca se plasmó esa intención en un disco de estudio de los dos.
Hasta el año 2004 estas dos bestias siempre que se daba volvían a tocar juntos, en realidad esa comunión que tienen algunos músicos como Beck, Clapton, Page, McLaughlin y otros, hace que de pronto te lleguen joyas donde las colaboraciones parecen proyectos de nuevos grupos y de nuevos horizontes, pero solo quedan en eso "colaboraciones". Este disco es otra joya de los 70s que hoy es casi inconseguible en buen sonido pero gracias a un amigo que anda por Japón, hoy esta acá para el disfrute de muchos. Para los jóvenes de ayer y los nuevos de hoy esta obra es fundamental, un buen parametro para medir de dónde vienen muchos de los mejores sonidos que disfrutamos hoy.
Alberto


Aunque es posible que haya gente que no conozca a este tipo Beck, por las dudas dejo una pequeña biografía:

Jeff Beck (24-6-44, Surrey, Inglaterra) sustituyó a Eric Clapton como guitarra de The Yardbirds en marzo de 1965, procedente del grupo Tridents. Después de triunfar con los Yardbirds, Beck les deja en diciembre de 1966. Sus dos primeros singles son Hi ho silver lining y Love is blue en 1967. Este mismo año forma el Jeff Beck Group, con Rod Stewart (voz), Ron Wood (bajo) y Ray Cook (bateria). Cook es reemplazado por Mickey Waller posteriormente, y éste es el grupo que graba el LP Truth (66). Con el siguiente, Beck-Ola (69), el nuevo batería es Tony Newman, y Nicky Hopkins está al piano.
En 1969, Beck intenta unirse a dos ex-Vanilla Fudge, Carmine Appice y Tim Bogert, pero un accidente de coche le aparta de la música durante varios meses. Rod Stewart y Ron Wood formarán Faces. En 1971, Beck reaparece con otro Jeff Beck Group, con Bob Tench (voz), Clive Chaman (bajo), Max Middleton (piano) y Cozy Powell (batería). Graban los LP Rough and ready (71 ) y The Jeff Beck Group (72). En el 73, Beck se une por fin a Tim Bogert (bajo) y Carmine Appice (batería) y forma Beck, Bogert and Appice. Graban un solo LP, en 1973, con su mismo nombre: Beck, Bogert and Appice.
Jeff Beck no reaparacerá hasta 1975, con su primer álbum en solitario: Blow by blow, que le vale el éxito individual casi diez años después de haber sido declarado mejor guitarra del mundo junto a Eric Clapton. A partir de aquí, su discografía será más constante, con excelentes discos como Wired (78), Live (77, con el Jan Hammer Group) y There and back (80). Destaca igualmente el trabajo de Beck con otros artistas, como por ejemplo Stanley Clarke, ex-bajista da Return to Forever, el grupo de Chick Corea, con el que Beck hizo una gira en 1980.
Con tanta fama profesional como Clapton y Jimmy Page, la terna de grandes guitarras británicos de la historia del rock, Beck ha sido el menos comercial o menos afortunado a nivel popular; pero su excepcional calidad y la influencia ejercida sobre posteriores generaciones de guitarras es evidente.
Discos para el recuerdo

Recién acabo de descargame el disco y me dispongo a escucharlo, pero antes de publicar esto traemos algunos comentarios de alguna otra gente:

Jeff Beck toured to promote Wired, backed by a jazz fusion group led by synthesizer player Jan Hammer. This straightforward live souvenir combines songs from Blow by Blow and Wired, plus a few other things, and while it features typically fiery playing from Beck, the backup is a bit too heavy-handed and the occasional vocals (by Hammer and drummer Tony Smith) are embarrassing.
William Ruhlmann

