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Bruno Sanfilippo - Subliminal Pulse (2011)


Artista: Bruno Sanfilippo
Álbum: Subliminal Pulse
Año: 2011
Género: Ambient, Atmospheric
Duración: 67:34
Nacionalidad: Argentina

Lista de Temas:
1. The Third Geometry
2. Santa Luminosa
3. Spirit Allies
4. Intrinsic Fluctuations
5. Subliminal Pulse
6. Slipped Time
7. Alchemical Powers
8. Pulsum Sacrum
9. Mantram

Alineación:
- Bruno Sanfilippo / todos los intrumentos



Antes de presentar el trabajo quiero dejar en claro algo, a mí, personalmente, no disfruto con la música ambient o atmosférica, me aburre, no me llega, y por lo tanto este álbum no es que me vuelva loco, pero me parece que le faltaba algo de este estilo al blog, y que mejor que traerlo al señor Sanfilippo entonces, músico argentino radicado en España desde hace varios años, tiene muchos álbums de música ambiental siendo algunos trabajos bastante bueno, a mi gusto la "Suite Patagonia" es su mejor trabajo, creo que el segundo en su historial (deben ser más de 10 álbums que ya ha sacado a la luz), pero también destacan obras como "Solemnis" y los dos discos referidos a "Piano Textures", y considero que dentro de lo que es la música ambiental esto es de lo mejor que he escuchado. Si lo tuyo es Klaus Schulze, Tangerine Dream o Steve Roach, escucha la música de este hombre porque puede ser que sea muy pero muy de tu interés.

Bruno Sanfilippo es un músico que ya no necesita presentación, es uno de esos nombres reconocidos por su estilo y por su buen saber hacer,
que siempre nos deleita con sus trabajos, que siempre nos hace sentir con su música.
"Subliminal Pulse" es su nuevo trabajo y la primera y gran sorpresa, es que no está publicado por su sello de toda la vida, sino que da un salto más en su carrera y está publicado por Spotted Peccary Music, uno de las grandes referencias de la música Electrónica Ambient de la actualidad.
La otra sorpresa, es que el compositor, abandona por unos momentos el piano para retornar a los sonidos electrónicos, a los ambientes subterráneos, a las atmósferas envolventes,...
Nueve composiciones son las que nos encontramos en este trabajo, un disco lleno de bellas texturas electrónicas, de preciosos paisajes musicales que poco a poco te van atrapando, te van envolviendo en su sonido de forma que no eres capaz de separarte de él. En este trabajo vuelve a estar presente elementos electrónicos, samplers y sonidos a los que no nos tenía acostumbrados en sus últimos trabajos, pero demuestra, que no se ha olvidado y es que además de un grandísimo pianista, es una grandísimo compositor.
Bruno siempre ha demostrado un especial saber hacer para crear esos paisajes sonoros y en esta ocasión, no es una excepción, sus bellos sonidos vuelven a estar presentes, su delicadeza musical es embriagadora, es sin lugar a dudas uno de los grandes creadores de paisajes musicales de la actualidad.
Resulta muy complicado destacar algún tema de este trabajo, todas ellos forman parte de este conjunto, de este poema, de este pulso subliminal y nada mejor que dejarse llevar, dejarse sumergir en el mundo de la música de Bruno Sanfilippo, un creador de paisajes sonoros, un creador de sueños.
Roberto Vales

While many electronic artists today tend to explore the dark, more rampant possibilities of sound, Bruno Sanfilippo is going in the opposite direction with his new album "Subliminal Pulse". He tames the instruments, gently drawing a sonic topography that is slowly emerging into articulate awareness. The arrangements speaks to the mind with an inherent eloquence that is subtle and emotional. From the first pulse to the last vibration, the music linger in the air as if carried on a luminous breeze that takes away the shadows of thoughts and the intrinsic fluctuations. This is music that cannot be expressed into words, yet cannot remain silent.
Bruno perform all the pieces using his improvisational talent in developing intuitive harmonies, refining and dissolving the elements like an alchemist in search of spiritual gold.
In a way that comes close to being magisterial, Sanfilippo weaves the strands of our boundless reality into a tapestry that "for those who have ears to listen", is truly beautiful and liberating.
"Subliminal Pulse" is a profound work, an important and much-needed achievement in ambient music. I highly recommend it !
Marius-Christian Burcea - Journeys to the Infinite Radio