When you wanted to hear a one-of-a-kind player at his peak with the best of his fusion ensembles doing the cream of his mid-70s output, this LP was great to have on hand. Jeff Beck never disappoints in concert, he was made to perform and to pull magic from his trusty weapon of choice, and this lively set shows that off. It's a shame more performance material was not produced by Mr. Beck and that such an inspired craftsman would have so little live documentation.
This features material from his classic "fusion" period in equal portions from the records Blow By Blow and Wired, with 'Scatterbrain', 'Blue Wind', and jazz-fusion favorite 'Freeway Jam' (wherein Beck and Hammer mimic and exchange the sounds of cars in traffic), as well as classics like 'She's a Woman'. All in all a very nice little taste of this heavy bluesman who played with jazzrock more than he actually played it, getting some of the best studio men behind him and knocking out the pyrotechnic candy over clever jazz-like stylings. Though not a classic, worth looking into if his studio records leave you drowsy. Both albums mentioned above as well as There and Back from 1980 are more progressive, but Jeff Beck plays the blues, man, and don't forget it.
David

Another gem of the 70s which also colored my teenage years! By the time I was not aware of what so called as fusion music and this album taught me that. I still remember vividly how I adore "Freeway Jam" and "Full Moon Boogie". Taste-wise, I was more liking the BBA Live in Japan album than this one. But, the inclusion of Jan Hammer into Jeff Beck's musical spectrum broadened my horizon on how appreciating the merge of classic rock with jazz music into fusion jazz rock kind of music. Talking about the quality or musicianship of the virtuoso, I would say that Jeff Beck and Jan Hammer fit well into music as showcased by this album. Oh yes, this is live music but it's very clear how the two gentlemen meld together in quite excellent chemistry, musically. In a way, the style of guitar playing by Beck and the style of keyboard playing by Hammer permeate well into the stream of music produced. Say, take an example of "Freeway Jam", one might observe the textures of guitar work by Beck were augmented nicely by pulsating keyboard work by Jan Hammer.
The value of having this CD is not merely the quality of music it produces, but It's also on the historical value (especially if you were there during the glory days of rock music). I just got this CD less than a year ago for the sake of completing the collection of vintage rock, the music that truly colored my childhood and teenage years. But if you are new to classic rock, I'm sure you still can enjoy this album as well.
Gatot

Third chapter in Beck's adventure in Jazz-rock land, this live album is probably his best (at least IMHO) and certainly an improvement of the preceding ultra-technical Wired and the too fusion-esque Blow By Blow. Indeed, this third try is probably the best suited to those searching for a conventional (but not boring) jazz-rock between Mahavishnu Orchestra and Weather Report, while remaining accessible and out of the clichés.
With the opening Freeway Jam, with its car honking intro, is a complete stunner and much better than the BBB version (IMHO). The following Earth (Still Our Only Home) is a very funky jazz track sung (Eeehmmm!!) by Jan Hammer, but Beck's guitar shines brighter than a thousand suns. She's A Woman is turned to a semi-reggae, semi-funk thing with some guitar vo-coders ala Peter Frampton. Full Moon Boogie again dips into the guitar vo-coder and dipping into early 70's funk,
The definitely more even and consistent flipside includes the spacey doubleshot Darkness/Earth (In Search Of A Sun), which has a very different feel with Hammer's spacey synth dominating most of the track: we are hovering between Nektar/Eloy, Tangerine Dream and Dixie Dregs territory at times. A real pleasure of a mixture and a mixture of real pleasures. The great Mahavishnu- inspired Scatterbrain (also from BBB), where Steve Kindler's violin and Beck's guitar are indeed reminiscent of Goodman and McLaughlin and is easily the album's highlight, along with Freeway Jam. Closing the album is the excellent Blue Wind (from Wired), here played with a full line-up and includes a jam of the Yardbirds' Train Kept A Rollin.
With the flipside nearing perfection, one can only regret that the opening side gets lost in a few funky directions (wtf about the reggae stuff), and had the choice of tracks been better advised, this album could've been a real class act
Gatot Widayanto

Shortly after the release of Wired, Jeff took one of his guests in that album, Jan Hammer, as well as his band, and went on to jam the UK away. Jeff Beck with the Jan Hammer Group Live is the result of that series of concerts, and it features staples from Beck's previous two albums (with an odd emphasis on Blow by Blow rather than Wired - 3 songs to 1), as well as a more or less inspired selection of three Jan Hammer tracks.
The concert opener is Beck's (or should I say Middleton's?) Freeway Jam, which begins with a very well executed guitar and keyboard emulation of traffic sounds. The actual song is then delivered quite competently, not deviating too much from the original in the beginning, but turning into a slightly heavier jam and with the occasional Hammer touch that was absent from the original. In my view, an improvement. Earth (Still Our Only Home) is one of the Hammer tracks, and quite frankly not a very good one - a funky piece with some incredibly ghastly vocals, sounding like the Bee Gees with a bad cold. Hammer displays some of his most annoying synth solos that I disliked so much on Wired, while Beck jams away trying to make the most of it. She's A Woman follows, the reggae cover of the Beatles' song taken from Blow by Blow. While the playing does not add or subtract anything from the original, there is a tiny bit of improvisation, but the naturally slow reggae beat makes quite dull. Where the track loses a bit compared with the original is again in the annoying vocals (I'm not the kind to discard talk boxes, but they should be used sparingly). Full Moon Boogie is an improvement in this department, with drummer Tony Smith providing the better vocals in the entire album. It is another Hammer cut, but much better than the first one - also funky, but faster paced, with an excellent violin work by Steve Kindler which gives it a warm jazzy feel, reminding me a bit of Jean-Luc Ponty at times. Jan Hammer and Jeff Beck also add to the party with a good interplay of their respective instruments. A great way to end Side One.
Side Two opens with the ghostly space-rock Hammer track Darkness/Earth In Search Of A Sun, a great piece of electronic prog suggesting influences from Tangerine Dream and Klaus Schulze, although a bit more melodic. Most of it is only synths, but after three minutes we get the drums to back it up, and nearly at five, Jeff gets into it with some guitar licks interplayed with some fine Hammer solos. If anything, it sounds a bit out of place with the rest of the material played, but not unwelcome at all - it might actually be the best track on this live album (it is, at least, the most progressive). Scatterbrain, which immediately follows, could have topped it, but this version is simply not as good as the original - it develops a bit too slowly in the beginning, only to have too fast drumming further on. Plus, the violin and synths are definitely not a good replacement for the original Sir George Martin orchestral arrangements, even though Kindler does try hard. Beck's playing is still inspired, though. Blue Wind is the final track on this live album, the only track from Wired and the one I disliked the most on that album. Yet this version is an excellent take on the song - Jeff plays it heavier and with more feel and Hammer's synth sound is not as high pitched and annoying. The drumming is MUCH better, and really adds some edge to the track. Midway through the track we are graced with some hard rock improvisation, featuring cuts from The Yardbirds. Excellent guitar soloing from Beck towards the end.
The big problem of live albums is that you never know if you're getting material pleasantly upgraded or very poorly executed compared to the studio recordings - and you get both here. I'm not familiar with the original Hammer songs, but regarding Beck's I have to say it's 50/50, with She's A Woman and especially Scatterbrain disappointing when compared to the studio recordings, but with Freeway Jam and Blue Wind being slightly improved. Two of the Hammer songs are quite interesting, especially the last one. Overall, a very good live rock album, but not one that should appeal equally to all progheads.
João Cotrim

I loved this album when it was first released. It was a great example of instrumental rock fusion. Now, more than thirty years later, I still like it, but it sounds a bit dated, mostly, thanks to Peter Frampton over- using the device, because of the heavy use of the mouth tube.
The album starts out strong, with Freeway Jam. It's immediately apparent that Beck's guitar and Hammer's keyboards blend peffectly. On Earth (Still Our Only Home), Hammer's vocals sound so much like Fee Waybill, you might think it was a Tubes song. Then follows a nice reggae rendition of She's A Woman, followed by Full Moon Boogie, both featuring the above mentioned mouth tube.
The abum begins to get proggy with Darkness/Earth In Search Of A Sun, featuring Hammer's synth prowess, and turns it up a notch with the fiery Scatterbrain. The album closes with a great performance of Blue Wind, which includes the Yardbirds' classic, Train Kept A Rollin'.
Despite a rough sounding recording, still a nice album to own.
Scott