1. The Third Geometry – (5:52) – Opens airy and soaring becoming infiltrated with heavier layering, droning and percussive elements, punctuated by tubular or heavy string like pulsations, drifting off into an airy void with some spooky vocalizations barely audible at the fade
2. Santa Luminosa – (6:40) – opens with a generator like pulsation takeoff into an airy, ascending, ethereal layered flight traversing past a variety of sound posts before climaxing into a dissonant sounding spiral out
3. Spirit Allies – (5:47) – opens with an electro- mechanical sounding pulsation becoming woven with increasing harmonious layerings of soprano and baritone synths and shadowy vocalizations
4. Intrinsic Fluctuations – (14:00) – opens soaring and hovering while added layers build a sense of conflicting themes, eventually descending into darker, brooding pulsating textures with metallic-like droppings and lathe cuttings, with a spooky spirit-like riff permeating the ending minutes
5. Subliminal Pulse – (5:58) – dark, spooky, and mysterious with dissonant keyboard-like riffs and chords and other-worldly vocalizations woven through various intricate layerings
6. Slipped Time – (7:29) – smooth, textured intro into an evocative, familiar piano-like riff and soaring textures, very reminiscent of past masters
7. Alchemical Powers – (6:29) – Opens dark and mysterious, suggestive of experimentation or origination and alchemy with boiling, bubbling underlayments, progressively more dark & dissonant and punctuated by bell and percussive soundings, degenerating into life sounds accompanied by thunder and ran backdrops, suggestive of primordial formations
8. Pulsum Sacrum – (7:21) – opens smoothly textured quickly augmented by male-like and then female-like vocalise layerings along with Tibetan bell-like soundings and explosive backdrops, use your imagination based on the title
9. Mantram – (7:58) – opens with smoothly textured layers joined with a soaring but morose cello-like layering, somewhat sad in emotion but harmonious in sound, a musical mantra as the title suggests.
Masterful ambient excursions that evoke the classic ambient masters such as Robert Rich, Steve Roach, Klaus Schulze and even early Tangerine Dream. These complex and intricate compositions range from airy to intense, haunting, mysterious and droning to harmonious and ethereal. Taken in its entirety, the album might be interpreted as a journey from the beginning of time through the formation of life, or a similar evolutionary or developmental theme. Bruno Sanfilippo is an accomplished electronic artist and his many years of composing and performing yield another excellent ambient collection here.
Scott Ericson

The Argentine Bruno Sanfilippo is a musician, a sculptor of sound and a composer since nearly 20 years. Similar to Vangelis’, his music floats above our dreams with soft harmonies which wind around sometimes abstracted, ambient or simply melodious structures. Subliminal Pulse is his12th solo album since his very first one realized in 1991(Sounds of the Light) and his very 1st to be released by the Californian label Spotted Peccary. He depicts Subliminal Pulse in these terms; "Sometimes, the poetic language of music reveals what cannot be seen. It shows a reality that has nothing to do with words. With my electronic instruments I take the universe's 'Subliminal Pulse', and I try to build a bridge between my inner pulse and the pulse of the outer space." It’s a very nice way to define this very poetic and oniric album, among which 9 tracks enclose delicate harmonies which move like feathers in space.
The Third Geometry introduces to the soft poetic universe of Sanfilippo with a very fine ethereal line of synth which oscillates of its sparkling chant on a delicate structure livened up by a mix of soft percussions and pulsations. It’s a mixture which shapes a soft and suave rhythm with strikes that roam in an iridescent synth mist, weaving an eclectic unreal universe both ambient and tribal. A musical world imprints of mystery with this electric mist which bewitches on a sparse rhythmic structure and a soft synth so near astral singings. Santa Luminosa’s intro is tearing by a heavy metallic reverberation before finding again the tranquility settled by The Third Geometry. It’s an oniric peace of mind with this soft and bewitching astral singing that the synthesist who now live in Spain likes to sculpt from his synth. A little as on The Third Geometry, the delicate rhythm of percussions and the twinkling arpeggios which skip among pulsations is ennobled by synth layers which sing as celestial mermaids and lamentations of violin, creating a thousand of illusions and passion from a Middle East tribal universe. Continuing in the same vein, but with a clearly more ambient approach, Spirit Allies flood our ears of a sulphurous melody which bewitches with its lamentations sculptured in the tones of a synth with soft poetic tendencies. It’s a superb track impregnated by a strange serenity, quite as Slipped Time and its piano from which solitary notes pierce drill a beautiful mellotron mist as well as Pulsum Sacrum and its great choirs which float around astral bells and synthesized pulsations à la Vangelis. It’s quite nice!
It’s with long synth breeze in slow oscillations that Intrinsic Fluctuations begins. Synth layers are interweaving to form an oblong mist procession where the echoes of an odd tribal world can be heard midway. Delicate lonely arpeggios sparkle there and skip delicately on a glass fauna, among misty flute breathings that sound like Berber tribes tones and of repenting souls walking towards an enchanting world where oasis are outlining on the horizon. Imprint of mystery Subliminal Pulse evolves on nice pulsations surrounded by oniric spectral chants. Like in Alchemical Powers, the rhythm is hardly present if it’s for a delicate alternation in fine pulsations which beat in a universe buried by a subliminal tenderness. Mantram is another delicacy coming from Bruno Sanfilippo's hybrid tones synths. Between tearful lamentations of heart-rending violin and a mystic morning mist, Mantram unwinds as an ode to sadness or a call to melancholy.
As Bruno Sanfilippo describes it so well; Subliminal Pulse is an astral musical journey where inner impulsions try to converge on those more cosmic. At this level Subliminal Pulse is an opus of an infinite tenderness where astral chants are moulding perfectly well to the soft ambiances of a world of which tribal fragrances seem to be the key of our spirituality. Like most of the Spotted Peccary label works, Subliminal Pulse sails between celestial ambient and progressive New Age, evolving through a strange and stunning fusion of a cosmic and tribal universe with delicate rhythms, breaths and Berber lamentations and a synth divided between its singings of celestial sirens and the tears of its violins which shape strangely unreal odes. It’s a nice nightly opus where reminiscences of Vangelis can be heard here and there, but on more honeyed than complex structures
Sylvain Lupari