The 40+ year distinguished career of Jeff Beck has gone through more hills and valleys than the stock market and to be a loyal fan requires, at times, tolerance and a willingness to look the other way. The same guy who fashioned one of the most overlooked albums in the annals of early hard & heavy rock, "Beck-Ola," and one of the most pristine showcases of guitar virtuosity ever, "Blow by Blow," also put out a few puzzling head-scratchers like the sluggish and somewhat degenerate "Flash." Having said that, one description that has never been applied to Jeff is that of him being timid. He is, in every sense of the word, a courageous explorer. He's never been scared to go against the trendy grain and "Thou shalt not play it safe" is the eleventh commandment God engraved on his personal stone tablets. The fact that he is one of the most influential lead guitarists in history is without dispute and he's one of the rarest of axe men in that his style and approach to the instrument is so unique that no one can copy him. He is truly one of a kind in a world of imitators and his legacy is still inviolate today (as he recently demonstrated on the exquisite "Live at Ronnie Scott's"). He's a fearless, six-string monster. I wish I had but a molecule of his talent coursing through my varicose veins.
But the subject at hand is "Jeff Beck with the Jan Hammer Group - Live" from the Spring of '77 and I'll try to curb my enthusiasm and guitar-god mancrush admiration long enough to be objective. After JB's underwhelming power trio collaboration with Vanilla Fudge alumni Bogert and Appice in '73 fell apart Beck went solo and so impressed the snooty jazz rock/fusion congregation with his work that he toured as co-headliner with the inimitable Mahavishnu Orchestra for a season and more than held his own. It was at that point in his musical evolution that he discovered a kindred unconventional spirit in MO's keyboardist Jan Hammer and they became thick as thieves. Jan's contribution to Jeff's envelope- pushing "Wired" LP in no small part helped to make that disc the bold eye-opener that it is and JB's decision to go ramblin' down the road with Hammer's crackerjack band was a no- brainer. While there's no questioning their individual abilities or the giddy enthusiasm they exude in this concert recording the truth of the matter is that it simply has not aged well and that, unfortunately, is something they had no control over. Therefore it is what it is, a clear but crinkled snapshot in time.
Thankfully they didn't take themselves too seriously. An indication of the levity of the occasion comes at the very start where Jeff & Jan trade silly horn honks as drummer Tony Smith and bassist Fernando Saunders set up the rumbling undercurrent for Max Middleton's catchy, playful "Freeway Jam." It's a fine way to begin a show. It also reveals that Beck was well into his experimentation-with-nifty-gizmos period that I find a bit distracting yet he manages to light the stage on fire with his hot licks despite them. Unlike many of the synthesizer pioneers of that era, Hammer avoids making his machine sound like an expensive kazoo and he delivers a highly entertaining ride. I recall reading a quote around that time that said Jan's aim was to make his synth sound like an electric guitar and that Jeff was just as intent on accomplishing the opposite so that accounts for some of the strange noises they conjured in their quest. It's worth noting they were having a ball in the process.
In the mid 70s disco was conquering the Peruvian marching powder snorting general populace with its mindless pulse and the only alternative many jazz rock/fusion and traditional R&B acts had in order to keep their recording contracts valid was to funk it up. Certainly no respectable artist in the fusion arena would be caught dead dabbling in disco so bringing a funky mentality into their product was the lesser transgression. In some cases the result was interesting, but not often. Czechoslovakian homeboy Hammer's "Earth (Still Our Only Home)" is evidence in the prosecution's favor. The song's strong initial riff is engaging but the faux Ohio Players/Commodores verse and falsetto chorus encapsulates the embarrassing, hopelessly dated flaws to be found in spots on this album. If not for Beck's intense solo the tune would have to shoot itself for not having a reason to exist. Jeff's coy take on Lennon/McCartney's "She's a Woman" with its lead- footed reggae beat was a mild but pleasant surprise on "Blow by Blow" and they perform a decent rendition of it here but Beck's infatuation with the talk box is a momentum-killing digression. I realize that Peter Frampton's cute but squirrelly "do you feel like I do?" catch phrase was all the rage and Jeff just couldn't resist the temptation of patronizing the audience with it but all it does for me is bring back nightmare-inducing memories of seeing the vapid "Frampton Comes Alive" double LP fly off the shelves like free hotcakes while I was temporarily sustaining myself (barely) as a record store grunt/flunky in '76. I shudder at the thought.
Jan's "Full Moon Boogie" suffers much of the same passé fate as the earlier European saltine-funk offering but Steve Kindler's violin adds a welcome tension to the presentation and Smith's exuberant vocal is more digestible than Hammer's so this cut's not nearly as stale and offensive. The best part of the song occurs when Jeff, Jan and Steve duke it out toe-to-toe, exchanging jabs and punches like boxers with nothing left to lose. My favorite Hammer composition is next, the brilliant "Darkness/Earth in Search of a Sun" and it's the apex of the album. I love the opening synthesizer extravaganza and the tune's smooth, walking groove that mesmerizes. Jan smartly veers away from it enough to keep it from becoming monotonous and when Beck jumps in on top with gusto he adds a dimension that was missing in the studio original. Their back-and-forth salvos at the end are thrilling and fun to hear.
Jeff's "Scatterbrain" is one of his classic fusion numbers and the band does this challenging piece full justice. The first movement in 9/8 is extremely tight and though the furious second section with its tricky riff takes off at supersonic speed these pros don't fudge a single note. Beck's lead is fantastic, Kindler (sandwiched between the two giants) reveals his limitations and Hammer's feisty ride turns into an energetic, gnarly percussive race with Tony that'll make your head spin. They close with Jan's memorable "Blue Wind" and he and Jeff take the opportunity to play a "see if you can top THIS!" contest with a predictable outcome. I especially appreciate the brief but nostalgic homage they pay to The Yardbirds' "Train Kept a Rollin'" tossed in for grins but overall nothing spectacular happens.
If anything this album is delightfully unpretentious in that the personnel involved weren't interested in accomplishing anything other than giving the crowd their money's worth and enjoying each other's company on stage while doing so. No props, no light show, no pyrotechnics, no gimmicks, just progressive music played with passion, honesty and top- notch professionalism. Is it often as faded and out of style as stovepipe trousers with two- inch cuffs and Cuban-heeled platform shoes? Without a doubt.
Rollie Anderson