Veteran Electronic/Ambient composer and recording artist Bruno Sanfilippo has been creating and releasing impressive soundscapes since 1991.
Now the internationally established instrumentalist delivers his first official US release, Subliminal Pulse, a tranquil and hypnotic ambient musical tapestry comprised of delicate melodies, layered electronics and synth textures that seem to come from deep within a dream. Sanfilippo skillfully crafts the nine purely electronic compositions into an elegant and subtle soundspace of great depth, wonder and serenity.
A myterious mood, although never foreboding, is present throughout the entire album and hovers just on the edge of a shadowy contemplation that leads the listener to deeper regions of introspection. This is the result of Sanfilippo's desire to create a bridge; a connection between the imagination and the universe.
He explains, "Sometimes, the poetic language of music reveals what cannot be seen.
It shows a reality that has nothing to do with words. With my electronic instruments I take the universe's 'Subliminal Pulse', and I try to build a bridge between my inner pulse and the pulse of the outer space."
Subliminal Pulse is the perfect complement to other Spotted Peccary and Lotuspike releases from Between Interval, Terra Ambient, and Rudy Adrian, as well as the lineage of Steve Roach, Brian Eno, and Kevin Braheny. By blending lush dreamscapes, darker spaces and a timeless universal quality into a classic sound with a purity that speaks to the soul, Sanfilippo re-invigorates the sub-genre of SPACE MUSIC with his first release on the Spotted Peccary Music label.
Spotted Peccary

No encontré ningún video de este álbum, el video que publico es para que tengan noción del tipo de música que hace este hombre (esa es una colaboración entre Bruno Sanfilippo y Mathias Grassow)

www.bruno-sanfilippo.com




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Este espacio fue gestado con la intención de compartir sonidos, melodías que nos conmueven día a día, que nos reciben al abrir los ojos, quizás para muchos el primer contacto con la realidad, antes que un mate o un desayuno como la gente. Estos sonidos nos causan extremo placer y por eso queremos convidarles un poquito, para juntos escapar a la dominación del hemisferio izquierdo.
Pasen, vean, lleven lo que gusten. Pero si tienen la posibilidad de hacerse con el material tangible, no lo duden, es la forma que tenemos de colaborar con los artistas para que sigan creando.
Sí alguna persona o ente se siente ofendido por encontrar material en este sitio le rogamos nos lo haga saber, todavía creemos en las palabras.
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Esbjorn Svensson Trio - Live In Hamburg (2007)

Artista: Esbjorn Svensson Trio Álbum: Live In Hamburg
Año:2007
Género: Jazz
Duración: 1:58
Nacionalidad: Suecia
Lista de Temas:
1. "Tuesday Wonderland"
2. "The Rube Thing"
3. "Where We Used To Live", 
4. "Eighthundred Streets By Feet"
5. "Definition Of A Dog"
6. "The Goldhearted Miner"
7. "Dolores In A Shoestand"
8. "Sipping On The Solid Ground"
9. "Goldwrap"
10."Behind The Yashmak"
Alineación:
Esbjörn Svensson / Piano
Dan Berglund / Contrabajo
Magnus Öström / Batería
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Álbum: Fear Inoculum
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La Barranca - Eclipse de memoria (2013)

Artista: La Barranca
Álbum: Eclipse de memoria
Año: 2013
Género: Rock poético mexicano
Duración: 45:04
Nacionalidad: México

Lista de Temas:
01. El alma nunca deja de sentir
02. Ante la ley
03. Garzas
04. Flores de invierno
05. En cada movimiento
06. La tercera joya desde el sol
07. El futuro más distante
08. Campos de batalla
09. Sequía
10. Siempre joven
11. El tiempo es olvido


Alineación:
- Federico Fong / bajo, piano, percusión.
- José Manuel Aguilera / voz, guitarras, órgano, charango.
- Adolfo Romero / guitarras.
- Navi Naas / batería.
Invitados;
Enrique Castro / marimba, percusión, piano, kalimba.
Alfonso André / batería.
Cecilia Toussaint / coros.
Yamil Rezc / percusión, juno, batería.
Agustín Bernal / contrabajo.
Darío González / rhodes, mellotron, hammond.
Daniel Zlotnik / sax soprano, sax tenor, flauta, hulusi.
Erick Rodríguez / trombón.
César Barreiro / trompeta.
Magali / piano.
Mónica del Águila Cortés / cello.
Arturo González Viveros / violín.
Erika Ramírez Sánchez / viola.