I am not sure who is in better form here - Jeff Beck or Jan Hammer. Certainly, they both complemented each other well in these late 1970s (and one 1980) collaborations. I am still amazed how Hammer can get his synth to sound like a second stratocaster, in which it often sounds like they are doing guitar duels a la Lynyrd Skynyrd. His bombastic yet inspirational use of the synth, as in Earth in Search of a Sun, is truly an emotional delight, lifting your very soul to the heights of the heavens. This stands as one of the best live albums of the late 1970s, second only to Frampton Comes Alive (standard rock) and Seconds Out (prog) IMO. It captures forever the creative energy forged between two musician dynamos, Beck & Hammer.
Mark S. Williams, Ph.D.

Otro disco escondido reencontrado en el blog cabezón, y ahora gracias a Alberto que está afiladísimo junto a su amigo japonés... para beneficio de todos!






Comentarios

  1. Download: (Flac + CUE + Log + Scans)
    http://pastebin.com/sSXH61i3

    ResponderEliminar
  2. hola...no me deja descargar el archivo flac...podrían resubir el disco...muchas gracias...javier

    ResponderEliminar
  3. Con este creo que tengo todos de JEFFE BECK o JEFF FEDBECK, un crack

    ResponderEliminar

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En 1996, cuando se reeditó por primera vez el primer álbum de La Cofradía de la Flor Solar en CD, le hice un reportaje a Ricardo "Mono" Cohen para el Suplemento No del diario Página 12. Una parte del texto también integró el sobre interno del CD. En 2009, dicho CD se volvió a editar por Sony Music, con comentarios del bajista, cantante, compositor y miembro fundador de la banda, Morcy Requena, y también con abundantes "bonus tracks" y con el dibujo original del Mono Cohen que engalanaba la edición de vinilo de dicho álbum. Celebrando esta nueva reedición de un álbum legendario del rock nacional, publicamos ahora aquella entrevista con el Mono Cohen, donde Rocambole recuerda la gestación y los primeros años de la Cofradía. Desde que se publicó esta nota, la Cofradía de la Flor Solar, en nuevas encarnaciones, publicó tres álbumes más de material nuevo, El café de los ciegos (1997), Kofrádica (1998), Kundabuffer (2007) y una recopilación de rarezas e inéditos titulada…

Video de los Viernes: Rush en Auburn Hills (1994)

Seguimos con nuestra sección de videos, que por alguna extraña razón siempre la hemos publicado los viernes y por ello el nombre. Aquí vamos a ofrecer un gran recital de Rush en su concierto en Auburn Hills, Míchigan, EEUU, en 1994, y cuyo contenido se reflejó en el disco doble no oficial -es un bootleg- "The Palace of Auburn Hills".






Unordered List

"La desobediencia civil es el derecho imprescriptible de todo ciudadano. No puede renunciar a ella sin dejar de ser un hombre".

Gandhi, Tous les hommes sont frères, Gallimard, 1969, p. 235.

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Denuncia en Primera Persona. El Desprecio a la Discapacidad

Quizás el rostro más duro y paradigmático de la política se pueda captar con precisión con las personas más vulnerables de la sociedad y el respeto que reciben por parte del poder político. Y esto va mucho más allá de las ideologías: es simple humanidad, o anti-humanidad. Aquí nos deja su mensaje, reclamo y denuncia nuestra amiga cabezona Natalia, quien partiendo de su historia personal, toca la problemática de la precarización laboral existente en el Gobierno de la Ciudad de Buenos Aires en general, y repasando las actuales dificultades para la obtención del Certificado Único de Discapacidad, enfatizando la necesidad del pase a planta permanente de las y los integrantes del colectivo que actualmente se encuentran precarizados. Los datos demuestran que la crisis afecta de manera más significativa a las personas que pertenecen a colectivos que ya venían sufriendo discriminación. Por eso la crisis también ha empeorado las condiciones laborales y sociales de las personas con discapacidad…

NatGeo: Documental de Luis Alberto Spinetta

Para los que no pudieron ver este documental del Flaco, emitido por un canal de cable, aquí lo compartimos, una hermosa biografía de un gran artista. La biopic sobre el artista que falleció en 2012 tuvo varios momentos destacados, con Catarina Spinetta como conductora, la biografía, de casi dos horas, reconstruye la vida y obra de Luis a través del testimonio de los que más lo conocieron: sus familiares, amigos y compañeros de trabajo. Dante comentó: "Mi viejo es inmortal, porque te sigue hablando a través de las canciones y te sigue enseñando". Y como yapa, les damos las coordenadas del mural "Luis Alberto Spinetta" (Grand Bourg, Provincia de Buenos Aires). Y gracias al Mago Alberto por pasar el link...





Esbjorn Svensson Trio - Live In Hamburg (2007)

Artista: Esbjorn Svensson Trio Álbum: Live In Hamburg
Año:2007
Género: Jazz
Duración: 1:58
Nacionalidad: Suecia
Lista de Temas:
1. "Tuesday Wonderland"
2. "The Rube Thing"
3. "Where We Used To Live", 
4. "Eighthundred Streets By Feet"
5. "Definition Of A Dog"
6. "The Goldhearted Miner"
7. "Dolores In A Shoestand"
8. "Sipping On The Solid Ground"
9. "Goldwrap"
10."Behind The Yashmak"
Alineación:
Esbjörn Svensson / Piano
Dan Berglund / Contrabajo
Magnus Öström / Batería
Lino, nuestro cabezón venezolano, se pega una vuelta por el blog y resube este buen disco de jazz contemporáneo. Si te gusta el jazz, no dudes de escuchar este trabajo. Gracias Lino!

Las 100 Mejores Canciones del Prog

Aquí, las 100 mejores canciones de rock progresivo de todos los tiempos, según la revista "Prog". Y aunque habitualmente no le damos bola a la lista de mejores discos o canciones de rock progresivo de la historia ofrecida por algunos portales, webs y demás publicaciones, quizás está bueno darle importancia a la lista que ofrece ahora la revista "Prog" (esa misma que da los premios que mencionamos el otro día) ya que es armada según la opinión de gran parte de su público. En concreto, la revista "Prog" ofrece un total de 100 canciones y la lista la ha elaborado a partir de una encuesta muy trabajada donde han participado tanto lectores como expertoso, artistas y autores de música consultados por la publicación. Una recopilación de lo más compleja que creo merece la pena.

Aquí está la lista de las mejores canciones de rock progresivo del puesto 100 al 1:

100) Inca Roads - Frank Zappa & The Mothers Of Invention
99) The Life Auction - Strawbs
98) In The Ca…

Tool - Fear Inoculum (2019)

Lo presentamos como sorpresa incluso antes de que salga a la calle, gracias a los incomparables aportes del Mago Alberto. Recién salido, ya adelantamos un poco lo que se notaba, Tool aportaba un nuevo / viejo estilo, con los mismos elementos de siempre pero dispuestos de otra manera, lo que generó primero la incógnita, luego la patada en el culo y el desgarro de ropajes de sus seguidores más incondicionales, acérrimos y fanáticos. Pero con un resultado completamente diferentes para aquellos que lo escucharon con las mentes abiertas. En el momento de publicar el disco hablamos aquí de disrrupción. ¿Ocaso? ¿Renacimiento?. En todo caso más bien de alternativa y desafío. Oprobio y quizás nueva gloria. Quizás... Y ahora, más escuchado y con más idea de todo lo que se mueve aquí adentro, le damos una revisión a este disco, que no es ninguna continuación de "Lateralus" (que era lo que todos los fans esperaban). Todo ello igual a lo nuevo de Tool.

Artista: Tool
Álbum: Fear Inoculum
Año…

La Barranca - Eclipse de memoria (2013)

Artista: La Barranca
Álbum: Eclipse de memoria
Año: 2013
Género: Rock poético mexicano
Duración: 45:04
Nacionalidad: México

Lista de Temas:
01. El alma nunca deja de sentir
02. Ante la ley
03. Garzas
04. Flores de invierno
05. En cada movimiento
06. La tercera joya desde el sol
07. El futuro más distante
08. Campos de batalla
09. Sequía
10. Siempre joven
11. El tiempo es olvido


Alineación:
- Federico Fong / bajo, piano, percusión.
- José Manuel Aguilera / voz, guitarras, órgano, charango.
- Adolfo Romero / guitarras.
- Navi Naas / batería.
Invitados;
Enrique Castro / marimba, percusión, piano, kalimba.
Alfonso André / batería.
Cecilia Toussaint / coros.
Yamil Rezc / percusión, juno, batería.
Agustín Bernal / contrabajo.
Darío González / rhodes, mellotron, hammond.
Daniel Zlotnik / sax soprano, sax tenor, flauta, hulusi.
Erick Rodríguez / trombón.
César Barreiro / trompeta.
Magali / piano.
Mónica del Águila Cortés / cello.
Arturo González Viveros / violín.
Erika Ramírez Sánchez / viola.