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Egberto Gismonti & Naná Vasconcelos - Duas Vozes (1985)

Artista: Egberto Gismonti & Naná Vasconcelos Álbum: Duas Vozes
Año: 1985
Género: Jazz Fusión / Latin Jazz
Nacionalidad: Brasil

Lista de Temas:
1. Aquarela do Brasil
2. Rio de Janeiro
3. Tomarapeba
4. Dancando
5. Fogueira
6. Bianca
7. Don Quixote
8. O Dia, À Noite

Alineación:
- Egberto Gismonti / guitar, piano, dilruba, wood flutes, voice
- Naná Vasconcelos / percussion, berimbau, voice



Robert Dimery, Editor - 1001 Albums You Must Hear Before You Die (2006)

Libro de referencia de la música pop aparecida entre 1955 y 2005, abarcando los géneros desde el rock, blues, folk, jazz, pop, electrónica y world music. Las reseñas fueron realizadas por un equipo de unos 90 críticos de distintas latitudes y gustos. El trabajo se basa en discos originales, quedando así por fuera las recopilaciones de varios artistas, quedando excluido así, el mítico álbum de Woodstock. Sin embargo el panorama es muy amplio y uno siempre encontrará artistas que no ha oído.

Editor: Robert Dimery Prefacio: Michael Lydon
Primera Edición: 2005
Cubierta:Jon Wainwright
Género: Catálogo
Páginas: 960
Nacionalidad: EEUU Editorial:Universe Publishing
Reediciones:2008, 2011, 2013 Otros Idiomas: español, portugués, noruego, finés, sueco, y otros.



Presentación del Editor de libros de Amazon.com 

The ultimate compendium of a half century of the best music, now revised and updated.1001 Albums You Must Hear Before You Die is a highly readable list of the best, the most important, and the most in…

La Barranca - Denzura (2002)

Artista: La Barranca
Álbum: Denzura
Año: 2002
Género: Rock alternativo
Nacionalidad: México

Lista de Temas:
01. fascinacion
02. animal en extincion
03. hasta el fin del mundo
04. donde la demasiada luz forma paredes con el polvo
05. la vision
06. no mentalices
07. denzura
08. montana
09. la rosa
10. madreselva
11. minotauro
12. kalenda maya

bonus ep: cielo protector
13. cielo protector
14. rendicion
15. tsunami
16. el agua que cae
17. cielo protector (demo)


Alineación:
- José Manuel Aguilera / guitarra, voz, órgano
- Alejandro Otáloa / guitarra, piano, teclados
- José María Arréola / batería
- Alonso Arréola / bajo, guitarra acústica
Músicos Invitados:
Federico Fong - piano eléctrico (6)
Cecilia Toussaint - voces femenina (2,10)
Marco Antonio Campos - percusiones (2, 4, 9, 10)
Joe D'Etiene - trompeta (8 )
Cherokee Randalph - viola (3, 6, 7)
Mónica del Aguila - chelo (3, 7, 6)
José del Aguila - violín (3, 6, 7)
Arturo González - violín (3, 6, 7)
Eduardo del Aguila - platillo tibetano (1)

Manantial - Manantial (1977)

Nuestro amigo Julio Moya sigue con su tarea de palentólogo del rock latinoamericano y ahora nos presenta la historia de Manantial, algo así como los Arco Iris de Bolivia (incluso en su historia hay puntos de contacto con la banda de Santaolalla). Manantial fue una de las bandas mas representativas del rock boliviano producido en la decada setentera, con una clara influencia inclinada al rock progresivo y experimental, creando una verdadera joya perdida del rock boliviano (no van a encontrar referencia alguna por ningún lado de esto, salvo lo escrito por el cabezón Julio) que ahora presentamos en el blog cabezón gracias al trabajo investigativo de Julio Moya.

Artista: Manantial
Álbum: Manantial
Año: 1977
Género: Rock progresivo / Rock psicodélico
Nacionalidad: Bolivia


Este tiempo Julio estuvo viajando de lado a lado, ahora se encuentra en Bolivia consiguiendo material para "Años Luz", y nos deja la reseña de este disco, una nueva banda que damos a conocer en el blog cabezón, una …