Y ya p…

Egberto Gismonti & Naná Vasconcelos - Duas Vozes (1985)

Artista: Egberto Gismonti & Naná Vasconcelos Álbum: Duas Vozes
Año: 1985
Género: Jazz Fusión / Latin Jazz
Nacionalidad: Brasil

Lista de Temas:
1. Aquarela do Brasil
2. Rio de Janeiro
3. Tomarapeba
4. Dancando
5. Fogueira
6. Bianca
7. Don Quixote
8. O Dia, À Noite

Alineación:
- Egberto Gismonti / guitar, piano, dilruba, wood flutes, voice
- Naná Vasconcelos / percussion, berimbau, voice



Robert Dimery, Editor - 1001 Albums You Must Hear Before You Die (2006)

Libro de referencia de la música pop aparecida entre 1955 y 2005, abarcando los géneros desde el rock, blues, folk, jazz, pop, electrónica y world music. Las reseñas fueron realizadas por un equipo de unos 90 críticos de distintas latitudes y gustos. El trabajo se basa en discos originales, quedando así por fuera las recopilaciones de varios artistas, quedando excluido así, el mítico álbum de Woodstock. Sin embargo el panorama es muy amplio y uno siempre encontrará artistas que no ha oído.

Editor: Robert Dimery Prefacio: Michael Lydon
Primera Edición: 2005
Cubierta:Jon Wainwright
Género: Catálogo
Páginas: 960
Nacionalidad: EEUU Editorial:Universe Publishing
Reediciones:2008, 2011, 2013 Otros Idiomas: español, portugués, noruego, finés, sueco, y otros.



Presentación del Editor de libros de Amazon.com 

The ultimate compendium of a half century of the best music, now revised and updated.1001 Albums You Must Hear Before You Die is a highly readable list of the best, the most important, and the most in…

La Barranca - Denzura (2002)

Artista: La Barranca
Álbum: Denzura
Año: 2002
Género: Rock alternativo
Nacionalidad: México

Lista de Temas:
01. fascinacion
02. animal en extincion
03. hasta el fin del mundo
04. donde la demasiada luz forma paredes con el polvo
05. la vision
06. no mentalices
07. denzura
08. montana
09. la rosa
10. madreselva
11. minotauro
12. kalenda maya

bonus ep: cielo protector
13. cielo protector
14. rendicion
15. tsunami
16. el agua que cae
17. cielo protector (demo)


Alineación:
- José Manuel Aguilera / guitarra, voz, órgano
- Alejandro Otáloa / guitarra, piano, teclados
- José María Arréola / batería
- Alonso Arréola / bajo, guitarra acústica
Músicos Invitados:
Federico Fong - piano eléctrico (6)
Cecilia Toussaint - voces femenina (2,10)
Marco Antonio Campos - percusiones (2, 4, 9, 10)
Joe D'Etiene - trompeta (8 )
Cherokee Randalph - viola (3, 6, 7)
Mónica del Aguila - chelo (3, 7, 6)
José del Aguila - violín (3, 6, 7)
Arturo González - violín (3, 6, 7)
Eduardo del Aguila - platillo tibetano (1)

Manantial - Manantial (1977)

Nuestro amigo Julio Moya sigue con su tarea de palentólogo del rock latinoamericano y ahora nos presenta la historia de Manantial, algo así como los Arco Iris de Bolivia (incluso en su historia hay puntos de contacto con la banda de Santaolalla). Manantial fue una de las bandas mas representativas del rock boliviano producido en la decada setentera, con una clara influencia inclinada al rock progresivo y experimental, creando una verdadera joya perdida del rock boliviano (no van a encontrar referencia alguna por ningún lado de esto, salvo lo escrito por el cabezón Julio) que ahora presentamos en el blog cabezón gracias al trabajo investigativo de Julio Moya.

Artista: Manantial
Álbum: Manantial
Año: 1977
Género: Rock progresivo / Rock psicodélico
Nacionalidad: Bolivia


Este tiempo Julio estuvo viajando de lado a lado, ahora se encuentra en Bolivia consiguiendo material para "Años Luz", y nos deja la reseña de este disco, una nueva banda que damos a conocer en el blog cabezón, una …